הערב בטלוויזיה: סרט תעודה על ווטסון – המחשב החכם בעולם

הסרט, שישודר בערוץ 8 של הוט, עוסק במחשב העל של יבמ וביכולות האינטליגנציה המלאכותית שלו, שסייעו לו לגבור על אלופי השעשועון ג'פרדי ● יוצריו עקבו מאחורי הקלעים אחרי פיתוח המחשב וסוקרים את הקשיים והאתגרים שניצבו בפני המפתחים ● כמו כן, מרואיינים בו מדענים שעוסקים בשאלה האם אנחנו קרובים לייצור מכונה בעלת אינטליגנציה מלאכותית משמעותית

מהמטבח של ווטסון באהבה

ערוץ 8 של הוט (HOT) ישדר הערב (ה') סרט תעודה על הטכנולוגיה של מחשב העל ווטסון (Watson), שפותח במעבדות יבמ (IBM), ועל יכולות האינטליגנציה המלאכותית שלו, שסייעו לו לגבור על אלופי משחק הטלוויזיה ג'פרדי (Jeopardy).

הסרט, שהופק על ידי ערוץ הטלוויזיה הציבורי האמריקני PBS, ישודר ב-21:35. יוצריו עקבו מאחורי הקלעים אחרי פיתוח המחשב. במהלך הסרט הם סוקרים את הקשיים והאתגרים שעמדו בפני המפתחים המערכת של יבמ ליצור מחשב בעל אינטליגנציה מלאכותית שתוכל להתחרות בבני אנוש. כמו כן, עוסק הסרט ביישומים הפוטנציאליים של מערכת מחשב שכזו.

בנוסף, כמה ממדעני המחשב הבולטים בעולם מדברים בסרט על המשמעויות של פיתוח מחשב כזה על ידי הענק הכחול ועוסקים בשאלה האם אנחנו קרובים לייצור מכונה בעלת אינטליגנציה מלאכותית משמעותית.

בפברואר השנה הביס ווטסון, בתום קרב בן שלושה ימים, את בראד ראטר וקן ג'נינגס, שני אלופי האלופים של ג'פרדי. השניים מחזיקים בשיא הזכיות בשעשועון – הן במספר משחקים והן במונחים כספיים. בסיכום החלק האחרון של התחרות צבר ווטסון 77,147 דולרים בגין התשובות הנכונות שענה, לעומת 21,600 דולרים שהגיע אליהם ראטר ו-24,000 שצבר ג'נינגס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים