יבמ מרחיבה את פעילות המובייל לעסקים ומגייסת עובדים לוורקלייט הישראלית

"אנחנו מגייסים אנשי טכנולוגיה, מתכנתים ועוד", אמרה מארי ווייק, מנכ"לית תחום תוכנות התשתית ליישומים ולשילוב מערכות בענק הכחול, בראיון לאנשים ומחשבים ● ווייק הגיעה באחרונה לישראל, התארחה במעבדות התוכנה של יבמ בארץ וכן נפגשה עם כמה חברות טכנולוגיה ישראליות ● לדבריה, "אנחנו מודעים לכך שהשוק כאן מציע כישורים טכנולוגיים מצוינים ואנחנו נלהבים מכך"

יבמ (IBM) מרחיבה את פעילותה בישראל בתחום פיתוח התוכנה ומערכות האבטחה למשתמשי טלפונים חכמים ומכשירים אישיים ניידים בשוק העסקי. לשם כך היא מגייסת עובדים נוספים לקבוצת הפיתוח של וורקלייט (WorkLight), הפועלת בישראל – כך נודע לאנשים ומחשבים.

תשתיות התוכנה של וורקלייט, אותה רכשה יבמ בינואר השנה תמורת כ-70 מיליון דולרים, מאפשרות לנהל את מכלול תהליך הפיתוח של יישומים ניידים בסביבה אחידה אחת ולהפעיל את היישומים הללו על גבי כל מערכת הפעלה ניידת – iOS, אנדרואיד (Android) סימביאן (Symbian), חלונות מובייל (Windows Mobile) ו-RIM.

בשבוע שעבר הגיעה ארצה מארי ווייק, מנכ"לית תחום תוכנות התשתית ליישומים ולשילוב מערכות בענק הכחול. ווייק התארחה במעבדות התוכנה של יבמ בישראל וכן נפגשה עם כמה חברות טכנולוגיה ישראליות. היא אמרה בראיון לאנשים ומחשבים, כי "קודם לרכישת וורקלייט, היא כבר הייתה שותפה עסקית שלנו והשתמשה בכלים שלנו. וורקלייט הציגה תפיסה משולבת של תכנון, בנייה וניהול במסגרת אחת של תמיכה בריבוי מותגים ובריבוי פלטפורמות. שלא כמו מתחרים אחרים שפועלים בסביבה אחת, וורקלייט מספקת תמיכה חוצת פלטפורמות, באופן שעקבי עם התפיסה שלנו של ג'אווה (Java). אנחנו אוהבים את המסגרת הפתוחה שלנו – וגם הם ממוקדים בעבודה במסגרת תקנים פתוחים, HTML, ואחרים".

"בחודש שעבר הרחבנו את השילוב של וורקלייט בסביבת התשתיות של יבמ וכללנו גם את Cast Iron וסביבת הניהול הכוללת", הוסיפה. "אנחנו מרחיבים את הפעילות כאן ומגייסים עובדים נוספים לוורקלייט בישראל – אנשי טכנולוגיה, מתכנתים ועוד. בביקור בישראל בחנתי את תהליכי הרחבת הפיתוח והפעילות בקבוצה. אנחנו מודעים לכך שהשוק כאן מציע כישורים טכנולוגיים מצוינים ואנחנו נלהבים מכך".

מה התחזית שלכם לגבי עתיד עולם המיחשוב הנייד בארגונים?
"למרות המשבר הכלכלי העולמי, מצטיירת מגמה ברורה של המשך ההשקעות של ארגונים בתחום התמיכה במשתמשים ניידים, בניסיון ליצור בידול תחרותי ולמנף את השקעות העבר במערכות וביישומים באמצעות הרחבת הכיסוי שלהם גם לעולם הנייד.

מערכות Pure Systems שלנו כוללות פתרונות יישומיים, תהליכים מובנים ודפוסי מומחיות המשולבים יחד עם תשתיות חומרה ותוכנה. אלה משתלבות בתמונה הכוללת של עולם השימוש הנייד על פי הענק הכחול.

ב-2020 יהיו יותר מ-20 מיליארד מכשירים מקושרים, כאשר יותר ויותר מהם יהיו טלפונים חכמים ומכשירים אישיים. אנחנו צופים שיהיו 200 מיליון עובדים שיביאו את המכשירים הניידים שלהם למקום העבודה. המציאות הזאת יוצרת אתגרי ניהול, אבטחה, שמירה על המידע הארגוני, הגדרת מדיניות הארגון לגבי שירותים מבוססי מיקום, איסוף ושימוש במידע על מיקום העובדים. אנשים מצפים שהעבודה בארגון תהיה קלה ונוחה, ברמה שהם רגילים לה במכשירים האישיים.

ערכנו מחקר שבחן מה עושים הלקוחות ברשת בימים אלה ומה הם שוקלים לעשות. 74% מהם כבר השקיעו בפרויקטים ניידים, אבל הם מוטרדים מאבטחה, מסוגיית השילוב בין העולם הנייד לענן. אלה בעיות מסורתיות של שילוב ושל תמיכה ביישומים קיימים – ומי כמונו מכיר את דרכי ההתמודדות עימן.

אנחנו מביאים את תפיסת השילוב לעולם הנייד. התהליך הוא תוצאת הרכישות של חברות תוכנה לצד הפיתוח העצמאי שלנו. רכשנו את וורקלייט כמרכיב מרכזי באסטרטגיה של התמודדות עם ריבוי פלטפורמות. אנחנו ממנפים יכולות של Big Fix לניהול מכשירי קצה, כלים של WebSphere לניהול ושל Cast Iron לשילוב בענן".

מה ביניכם לספקיות IT אחרות?
"האחרים מתמקדים בניהול יכולות מסוימות ולא בפריסה מקצה לקצה. אנחנו מכסים את כל מחזור החיים – החל מתכנון ובנייה דרך שילוב, הרחבת טווח הכיסוי של יישומים קיימים אל העולם הנייד וניהול האבטחה. יש כאן הרחבה של ה-IT וגם כלי לשינוי באופן בו עושים עסקים.

אנחנו מדברים על הנדסה מחדש של מכלול תהליכי העסק והעבודה. יש לנו פתרונות מסחר נייד, ווב נייד ושירותי ייעוץ לניהול השינוי. אנחנו מתמודדים עם תשלומים ניידים והעברת כספים ממכשירים ניידים. מכלול זה משנה את האופן בו ארגונים מנהלים קשרים עם הלקוחות. מעל כל אלה, אנחנו מציגים יכולות ניתוח אנליטי.

מערכות Pure Systems משתלבות בתפיסה הזאת. כך, יכולות אנליטיות משולבות כבר ברמת קונסולת השליטה והניהול של וורקלייט, כדי לספק תובנות לגבי צריכת היישום. תוכנת ניהול התהליכים העסקיים שלנו משולבת ב-Pure Systems כערוץ להבאת הפתרונות. זה מאפשר גם לארגון שאין לו ניסיון במובייל, או בניהול תהליכים, להקים יישומים מהסוג הזה".

מתעניינים בתשלומים באמצעות הסלולר? הירשמו לכנס mPAY Israel 2012 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים