ההכרעה בתביעה של אורקל כנגד גוגל עברה לידי המושבעים

המושבעים יצטרכו לקבוע אם הם מקבלים את עמדתה של אורקל, לפיה יש במערכות אנדרואיד משום הפרת זכויותיה של אורקל בקניין רוחני בטכנולוגיית ג'אווה, או את עמדתה של גוגל, שטוענת כי לא ניתן להגן בפטנטים על חלקים מסוימים משפת ג'אווה ● ההערכות הן, כי המשפט, שהחל בחודש שעבר, יימשך כשמונה שבועות בסך הכול

ההכרעה בתביעה שהגישה אורקל (Oracle) כנגד גוגל (Google) באוגוסט 2010, ובמשפט בו העידו, בין השאר, המנכ"לים של שתי החברותלארי אליסון מאורקל ולארי פייג' מגוגל,  עברה אתמול (ב') לידיהם של 12 המושבעים.

המושבעים יצטרכו לקבוע אם הם מקבלים את עמדתה של אורקל, לפיה יש במערכות אנדרואיד (Android) של גוגל משום הפרת זכויותיה של אורקל בקניין רוחני בטכנולוגיית ג'אווה (Java), או את עמדתה של גוגל שטוענת כי זכויותיה של אורקל לא הופרו, וכי לא ניתן להגן בפטנטים על חלקים מסוימים משפת ג'אווה. הזכויות על קוד התכנות עברו לרשותה של אורקל לפני קרוב לשנתיים, כאשר רכשה את חברת ג'אווה, המפתחת של סאן (Sun), בסכום של 7.4 מיליארד דולרים.

מייקל ג'ייקובס, פרקליטה של אורקל, טען בבית המשפט כי הכתיבה של החלקים משפת ג'אווה, אותם העתיקה גוגל ללא אישור, חייבה יצירתיות רבה. "זה כמו להלחין סימפוניה", קבע ג'ייקובס בדברי הסיכום שלו.

רוברט ון נסט, פרקליטה של גוגל, טען לעומת זאת, כי הנהלת סאן תמכה בזמנו במערכת אנדרואיד, ובאורקל אף שקלו לפתח טלפון חכם משלהם, אולם ויתרו לבסוף. "הם החליטו להגיש תביעה רק אחרי שנכשלו", אמר ון נסט.

בשלב ראשון התבקש חבר המושבעים להחליט בסוגיות של הפרת זכויות יוצרים. בשלב הבא יהיה עליו לדון בסוגיות של הפרת זכויות בפטנטים, ולבסוף יהיה גם על השופט וויליאם אלסופ לפסוק בחלק מהסוגיות. ההערכות הן, כי המשפט, שהחל בחודש שעבר, יימשך כשמונה שבועות בסך הכול.

אירועים קרובים