סמסונג ערערה על הצו שאוסר על השיווק של מכשירי Galaxy Nexus בארצות הברית

החברה מתבססת בערעור על הלכה שקבע בית המשפט העליון של ארצות הברית לפיה יש להוציא צו מניעה רק אם לחברה העותרת צפוי הפסד משמעותי של נתח שוק בעקבות ההפרה ● סמסונג טוענת שלא צפוי לאפל נזק שכזה ● החברה אף עתרה שהצו לא ייכנס לתוקף עד תום הדיון בערעור - עתירה שתידון היום

כצפוי, סמסונג (Samsung) הגישה אמש (א') ערעור על צו המניעה שאוסר על מכירת הטלפונים החכמים מתוצרתה. הצו הוצא ביום ו' על ידי השופטת לוסי קוה מבית המשפט של המחוז הצפוני של קליפורניה, שקיבלה את עתירתה של אפל (Apple). עוד מבקשים בסמסונג שהצו לא ייכנס לתוקף עד תום הדיון בערעור.

החברה מבססת את הערעור על ההלכה שקבע בית המשפט העליון של ארצות הברית שעל פיה יש להוציא צו מניעה רק אם לחברה העותרת צפוי הפסד משמעותי של נתח שוק בעקבות ההפרה. על פי סמסונג, אפל לא צפויה להפסד שכזה, ולכן אין לאסור על מכירת המכשירים מתוצרת סמסונג.

ההחלטה מיום ו' התקבלה לאחר שבתחילת השבוע נעתרה השופטת קוה לבקשתה של אפל והוציאה צו מניעה שאוסר על מכירת מחשבי הלוח מדגמי Galaxy Tab 10.1 של סמסונג, שנחשבים בעיני רבים למתחרים המובילים של מחשבי ה-iPad של אפל.

בעקבות שני ההישגים המשפטיים מהשבוע שעבר נהנתה אפל משבוע משפטי מוצלח יותר בהשוואה לזה שקדם לו, שבו דחה השופט ריצ'ארד פוזנר מבית המשפט הפדראלי של שיקאגו את בקשתה וסירב להוציא צו מניעה נגד מוטורולה (Motorola) – החלטה שבפועל שמה קץ למהלך משפטי זה.

"אפל הוכיחה בבירור שבפועל, ללא צו מניעה, סביר להניח שתפסיד שטף משמעותי של מכירות של טלפונים חכמים ומוצרים נלווים", קבעה השופטת קוה ביום ו'. בדיון נוסף, שנקבע להיום (ב'), תחליט השופטת האם לעכב את כניסתו לתוקף של הצו עד להחלטה בערעור שתגיש סמסונג.

הצו לגבי מחשבי הלוח אמור להיכנס במילא לתוקף רק לאחר שאפל תפקיד ערבות בסכום של 2.6 מיליון דולרים לכיסוי הנזקים שייגרמו לסמסונג במקרה שבמועד מאוחר יותר יקבע בית המשפט שהצו היה מיותר. "אף על פי שעומדת לסמסונג הזכות להתחרות באפל, היא אינה רשאית להתחרות בצורה לא הוגנת, באמצעות הצפת השוק במוצרים שיש בהם משום הפרת זכויות", קבעה השופטת קוה ביום ג'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים