הערכה: התפטרותו של שוקי אורן תסלול את הדרך למינוי מנמ"ר ממשלתי

לדברי גורמים המקורבים למשרד האוצר, התפטרותו של אורן תסיר את המכשולים האחרונים בתוכנית להקמת משרד המנמ"ר הממשלתי ולהעברת סמכויות מימשל זמין לאחריות המנכ"ל, חיים שני ● זאת, לאחר שאורן ושני היו חלוקים בדעתם לגבי מעמדו של מימשל זמין - אורן דרש להשאיר את הפרויקט תחת אחריות החשב הכללי באוצר, ואילו שני דרש להעביר אותו למשרד למימשל זמין

התפטרותו של שוקי אורן, החשב הכללי של משרד האוצר, תסיר את המכשולים האחרונים בתוכנית להקמת משרד המנמ"ר הממשלתי ולהעברת סמכויות מימשל זמין לאחריות המנכ"ל, חיים שני – כך אמרו לאנשים ומחשבים גורמים המקורבים למשרד. זאת, לאחר שאורן הודיע לשר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, כי יסיים את תפקידו בסוף מאי השנה. שמו של אורן נקשר באחרונה כמועמד אפשרי למספר תפקידים במגזר הפרטי.

בסוף הקיץ שעבר המליצה ועדה בינמשרדית בדו"ח שהגישה לשטייניץ להקים את משרד המנמ"ר הממשלתי. שטייניץ אמור היה להודיע בתחילת ינואר האחרון מי יאייש את התפקיד, אולם ההחלטה עדיין לא ניתנה. באוצר גם מסרבים לנקוב מתי הוא יודיע על כך. הסיבה לכך היא חילוקי דעות בין שני לבין אורן לגבי מעמדו של מימשל זמין. אורן דרש להשאיר את הפרויקט תחת אחריות החשב הכללי באוצר, ואילו שני דרש להעביר אותו למשרד למימשל זמין.

בשבוע שעבר נבחרה כרמלה אבנר לתפקיד מנהלת מימשל זמין באוצר, לאחר שבמשך שנה וחצי, מאז פרישתו של בועז דולב, תפקיד זה לא אויש. אבנר הייתה יד ימינו של שני בתפקידו הקודם, כמנכ"ל נייס (Nice) מערכות, והוא חיזר אחריה תקופה ארוכה כדי שתסכים להתמנות למנהלת מימשל זמין. היא ניגשה למכרז השלישי שנערך בנושא זה, לאחר ששופרו תנאי העבודה של התפקיד, ונבחרה מתוך ארבעה מועמדים שהגיעו לשלב הגמר. כעת, משאבנר נבחרה, סביר להניח שמימשל זמין יעבור לאחריות המנכ"ל. עם זאת, גורמים יודעי דבר לא מוציאים מכלל אפשרות שאבנר עצמה תקודם ותמונה לתפקיד המנמ"ר הממשלתי.

בעבר הוזכר שמו של ד"ר נחמן אורון כמועמד לתפקיד. אורון היה חבר הוועדה לבחינת הקמת משרד המנמ"ר הממשלתי, ומוערך מאוד על ידי שני ושטייניץ. עם זאת, ההערכה היא, כי אורון יתבקש לסייע בהליכי ההקמה של המשרד, אולם לא ייקח על עצמו את תפקיד המנמ"ר הממשלתי לקדנציה שלמה.

השמות שמוזכרים כמועמדים לתפקיד, מלבד כרמלה אבנר, הם טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי באוצר; אודי ניסמיאן, שהיה מנמ"ר משרד המשפטים ומשמש כיום כמנהל בלשכתו של השר מיכאל איתן; ואשת אקדמיה בכירה, מומחית לנושאי תקשוב והיי-טק, השוהה בארצות הברית ועומדת לחזור לארץ. כמו כן, הועלה שמו של קצין בכיר באגף התקשוב של צה"ל שעומד לפשוט את מדיו בקרוב, אולם להערכה זו אין כל אישור רשמי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים