אופיר זמיר, VMware: "האתגר הבא של המנמ"רים – ניהול משתמשי הקצה"

"המנמ"רים נדרשים כיום לניהול משתמשי הקצה בצורה חכמה ופשוטה, כדי לבצע חיבור מושכל בין היישומים הארגוניים למשתמשים", אמר זמיר, מנהל טכני ב-VMware לאזור המזרח התיכון ● לדבריו, "האתגר של המנמ"ר הוא לחבר בין ציפיות המשתמשים לצורך לענות למדיניות אבטחת המידע הארגוני ולהלימה לרגולציות"

"ריבוי רכיבי המיחשוב מחד וריבוי היישומים המבוזרים מאידך מביא למורכבות נוספת במערך המיחשוב הארגוני. המנמ"רים נדרשים כיום לניהול משתמשי הקצה בצורה חכמה ופשוטה, כדי לבצע חיבור מושכל בין היישומים הארגוניים למשתמשים", כך אמר אופיר זמיר, המנהל הטכני של אגן הים התיכון ב-VMware.

זמיר דיבר בפתח כנס שותפים עסקיים שערך הבוקר (ד') הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה במלון שרתון בתל אביב. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-100 משתתפים.

"האתגרים בפניהם ניצבים המנמ"רים כיום הם רבים", אמר. "עליהם לאפשר גמישות טובה יותר למשתמשים ולהחליט עם כמה רכיבים מותר לכל עובד לעבוד, איך הם מתמודדים עם מגמת ה-BYOD – הבאת טלפונים חכמים וטאבלטים מהבית, כמה ואילו יישומים הם יספקו לעובדים, אילו יישומים יסופקו בעולם הנייד, מה תהא רמת השירות למשתמשים ואילו הקשחות יבוצעו על מנת להתמודד עם איומי האבטחה החדשים".

זמיר הוסיף, כי "המשתמשים מצפים לרמת השירות ולשימוש ביישומים באותן קלות, פשטות וזמינות לה הם רגילים בבית. האתגר של המנמ"ר הוא לחבר בין ציפיות המשתמשים לצורך לענות למדיניות אבטחת המידע הארגוני ולהלימה לרגולציות".

הוא תיאר כמה מגמות בעולם המיחשוב הארגוני, ביניהן הגידול בכמות היישומים והשינוי ב-"זהות" היישומים, שכעת הופכים להיות בחלקם יישומים בתצורת תוכנה כשירות (SaaS). המשתמשים רוכשים אותם לבד ולמרות זאת, נדרש לספק להם מענה אבטחתי. זמיר ציטט נתונים של חברות המחקר לפיהם כבר כיום צורכים 37% מעובדי ארגונים יישומים בעצמם, ל-97% מהעובדים בארצות הברית יש יותר ממכשיר מיחשוב אחד (לדוגמה, מחשב PC וטלפון חכם), עד 2015 יעמוד שוק היישומים לעולם הנייד על 38 מיליארד דולרים ובאותה שנה יימכרו 1.1 מיליארד טלפונים חכמים ו-300 מיליון טאבלטים.

לשלוט על ה-"חיה" בארגון
לדברי זמיר, "הלחצים על המנמ"רים רבים – יש להם אילוצי תקציב וצורך בהלימה לרגולציות, רצון לענות יותר לצרכים עסקיים של הארגון, רישות חברתי, מדיה עשירה ועוד. המנמ"רים רוצים שליטה על ה-'חיה' שמסתובבת להם בארגון".

בנקודה זו, אמר, נכנסת VMware. "אנחנו קוטעים את הספירלה האכזרית בה המנמ"רים רודפים אחרי הזנב של עצמם ומספקים יכולות לניהול משתמשי הקצה", הוסיף.

בעבר, ציין זמיר, יותר מ-90% מהיישומים היו מבוססי חלונות (Windows), אלא שהמצב השתנה וכיום, כמחצית מהיישומים בארגונים הם מבוססי ווב ואינם תלויים במערכת ההפעלה. "העולם הולך לכיוון של חופש מהדפדפן, חופש ממערכת ההפעלה וחופש מהחומרה", אמר. "ה-PC משתנה – מה שבעבר רץ עליו נמצא כיום באופן מבוזר על גבי כמה רכיבי מיחשוב וכמה מערכות הפעלה – iOS, אנדרואיד (Android), מק (Mac) ועוד. יש יישומים בעולם הנייד, יש יישומי SaaS ויש יישומי מורשת. המטרה היא לשבור את הספירלה".

עוד הוא אמר, כי אספקת כלי הניהול של משתמשי הקצה עבור המנמ"ר תיעשה בשלושה שלבים. האחד הוא שיפור המצב הקיים, שייעשה באמצעות View 5.1 ו-ThinApp. לדבריו, אלה "מאפשרים לספק שירותים מנוהלים ומפשטים את המורכבות של ניהול תחנות הקצה". בשלב השני, אמר, יבוצע אימוץ מועט וחלקי של הענן על בסיס יישומי SaaS ובשלב השלישי "תהיה 'בריחה' מלאה לענן".

זמיר תיאר את מפת הדרכים הטכנולוגית של VMware, עם שני מוצרים. האחד הוא VMware Horizon Application Manager, מתווך שירותים אוניברסלי, בענן, שמוצע כעת בתצורת התקן וירטואלי. לדבריו, "זו מערכת-על על שתכיל תחתיה את כל הטכנולוגיה ותספק ניהול אחוד של מיחשוב משתמשי קצה. המערכת ממוקדת בלקוחות ונותנת שליטה ובקרה על ה-IT – לאילו יישומים המשתמש יכול לגשת ומאיזה רכיב. היא מקשרת בין זהות המשתמש והיישומים תוך דיווח וניטור".

המוצר השני, VMware Project Octopus, הוא ענן נתונים אישי. לדברי זמיר, "המוצר יאפשר לארגוני IT לספק לעובדים דרך קלה ובטוחה לשתף נתונים ולשתף פעולה עם כל אחד, מכל מכשיר. המכשיר נותן למשתמשים גישה בטוחה לנתונים משותפים ומנגד מספק שליטה ל-IT באילו רכיבים מדובר ומה מהות השיתוף הנעשה מאובטח".

"מדובר במסע שייקח זמן, אלא שנדרש להתחיל אותו כבר כעת", אמר זמיר. "כך, המשתמש יוכל לגשת מהרכיבים השונים ליישומים השונים ולמנמ"ר תהיה שליטה ובקרה ואבטחה מה קורה בעידן שלאחר ה-PC".

הפתרונות של וואנובה
איסי בן שאול
, CTO וואנובה (Wanova) הישראלית, שנרכשה על ידי VMware לפני כחודש וחצי תמורת 95 מיליון דולרים, הציג את החברה ואמר, כי היא מפתחת פתרונות וירטואליזציה, תמיכה וניהול לסביבת תחנות העבודה והמחשבים הניידים בארגונים וכן תוכנה לניהול מרוכז של המחשבים האישיים בארגון בתצורת מיחשוב ענן. "התוכנה מפשטת את ניהול המחשב האישי ואת שירותי התמיכה למשתמשי הקצה, בעיקר עבור מערכי מחשבים מבוזרים ומחשבים ניידים", ציין.

"פתרונות וואנובה מרכזים ומפשטים את ניהול שולחן העבודה הפיזי", הוסיף בן שאול. "וואנובה מספקת פתרונות לניהול מרוכז של נקודות הקצה ופתרונות התאוששות. תוכנת Wanova Mirage מרכזת את התכנים המלאים של כל שולחן עבודה במרכז הנתונים, למטרות ניהול והגנת נתונים, אספקת פעולות לנקודות הקצה עבור חוויית משתמש ומיטוב של העברת נתונים. הארכיטקטורה שלה מאפשרת לחברות לצמצם את עלות הבעלות הכוללת (TCO), תוך כדי שיפור בתפעול של ה-IT בהיבט יעילות המשתמש".

הוא אף ציין, כי תוכנת Wanova Mirage מצטרפת לסל מוצרי VMware עבור משתמשי הקצה ותאפשר ניהול מרוכז של תבניות בסיס (Centralized Image Management) וניהול יישומים (Persistent User Installed Applications) עבור שולחנות עבודה וירטואליים ופיזיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים