פרטנר: ההכנסות עלו ב-5%; הרווח הנקי צמח ב-18%

הכנסות החברה ברבעון השלשיי של 2010 עמדו על 1.65 מיליארד שקלים ● הרווח הנקי הגיע ל-309 מיליון ● יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר, אמר, כי החברה "מגבשת תוכנית אסטרטגית שתמזער את ההשפעה של הפחתת תעריפי הקישוריות, ועשויה לנקוט, בין היתר, קיצוץ בעלויות, שיפור ביעילות התפעולית ואריזה מחדש של היצע המוצרים שלה"

רבעון טוב לפרטנר: מתוצאותיה העסקיות של החברה לרבעון השלישי של 2010, שפורסמו הבוקר (ג'), עולה, כי היא חוותה עליות – הן בהכנסות והן ברווח הנקי שלה. זה צמח ב-17.5% ל-309 מיליון שקלים בהשוואה ל-263 מיליון ברבעון השלישי של 2009. בהתבסס על מספר המניות הרבעוני הממוצע, הרווח הבסיסי של החברה למניה עמד על 1.99 שקלים – עלייה של 16.4% לעומת 1.71 שקלים.

הכנסותיה של פרטנר עמדו על 1.65 מיליארד שקלים – גידול של 4.8% לעומת 1.575 מיליארד. ההכנסות משירותים הגיעו ל-1.447 מיליארד שקלים – עלייה של 4.2% אל מול 1.389 מיליארד. הכנסות החברה ממגזר השירותים הנייחים עלו בשיעור של 80% – מ-15 מיליון שקלים ברבעון השלישי של 2009 ל-27 מיליון ברבעון המדווח. ההכנסות משירותי תוכן ותקשורת נתונים, לא כולל הכנסות מהודעות SMS, הסתכמו ב-160 מיליון שקלים – צמיחה של 25% לעומת 128 מיליון. הכנסותיה של פרטנר ממשלוח מסרונים הגיעו ל-130 מיליון שקלים – זינוק של 36.8% בהשוואה ל-95 מיליון.

עוד עולה מהתוצאות, כי הרווח התפעולי הרבעוני של פרטנר עמד על 476 מיליון שקלים, המהווים גידול של 18.7% בהשוואה ל-401 מיליון. מגזר השירותים הנייחים רשם הפסד תפעולי רבעוני של שלושה מיליון שקלים – קיטון של 92.3% בהשוואה להפסד תפעולי של 39 מיליון ברבעון השלישי של 2009.

ה-EBITDA הרבעונית עלתה ב-12.5% ל-641 מיליון שקלים אל מול 570 מיליון. היא הסתכמה ב-38.8% מהכנסות החברה בהשוואה ל-36.2%.

דירקטוריון פרטנר אישר חלוקת דיבידנד במזומן בסך של 1.93 שקלים למניה, או תעודת ADS בסכום כולל של כ-300 מיליון שקלים. החלוקה תבוצע למחזיקים רשומים של מניות החברה ושל תעודות ADS שלה נכון ל-8 בדצמבר 2010. הדיבידנד צפוי להיות משולם ב-22 בדצמבר.

יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר, אמר לאחר פרסום התוצאות, כי "פרטנר ממשיכה להשיג תוצאות פיננסיות מצוינות. עם זאת, אנחנו לא מתייחסים לתוצאות כמובנות מאליהן, ולכן – נקטנו במהלך הרבעון שני צעדים משמעותיים, שנועדו להבטיח שהרווחיות שלנו תמשיך לצמוח בשנים הקרובות: התקשרנו בהסכם עם אריקסון (Ericson) לשדרוג הרשת שלנו והתקשרנו בהסכם עם 012-סמייל".

לדבריו, "הסכם שדרוג הרשת שנחתם עם אריקסון יאפשר לפרטנר לשדרג את היכולות הטכנולוגיות שלה ולהקים את רשת הדור הרביעי הראשונה בישראל. הרשת החדשה עתידה לענות על הצרכים של פרטנר ביחס לרשתות התקשורת הסלולרית והנייחת, ולהביא להגדלה ושיפור משמעותיים ברמת ביצועי הרשת והשירותים שפרטנר מספקת כיום ותספק ללקוחותיה בשנים הקרובות". על הרכישה של 012-סמייל אמר גלברד, כי היא "צעד חשוב נוסף באסטרטגיה של פרטנר, שתאפשר לה להתמקד בעסקי הליבה הסלולריים, בעוד ש-012-סמייל תמשיך להתמקד בעסקי הליבה הנוכחיים שלה". הוא העריך, כי "כתוצאה מהרכישה, ה-EBITDA המאוחד של פרטנר בטווח הבינוני צפוי לגדול בכ-350 מיליון שקלים לשנה".

לדברי גלברד, "בכל הקשור לעסקי הליבה הסלולריים שלנו, אנחנו מגבשים תוכנית אסטרטגית שתמזער את ההשפעה של הפחתת תעריפי הקישוריות. הצעדים שפרטנר עשויה לנקוט כוללים, בין היתר: קיצוץ בעלויות, שיפור ביעילות התפעולית ואריזה מחדש של היצע המוצרים שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פרטנרית

    פרטנר תפטר החודש 600 עובדים חברה מצליחה?? כנראה שלא

אירועים קרובים