יבמ השיקה חבילת תשתיות למיחשוב ותקשורת ניידת בארגונים הכוללת טכנולוגיות שפותחו בישראל

החבילה החדשה, IBM Mobile Foundation, מבוססת בין היתר על כלים שפיתחה Worklight הישראלית, אותה רכשה יבמ בראשית השנה ● גבי זודיק, מנהל קבוצת התוכנה והשירותים במעבדת המחקר של יבמ בחיפה: "הארגון אינו יכול להגביל את צריכת היישומים הארגוניים אל מסגרת המערכות הפנימיות שלו" ● סטיב מילס, סגן נשיא בכיר ביבמ: "ההשקעה של יבמ בעולם המובייל לא החלה לפני ארבע או חמש שנים – עבורנו מדובר בתהליך רציף ומתמשך שהחל כבר לפני עשור"

01/05/2012 08:57

ענקית המיחשוב יבמ (IBM) השיקה חבילת תשתיות חדשה למיחשוב ותקשורת ניידת בארגונים, הכוללת פתרונות שפותחו בישראל. החבילה החדשה, IBM Mobile Foundation, הוכרזה אמש (ב') בכנס Impact 2012 שעורך השבוע הענק הכחול בלאס וגאס, ומבוססת בין היתר על כלים שפיתחה וורקלייט (Worklight) הישראלית, אותה רכשה יבמ בראשית השנה.

חבילת Mobile Foundation פונה אל שוק המוערך כיום ב-22 מיליארד דולרים, וצפוי לצמוח עד ל-36 מיליארד כבר ב-2015. בסקר בינלאומי אותו ערכה יבמ בקרב יותר מ-700 מנמ"רים, דיווחו 75% מהמשיבים, כי הם מאמצים אסטרטגיות מיחשוב בתקשורת ניידת, בזכות שיפור של 20% בפריון העבודה אותו מספק כוח עבודה גמיש בסביבה ניידת. מנהלי מערכות המידע הצביעו על צמצום משמעותי בעלות ניהול העסקים, וייחסו אותו להקטנת התלות בדוא"ל, שיפור שיתוף העבודה בסביבת רשת חברתית ואימוץ טכנולוגיות מיחשוב ענן המאפשרות לתקשר עם עובדים ניידים.

סטיב מילס, סגן נשיא בכיר לתוכנה ביבמ, אמר באירוע כי החברה מציגה בפעם הראשונה בתולדותיה מערכת תשתיות מקיפה לסביבת תקשורת ניידת, המשלבת כלי תוכנה ושירותים שנועדו לסייע לארגונים לנצל את מכלול האפשרויות העומדות בפניהם בסביבת עבודה ניידת, ובכלל זה טלפונים חכמים, מחשבים ניידים וטאבלטים.

במסיבת העיתונאים שכינס, ציין מילס, כי ההשקעה של יבמ בעולם המובייל לא החלה לפני ארבע או חמש שנים, וקבע כי עבורם מדובר בתהליך רציף ומתמשך שהחל כבר לפני עשור. "במקביל למאמצי הפיתוח הפנימי, רכשה יבמ גם לא מעט חברות ופתרונות בתחום. כך, מציגה כיום יבמ סל מקיף של מוצרי תוכנה ושירותים המספקים ללקוחות פתרונות מובייל, המותאמים לעבודה בסביבה ארגונית".

השלב הבא: ניתוח וחיזוי אנליטי גם במובייל
גבי זודיק, מנהל קבוצת התוכנה והשירותים במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, הסביר בכנס שאנשי הקבוצה זיהו את הצורך הקיים בשוק כבר לפני כארבע שנים. לדבריו, "התרחבות השימוש במחשבים ניידים משפיעה לא רק על אופן העבודה של אנשים פרטיים, אלא גם על זה של הארגונים. מכשירים רבים מגיעים כיום עם העובדים למקום העבודה, והארגון אינו יכול להגביל את צריכת היישומים הארגוניים אל מסגרת המערכות הפנימיות שלו בלבד".

הוא ציין, כי אחד ההיבטים המרכזיים בהשקת מערכת שכזו, הוא היבט אבטחת המידע. על כן, כוללת חבילת התשתיות פתרון שפותח במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, המאפשר לבנות "ארגז חול" מבודד בטלפון הסלולרי, שמנהל את היישומים הארגוניים בסביבה מאובטחת, בעוד ששאר השימושים, דוגמת אלה הפרטיים, מתבצעים מחוץ לסביבה המאובטחת. המערכת מאפשרת גם לנהל עדכוני גרסאות של יישומי התוכנה הארגוניים ולהתקין אותם מרחוק. על מנת לספק יכולות אלה, פיתחו אנשי מעבדת המחקר של יבמ בחיפה, בהובלתו של גל שחור, שרת מיוחד המטפל בעדכון היישומים ומטפל בהגדרת אופן התפקוד שלהם. המנגנון מנהל את מכלול מחזור חיי היישום ברמת מכשיר הקצה, מבלי לפגוע בעבודה הפרטית של המשתמש, המתבצעת על גבי אותו מכשיר.

עבודה נוספת המתבצעת במעבדות יבמ בחיפה, כוללת פיתוח שירותים המבוססים על הפלטפורמה ליישומים ניידים, לרבות שירותים מבוססי מיקום, וכלים נוספים המיועדים לארגונים העוסקים במסחר וקמעונאות. בעזרת פתרונות אלו, יוכל הארגון הקמעונאי לספק שירותים נוספים ללקוחותיו בזמן אמת. כך, למשל, לקוח שנמצא בסופרמרקט יוכל לקבל דיווח מיידי על מוצרים שעשויים לעניין אותו: אם הוא הוריד מהמדף לימון ושמן זית, יקבל הלקוח המלצה לרכוש גם עגבניות ומלפפונים, ויופנה בהמשך למחלקת כלי הבית – שם יש מבצע על כלים להגשת סלט.

לדברי אנשי המחקר של יבמ מחיפה, הם בוחנים במקביל גם אפשרויות נוספות לניצול נתוני השימוש של היישומים הסלולריים, כגון מידע אודות הישיבות בהן משתתפי העובדים, עסקאות שאיש המכירות סוגר בהצלחה באזור מסויים ועוד. המטרה של החוקרים בחיפה היא, שילוב בין כלי החיזוי האנליטי וכלים להצגה ויזואלית של הנתונים השונים. בעתיד הם מקווים לעבור משלב הניתוח לשלב החיזוי – ולהמליץ, למשל, למנהלים מה כדאי להם לעשות, איך עליהם לעשות את זה ואילו עובדים בחברה הם המתאימים ביותר עבור המשימה.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים