הרגולטור האירופי אישר את רכישת NDS על ידי סיסקו ב-5 מיליארד דולרים

הרגולטור אמנם העלה חשש כי הרכישה תביא לריכוזיות יתר בענף התקשורת, דבר שיוביל לפגיעה בתחרות, אולם לבסוף קבע כי "הרוכשת תמצא עצמה מתמודדת מול כמה מתחרות חזקות" וציין כי "ימשיכו להיות חלופות ללקוחות בתחום"

שעות ספורות לאחר שהודיעה סיסקו (Cisco) כי תפטר 2% מכוח האדם שלה – כ-1,300 עובדים, אישרו הרשויות באירופה את רכישת NDS על ידי ענקית התקשורת ב-5 מיליארד דולרים.

הרגולטור באיחוד האירופי העלה חשש, כי הרכישה תביא לריכוזיות יתר בענף התקשורת, דבר שיוביל לפגיעה בתחרות. אולם, "לאחר חקירה של הנציבות נקבע, כי הרכישה של סיסקו לא צפויה להביא לפגיעה בתחרות. הרוכשת תמצא עצמה מתמודדת מול כמה מתחרות חזקות, בעיקר בספקיות טלוויזיות בתשלום. כמו כן, ימשיכו להיות חלופות ללקוחות בתחום". הרכישה כוללת גם חוב קיים של NDS ותמריצים לעובדים, על מנת לרכוש את הפעילות הכוללת של החברה. הרכישה אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות.

סיסקו הודיעה  על רכישת החברה הישראלית לשעבר במרץ השנה. עם רכישה זו התייצבה סיסקו בשורה הראשונה של ענקיות ה-IT המבצעות רכישות בסכומי עתק, לצד חברות כמו יבמ (IBM), סאפ (SAP), אורקל (Oracle) ו-HP. זאת, בין היתר, בזכות רכישתה את טאנדברג הנורבגית ב-2009 תמורת 3.3 מיליארד דולרים.

מרכז המו"פ של NDS פועל מהר החוצבים שבירושלים ומעסיק 1,300 עובדים. 5,300 העובדים הנותרים של החברה פועלים מחו"ל. מרכזי מו"פ נוספים קיימים באירופה, אסיה וארצות הברית. בין לקוחותיה של NDS נמנות חברות הטלוויזיה הגדולות בעולם, דוגמת רשת סקיי (Sky) הבריטית, הטלוויזיה הסינית – CCTV, חברת הכבלים הגרמנית Kabel Deutschland ועוד. על לקוחות NDS בישראל נמנות פרטנר, יס (yes) והוט (HOT).

NDS מספקת פתרונות תוכנה לשידור וידיאו ולאבטחת תוכן, המאפשרים לספקי שירות וחברות מדיה להעביר חוויות וידיאו ובידור ללקוחותיהם באופן מאובטח ורווחי. NDS משתמשת בשילוב של פלטפורמת תוכנה ושירותים, כדי ליצור פתרונות וידיאו ייחודיים לספקי השירות, אשר מאפשרים ללקוחות הספקים לצרוך תוכן דיגיטלי, לחפש בו ולנווט דרכו בכל זמן, בכל מקום ועל כל מכשיר. המוצר המרכזי שלה הוא מערכת ההצפנה וניהול זכויות הצפייה VideoGuard, המותקנת בבית הלקוח באמצעות כרטיס חכם שנמצא בתוך הממיר הדיגיטלי של הטלוויזיה. רכישתה של NDS, מסרה סיסקו, תאיץ את פיתוח וידיאוסקייפ (Videoscape) – פלטפורמה המאפשרת לספקי שירות וחברות מדיה לספק את הדור הבא של חווית המשתמש.

NDS הוקמה בשנת 1988 על ידי מדענים ממכון ויצמן שברחובות. ב-1992 נרכשה החברה על ידי ניוז קורפ (News Corp). ב-1999 הנפיק רופרט מרדוק את החברה בנאסד"ק. ב-2009 רכשו ניוז קורפ קרן פרמירה האירופית את כל המניות הציבוריות של NDS לפי שווי של 3.7 מיליארד דולרים והחברה נמחקה מהבורסה.

עסקת NDS היא הרכישה הגדולה ביותר של חברה ישראלית בהיסטוריה. עם זאת, היא אינה החברה הראשונה שנמכרה בסכומים העולים על מיליארד דולרים. ב-1999 רכשה אינטל (Intel) את DSPG, אותה ייסד דוידי גילה, תמורת 1.6 מיליארד דולרים. ביוני 2000 רכשה לוסנט (Lucent) את כרומטיס הישראלית תמורת 4.75 מיליארד דולרים. ביולי 2006 רכשה HP את מרקורי (Mercury) תמורת 4.5 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים