הישג משפטי שני לאפל תוך שבוע: בית המשפט אסר את השיווק של מכשירי Galaxy Nexus של סמסונג

האיסור ניתן לאחר שלפני ימים אחדים הורה בית משפט בקליפורניה לסמסונג שלא למכור את מחשבי הלוח מדגמי Galaxy Tab 10.1 ● מדובר בחלק מהקרב המשפטי בין אפל לסמסונג, שבמסגרתו מאשימות החברות זו את זו בהפרת זכויות בפטנטים ● על פי אפל, ההחלטה מאשרת את טענתה שהמוצרים של סמסונג הם בבחינת "חיקוי בוטה של מוצרי אפל" ● סמסונג הביעה אכזבה מההחלטה

בית משפט אמריקני קיבל את עתירתה של אפל (Apple) והוציא צו מניעה שאוסר על מכירת הטלפונים החכמים של סמסונג (Samsung) – ימים ספורים לאחר שאסר על מכירת מחשבי הלוח מדגמי Galaxy Tab 10.1.

אפל וסמסונג מנהלות קרבות משפטיים במדינות רבות ומאשימות זו את זו בהפרת זכויות בפטנטים שקשורים לטלפונים חכמים ומחשבי לוח – מהמכשירים המבוקשים והלוהטים ביותר כיום.

ההחלטה התקבלה ביום ו' על ידי השופטת לוסי קוה מבית המשפט של המחוז הצפוני של קליפורניה, לאחר שבתחילת השבוע נעתרה זו לבקשתה של אפל והוציאה צו מניעה שאוסר על מכירת מחשבי הלוח מדגמי Galaxy Tab 10.1 של סמסונג. מחשבים אלה נחשבים בעיני רבים למתחרים המובילים של מחשבי ה-iPad של אפל.

בעקבות שני ההישגים המשפטיים מהשבוע שעבר נהנתה אפל משבוע מוצלח יותר בהשוואה לשבוע שקדם לו, שבו דחה השופט ריצ'רד פוזנר מבית המשפט הפדראלי של שיקאגו את בקשתה של אפל וסירב להוציא צו מניעה נגד מוטורולה (Motorola) – החלטה שבפועל שמה קץ למהלך משפטי זה.

"אפל הוכיחה בבירור שבפועל, ללא צו מניעה, סביר להניח שתפסיד שטף משמעותי של מכירות של טלפונים חכמים ומוצרים נלווים", קבעה השופטת קוה. בדיון נוסף, שנקבע ליום ב' השבוע, תחליט השופטת קוה אם לעכב את כניסתו לתוקף של הצו עד לערעור שתגיש סמסונג. כן ציינה השופטת שבדיון נוסף שאמור להיערך היום (א') היא תחליט אם לעכב באופן דומה את כניסתו לתוקף של הצו לגבי מחשבי הלוח מדגמי Galaxy Tab 10.1 של סמסונג.

הצו לגבי מחשבי הלוח אמור להיכנס ממילא לתוקף רק לאחר שאפל תפקיד ערבות בסכום של 2.6 מיליון דולרים לכיסוי הנזקים שייגרמו לסמסונג במקרה שבמועד מאוחר יותר יקבע בית המשפט, כי הצו היה מיותר. "על אף שעומדת לסמסונג הזכות להתחרות באפל, היא אינה רשאית להתחרות בצורה לא הוגנת, באמצעות הצפת השוק במוצרים שיש בהם משום הפרת זכויות", קבעה השופטת קוה ביום ג'.

דוברת אפל מסרה, כי הצו מוכיח שהצהרותיה הקודמות של אפל, שטענה שהמוצרים של סמסונג הם בבחינת "חיקוי בוטה של מוצרי אפל", היו נכונות. לדבריה, אפל צדקה בכך ש-"נלחמה בעוז להגנת הקניין הרוחני מפני חברות שמבקשות לגנוב את הרעיונות שלנו".

סמסונג, מצידה, הביעה בהודעה רשמית "אכזבה" מפסק הדין של השופטת קוה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים