מרקס ואנגלס – מאחוריכם: ביל גייטס בעד שהעשירים ישלמו יותר מיסים

מייסד מיקרוסופט אמר בראיון ל-ABC שהוא בעד מיסוי פרוגרסיבי לעשירים, אם כי סייג והוסיף ש-"העלאה שכזו לא תביא לפתרון המצב הגירעוני שבו שרויה הכלכלה האמריקנית" ● גייטס, שלולא היה מעביר 28 מיליארד דולרים מהונו לצדקה היה האיש העשיר ביותר בעולם, העיר בציניות ש-"אני לא מצליח לדמיין את אותם מיליונרים ומיליארדרים עולים על בריקדות רק מפני שהעלו את שיעור המס שעליהם לשלם"

"אני בהחלט בעד הרעיון שלפיו העשירים ישלמו יותר מיסים", כך אמר ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט (Microsoft), בראיון לתוכנית This Week של רשת ABC. עם זאת, הוא מייד סייג והוסיף, כי "העלאה שכזו לא תביא לפתרון המצב הגירעוני שבו שרויה הכלכלה האמריקנית".

לדברי גייטס, "על מנת להתמודד באופן רציני ואמיתי עם הגירעון הפדרלי לא מספיקים דיבורים על מספרים". הוא ציין בציניות, כי "אני לא ממש מצליח לדמיין את אותם מיליונרים ומיליארדרים יוצאים לרחובות ועולים על בריקדות רק מפני שהעלו את שיעור המס שעליהם לשלם ב-4%-5% נוספים. אם הם יעשו זאת, זה יהיה די קשה עבורם".

גייטס אמר ש-"אין ספק שכעת נוצר מצב שבו המיסוי נדרש להיות פרוגרסיבי יותר".

באחרונה פורסם, כי גייטס ממשיך להיות האיש הכי עשיר בארצות הברית על פי רשימת 400 האמריקנים העשירים ביותר של המגזין פורבס (Forbes). הונו של גייטס, בן ה-55, צמח בשנה האחרונה מ-54 ל-59 מיליארד דולרים.

ככלל, מהנתונים של פורבס עולה ש-2011 הייתה שנה טובה למדי לעשירי ארצות הברית. ההון המוערך הכולל של 400 המדורגים ברשימה צמח מ-1.37 טריליון דולרים אשתקד ל-1.53 טריליון השנה. מדובר בגידול של 12% – נתון משמעותי על רקע ההאטה בקצב הצמיחה של הכלכלה האמריקנית.

גייטס הוא אמנם האיש הכי עשיר בארצות הברית – אבל לא בעולם. בתואר הזה נושא המיליארדר ואיש התקשורת המכסיקני קרלוס סלים הלו, שהדיח את מייסד מיקרוסופט מהתואר עוד בשנה שעברה. על פי הרשימה של פורבס, שפורסמה במרץ השנה, הונו של סלים עומד על 74 מיליארד דולרים. זאת, מאחר שהוא רכש בעבר מממשלת מכסיקו את מערך הטלקום במדינה. גייטס דורג גם השנה במקום השני ברשימה, כאשר אז העריך פורבס את הונו ב-56 מיליארד דולרים. יצוין שאלמלא היה גייטס מעביר 28 מיליארד דולרים מהונו לצדקה, הוא היה האיש העשיר ביותר בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים