מיכל דביר, עיריית חיפה: "המיחשוב הנייד מחבר את עובדי השטח וה-IT העירוני"

"באמצעות המיחשוב הנייד ניתן לבצע בקרה גבוהה יותר על פעילותם של העובדים", אמרה דביר, מנמ"רית העירייה ● היא תיארה את המערכת לניהול ובקרת טאטוא רחובות שהוטמעה בעיריית חיפה, שבמסגרתה ביכולתם של מנהלי העבודה לדווח מהשטח והתושבים יכולים לצפות במצב הניקיון של הרחוב שבו הם גרים ולדווח על חריגות

"עולם המיחשוב הנייד פותח בפני העירייה אפשרויות רבות. הוא מחבר את עובדי השטח עם אנשי ה-IT בעיריית חיפה ובכך מביא לבקרה גבוהה יותר על פעילותם", כך אמרה מיכל דביר, מנמ"רית העירייה.

דביר דיברה במסגרת פאנל בנושא העולם הנייד שנערך בכנס KickOff 2012, המציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים השבוע במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. האירוע נערך בסימן ציון מלאות 30 שנים להקמת אנשים ומחשבים, ובמסגרתו הוענקו אותות הצטיינות ל-28 מנמ"רים, מנהלי טכנולוגיות ומנהלי אבטחת מידע.

דביר ציינה, כי במסגרת הפעולות שנעשות במערך המיחשוב העירוני של עיריית חיפה בתחום הנייד, משלבים אנשי המערך בין רכיבים ניידים של עובדי עירייה למערכות אקסציינג' (Exchange) של מיקרוסופט (Microsoft).

אייל ברנע, מנכ"ל רנסיס. צילום: קובי קנטורלדבריה, "עולם המיחשוב הנייד פותח אפשרויות גדולות לחיבור ויצירת קשר עם עובדים, שעד היום לא היו ברשת העירונית". היא תיארה את המערכת לניהול ובקרת טאטוא רחובות שעליה היא זכתה בפרס בתחרות מצטייני המיחשוב ITAwards 2011, לפני כחודש. "בעיריית חיפה פותחה מערכת טאטוא רחובות הראשונה בארץ, והיא מאפשרת בקרה סלולרית ואינטרנטית על ביצוע הטאטוא והניקיון של 900 רחובות ברחבי העיר", אמרה דביר. היא ציינה, כי "מנהלי העבודה יכולים באמצעות המערכת לדווח ישירות מהשטח, באמצעות טלפון סלולרי, על ביצוע העבודה, בהתאם לתוכנית עבודה מסודרת שיש לכל אחד מהם. התושבים יכולים לצפות ברשת ברמת הניקיון של הרחוב שבו הם גרים ולדווח מייד לעירייה על כל חריגה".

"מיחשוב נייד וסמארטפונים – שינוי דרמטי ל-IT"

אייל ברנע, מנכ"ל רנסיס, הגדיר את השינוי שחווה עולם ה-IT בגלל כניסת תחום המיחשוב הנייד והטלפונים החכמים "דרמטי". הוא ציין, כי רנסיס אינה חברת מחקר אלא כזו המספקת לארגונים כלים ממוכנים לראות את כל האינטראקציות שלהם עם הלקוחות ולאחר מכן, על בסיס קשרים אלה, לקבל מהם משוב על הארגונים.

יניב לוי, ה-CTO של SRL מקבוצת מלם-תים. צילום: קובי קנטורברנע הוסיף שבעבר "היה קשה לקבל משובים מהרכיבים הניידים, כי ארגונים אוהבים לפעול באופן המסורתי, של ביצוע המשוב בטלפון. אולם אנו מבחינים בשינוי בחודשים האחרונים, ויש לתחום ביצוע המשובים במיחשוב נייד יותר היענות". הוא הוסיף כי "תחום אבטחת המידע הוא אחד ההיבטים עימם ארגונים יידרשו להתמודד". ברנע סיים בציינו כי "העולם הנייד מצוי בתחילתו והוא יילך ויבשיל. התחום ממריא".

"החששות לאובדן שליטה – רק למראית עין"

יניב לוי, ה-CTO של SRL מקבוצת מלם-תים, אמר ש-"בניגוד למגמות אחרות בעולם המיחשוב הארגוני, המיחשוב הנייד הוא תחום אותו מובילים באופן מובהק הלקוחות והמשתמשים בתוך הארגון. אנחנו מקבלים לא מעט פניות למוצרים ושירותים בתחום מהלקוחות בארגונים ולא מאנשי ה-IT, וכך התחום מחלחל לתוך הארגון".

הוא הוסיף, כי השימוש במיחשוב הנייד שונה מבזה המסורתי: "בעוד שבמיחשוב הנייח ה-PC הוא מונחה מערכת, הרי שהמיחשוב הנייד הוא מונחה משתמש. הדבר מביא לשינוי מבחינת הארגון וגורם להיכרות טובה יותר של המשתמשים עם יישומי המובייל". כמו כן, אמר לוי, כי זה "נותן לארגון ערך להבין את הפוטנציאל העסקי הטמון בתחום".

לוי סיים בציינו ש-"החששות של מנהלי המיחשוב בדבר אובדן שליטה הם רק למראית עין".

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים