המאבק נמשך: אורקל ביקשה מבית המשפט לזמן עובדים במוטורולה במסגרת המשפט נגד גוגל

הסיבות לבקשה נעוצות בכך שמוטורולה היא מהבולטות שביצרניות המכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד מבית גוגל, ושענקית החיפוש ביצעה באמצעותה הפרה של זכויות יוצרים קנייניות בטכנולוגיה של אורקל ● בנוסף, ענקית ה-IT מבקשת מבית המשפט להורות לגוגל ולמוטורולה לחשוף מסמכים טכנולוגיים הקשורים לבניית האנדרואיד

אורקל (Oracle) ממשיכה את מלחמתה בגוגל (Google): החברה דורשת, במסגרת התביעה שהגישה נגד ענקית החיפוש, לזמן לראיון עובדים במוטורולה (Motorola). זאת, מאחר שמוטורולה היא מהבולטות שביצרניות המכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד (Android) מבית גוגל. בנוסף, אורקל מבקשת מבית המשפט להורות לגוגל ולמוטורולה לחשוף מסמכים טכנולוגיים הקשורים לבניית האנדרואיד.

הבקשה הוגשה בסוף השבוע לבית משפט מחוזי במדינת אילינוי שבארצות הברית, במסגרת התביעה של אורקל נגד גוגל שבה היא טוענת, כי ענקית החיפוש הפרה ביודעין את הפטנטים שלה בכל הנוגע לג'אווה (Java), תוך כדי פיתוח האנדרואיד. לטענת אורקל, יש לה בעלות על ג'אווה, בשל רכישתה את סאן (Sun).

בבקשתה דורשת אורקל לראות את הקוד שמוטורולה הורידה מהאתר של גוגל וכן את השינויים שאנשי הפיתוח של מוטורולה ביצעו בקוד לאחר הורדתו. עוד היא מבקשת לדעת באיזה אופן השתמשו אנשי מוטורולה בכלי dx של אנדרואיד – פונקציה שאורקל טוענת שגוגל העתיקה, וכן לשאול שאלות את אנשי מוטורולה הקשורים לפיתוח מערכת ההפעלה.

הסיבה לבקשה, לדברי אורקל, היא שהמידע שאותו היא דורשת ישמש כהוכחה לכך שגוגל, באמצעות מוטורולה, ביצעה הפרה של זכויות יוצרים קנייניות לגבי הטכנולוגיה של אורקל. החברה טענה, כי "אין למוטורולה שום תיעוד על הליכי הפיתוח הפנימיים שלה".

במסמכים שהגישה לבית המשפט כתבה אורקל, כי פנתה באפריל בבקשות לגילוי המסמכים ולראיונות של האנשים הרלוונטיים לתביעתה נגד גוגל, אולם לא נענתה במשך ארבעה חודשים. "מוטורולה לא סיפקה שום תירוץ טוב לכך שלא נענתה לבקשות", נכתב. "היא עמדה כחומה בצורה מול בקשותינו, ובכל פעם היה לה את אותו תירוץ – קשיים בתזמונים ובלוחות זמנים".

לפני ימים אחדים טענה גוגל, כי מתנהל נגדה מסע שיסוי על מנת להביא לביטול האנדרואיד.

מומחית לדיני קניין רוחני אמרה לעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית, כי התנהגותה זו של מוטורולה נובעת מכך שהיא מצפה שגוגל תגבה אותה, מאחר שבקרוב יחלו הדיונים על עלות הרישוי של התוכנות שעל בסיסן מיוצר האנדרואיד.

לא נמסרה תגובת מוטורולה.

אורקל הגישה את התביעה נגד גוגל, תוך שהיא מאשימה את החברה בהפרת פטנטים מבוססי שפת הפיתוח ג'אווה והטמעתם באנדרואיד.

מוטורולה, מצידה, "חוטפת" בכמה חזיתות: מיקרוסופט (Microsoft) תבעה אותה בבית משפט והתלוננה עליה בפני נציבות הסחר האמריקנית, בשל ייצור האנדרואיד. אפל (Apple) הגישה נגדה תביעה דומה.

בשלב מוקדם יותר במשפט בין אורקל לגוגל הצליחה ענקית ה-IT לזמן לעדות את לארי פייג', ממייסדי ענקית החיפוש והמנכ"ל הנוכחי שלה.

הישיבה הראשונה של חבר המושבעים במשפט זה אמורה להתקיים ב-31 באוקטובר השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים