סמסונג עשויה לבקש לאסור על אפל לשווק את iPhone 5 באירופה ובדרום קוריאה

סמסונג טוענת, כי אפל הפירה במכשירי ה-iPhone מהדור הבא את זכויותיה בפטנטים ● בהולנד עשויה סמסונג לעתור לאיסור שיווק המכשירים החדשים במסגרת תביעה שהגישה בבקשה לאסור על אפל לשווק במדינה את מכשירי ה-iPhone וה-iPad ● בית המשפט ההולנדי יפרסם את החלטתו בעוד כשבועיים

אשמה. אפל

המלחמה המשפטית בין סמסונג (Samsung) לאפל (Apple) מחריפה: סמסונג שוקלת בימים אלה לעתור לבתי משפט בדרישה לאסור את שיווק iPhone 5, שיושק בחודש הבא, במדינות באירופה ובדרום קוריאה. אחת מהן תוגש, ככל הנראה, במסגרת העתירה שהגישה החברה באחרונה בהולנד, בדרישה לאסור על אפל לשווק את כלל מכשירי ה-iPhone ומחשבי ה-iPad במדינה. סמסונג טוענת, כי אפל מפירה פטנטים שלה במכשירים מהדור הבא של ה-iPhone.

במסגרת התביעה שהוגשה בהולנד טוענת סמסונג שאפל הפירה את זכויותיה בארבעה פטנטים. היא ביקשה מבית המשפט להוציא צו מניעה זמני שיאסור על אפל לשווק מכשירים שכוללים טכנולוגיות של דור שלישי, ובכלל זה מכשירי iPhone ומחשבי iPad. השופט הודיע, כי יפרסם ב-14 באוקטובר את החלטתו האם להיענות לבקשתה של סמסונג ולהוציא את צו המניעה עוד לפני הדיון הראשון בתביעות על הפרת זכויות בפטנטים, שנקבע ל-17 בנובמבר. אם העתירה תתקבל, היא תכלול, ככל הנראה, גם את מכשירי ה-iPhone החדשים, שיושקו בחודש הבא.

מאז אפריל מנהלות שתי ענקיות ההיי-טק קרבות משפטיים ברחבי העולם, שמתמקדים בפטנטים המשולבים בטלפונים החכמים ובמחשבי הלוח מתוצרתן. אפל רשמה ניצחונות ראשונים כאשר בית המשפט בגרמניה אסר על סמסונג למכור מחשבי לוח מהדור האחרון ובית המשפט בהולנד אסר על סמסונג למכור טלפונים חכמים מדגמים מסוימים.

אתמול (ב') טענו פרקליטי סמסונג בהולנד שאפל לא שילמה לה תמלוגים על פטנטים מסוימים כאשר החלה למכור את מכשירי iPhone. "אפל הייתה חייבת לבקש רישיון לשימוש בפטנטים לפני שהשיקה את מכשירי iPhone ב-2007 או 2008 בהולנד. נקודה", אמר באס ברגיוס, הפרקליט של סמסונג, בבית המשפט. רותגר קלימנס, הפרקליט של אפל, אמר בבית המשפט, כי "עד 2010 סמסונג לא דרשה כלל לקבל דמי רישוי, והיא לא ביקשה זאת משום שאפל היא לקוחה חשובה שלה".

במהלך הדיון הסכימו הפרקליטים שהחברות לא ינקטו באמצעים משפטיים נוספים זו נגד זו עד לפרסום ההחלטה, כאמור – ב-14 באוקטובר.

פלוריאן מילר, מומחה לפטנטים, אמר ש-"בתביעה הנגדית שהגישה סמסונג בהולנד מתייחסת החברה לפטנטים חשובים שנוגעים לטכנולוגיות דור שלישי ו-UMTS".

קרב משפטי נוסף בין שתי החברות החל אתמול באוסטרליה, לאחר שאפל פנתה לבית המשפט בדרישה לאסור על סמסונג לשווק את מחשבי הלוח מדגמי Galaxy 10.1, בטענה להפרת זכויות בשלושה פטנטים. הדיון הבא בעניין נקבע ליום ה' הקרוב. בשל הצעדים המשפטיים שנקטה אפל, סמסונג נאלצה לדחות את ההשקה של מחשבי הלוח החדשים מדגמי גלאקסי (Galaxy) במדינה עד שיינתן פסק הדין בסוגיה השבוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים