אינטל: הייצוא מישראל ירד ב-26% ב-2010; הצפי ל-2011: התרחבות וגיוס של 1,000 עובדים

למרות הירידה, הייצוא של ענקית השבבים עדיין משמעותי - 2.7 מיליארד דולרים ● "היכולת שלנו לייצא בסכומים כאלה גבוהים שנה אחר שנה, מראה על היכולת הגבוהה שלנו ועל שיתוף הפעולה הפורה עם המדינה", אמרה מקסין פסברג, סגנית נשיא באינטל ומנכ"ל אינטל ישראל, במסיבת עיתונאים שערכה החברה ● על פי פסברג, במהלך 2010 הגדילה החברה את מצבת העובדים שלה בארץ לכ-7,000 עובדים - גידול של 10%

אינטל (Intel) ישראל סיימה את 2010 עם ייצוא בהיקף של 2.7 מיליארד דולרים – כך מסרה היום (ג') מקסין פסברג, סגנית נשיא באינטל ומנכ"ל אינטל ישראל. המדובר בקיטון של כ-26% לעומת ייצוא בהיקף 3.4 מיליארד דולרים, עליו דיווחה אינטל ב-2009. לדברי פסברג, "היכולת שלנו לייצא בסכומים כאלה גבוהים שנה אחר שנה, מראה על היכולת הגבוהה שלנו ועל שיתוף הפעולה הפורה עם המדינה".

כמו כן, אמרה פסברג, כי במהלך 2010 הגדילה החברה את מצבת העובדים שלה בארץ לכ-7,000 עובדים – נתון המשקף גידול של 10%, וציינה שבמהלך שנת הפעילות הקרובה, 2011, היא מתכוונת לגייס 1,000 עובדים נוספים. החברה, על פי פסברג, השקיעה בישראל כ-7.3 מיליארד דולרים עד לסיום 2010, לעומת השקעה של 1.2 מיליארד של המדינה, והיא אחראית לפרנסה – באופן ישיר ועקיף – של כ-20,000 בתי אב.

"במהלך 2010 בוצע רכש גומלין בסך של 264 מיליון דולרים מספקים ישראלים", מסרה פסברג, "בין השאר נרכשו בישראל מכונות ייצור בשווי 52 מליון דולרים שעובדות ב-45 ננו-מטר, 32 ננו-מטר וגם ב-22 ננו-מטר – כך שהרכישה שלהן הייתה עם מבט לעתיד הייצור שלנו".

במהלך 2010 הגיע המפעל הראשי של החברה בקרית גת, FAB 28, למלוא קיבולת הייצור שלו, ואחד ההישגים הגדולים שלו היה ייצור של פיסת סיליקון בקוטר 300 מילימטר, שניצולת המעבדים ממנה הייתה מלאה לחלוטין. בשנתיים הקרובות, אמרה פסברג, תשקיע אינטל במפעל כ-2.7 מיליארד דולרים, במטרה להמיר את קו הייצור מטכנולוגיה של 45 ננו-מטר לטכנולוגיה של 22 ננו-מטר, בה ייוצרו מעבדי הדור הבא של החברה – ה-Ivy Bridge, שפיתוחם אמור להמשיך השנה גם בארץ. מהמעבדים הראשונים בטכנולוגיית הייצור הזו אמורים לצאת מקווי הייצור כבר בצדצמבר 2011, ואז יהיה המפעל בקריית גת למפעל השני של אינטל שמייצר מעבדים ב-22 ננו-מטר.

לגבי מצבת העובדים, אמרה פסברג, שבאינטל ממשיכים לחפש מהנדסים מוכשרים, ובמיוחד כאלה שמתמחים בניהול. עובדים רבים יעברו בשנה הקרובה ללמוד למרכז הפיתוח של החברה בפורטלנד, ארצות הברית, כדי ללמוד את טכנולוגיית הייצור החדשה. ההטמעה של המערכות החדשות תבוצע תוך כדי המשך עבודה שוטפת של המפעל, ואין כל כוונה להשבית אותו עד להטמעה המוחלטת של המערכות החדשות.

בינתיים השיקה החברה את מעבדי ה-Sandy Bridge – מעבדי ה-Core i מהדור השני, שחלק מתכנונם בוצע בארץ. במהלך השנה הקרובה אמורה אינטל להשיק את הדור הבא של מעבדי האטום (Atom), שמכונה כרגע CaderView, ואמור להציע יכולות חזקות יותר מהדור הנוכחי של מעבדי האטום – בעיקר בזכות שיפור משמעותי בשבב הגרפי שילווה את המעבד.

רוני פרידמן, סגן נשיא ומכ"ל מרכז הפיתוח של אינטל, בו מפותח המעבד, אמר במשיבת העיתונאים שנערכה הבוקר, כי מעבדי האטום ומחשבי ה-Netbook ממשיכים אסטרטגיה חשובה של אינטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים