מפתחי יישומים מוחים על הכללים החדשים של אפל

חברת Readability טוענת שמאחר שהכללים החדשים יגרמו לכך שלא תהיה לה יותר זכות קיום ● עם זאת, על פי אי-מייל שמיוחס לסטיב ג'ובס, כללים אלה יחולו רק על מו"לים ולא על מפתחים

אשמה. אפל

הכללים החדשים שפרסמה אפל (Apple) ביחס למכירת מנויים, והחלטתה של החברה לאכוף את הדרישה לשימוש במערכת In-App Purchase למכירת תכנים, מעוררים התמרמרות בקהילת המפתחים.

חברת Readability מציעה יישום פופולרי באותו שם שמאפשר לקרוא תכנים בתצורה ידידותית יותר – וללא מודעות. כדי לפצות את המו"לים של התכנים המוצגים ביישום על הפגיעה בהכנסותיהם מפרסום, Readability מעבירה להם 70% מדמי המנוי שהיא גובה מהלקוחות. אולם, על פי הכללים החדשים של אפל, תיאלץ החברה להעביר לה את כל 30 האחוזים שייוותרו בידיה.

"על פי המודל העסקי הייחודי שלנו, אנחנו מעבירים 70% מדמי המנוי ישירות לכותבים ולמו"לים", כתב ריצ'ארד זיאד, שותף מייסד בחברת Arc90, שניצבת מאחורי Readability, במכתב פתוח לאפל. "לפי הכללים החדשים, לא תישאר ל- Readability זכות קיום… אנחנו מאמינים שהמדיניות החדשה שלכם מייצגת חמדנות רבה מדי".

אנשי שירות TinyGrab לשיתוף של צילומי מסכים פרסמו שלשום (ב') טענות דומות. באתר האינטרנט של השירות נמכרים חשבונות גישה לדפי השיתוף, בעוד שהיישום עצמו מוצע בחינם. החשבונות נמכרים באמצעות פיי-פאל (PayPal), משום שהמנגנון של אפל לא מאפשר למסור את הפרטים הדרושים, דוגמת כתובות אי-מייל של הרוכשים. המודל של החברה מנוגד לכללים נוספים שקבעה אפל, משום שהחברה חוסמת מנויים שפג תוקפם או מפנה משתמשים למנגנוני רכישה חיצוניים.

"צר לי לומר שלא נוכל עוד לתמוך במערכת ההפעלה iOS ולהציע את היישום ב-App Store", כתב כריס ליידון, מנהל פרויקט בשירות TinyGrab, בהודעה שפרסם בבלוג. "עד שאפל תשחרר מעט את הרסן, לא נוכל להוסיף ולפתח את יישום TinyGrab למכשירי iPhone".

בתחילת החודש הביעה גם סוני (Sony) חוסר שביעות רצון מכך שאפל אינה מאפשרת עוד להציע את יישום Reader שלה למשתמשי iPhone ב-iTunes App Store.

בשנה שעברה, לאחר שסטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל הכריז, כי פלאש וכלי פיתוח מצדדים שלישיים הם "מחוץ לתחום" במכשירי iPhone, נאלצה החברה לשנות את מדיניותה, בעקבות מחאה של אדובי ושל גורמים נוספים שנפלה על אוזניים קשובות בוושינגטון. גם במקרה הנוכחי מטות הרשויות אוזן לתלונות, כאשר ברשות הסחר הפדראלית (FTC) ובמשרד המשפטים של ארצות הברית כבר פתחו בחקירה ראשונית בעניין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים