המפלה הגדולה: סמסונג הפסידה יותר מ-12 מיליארד דולרים משווי השוק שלה ביום מסחר אחד

ההפסד במשפט מול אפל מתחיל לתת את אותותיו: מנייתה של החברה הקוריאנית צנחה ב-7.5% בבורסת סיאול, והותירה את שווי השוק של סמסונג על 153 מיליארד דולרים ● הנפילה התרחשה על רקע חששות שהועלו, כי מכשירים מסוימים של סמסונג עלולים להיאסר למכירה בארצות הברית, בעקבות פסיקת בית המשפט ● סמסונג: "אנחנו מאמינים כי הצרכנים והשוק יהיו בצד של אלה המעדיפים חדשנות על פני התדיינות משפטית, ונוכיח זאת מעבר לכל ספק"

ענקית האלקטרוניקה סמסונג (Samsung) הפסידה יותר מ-12 מיליארד דולרים משווי השוק שלה בעקבות נפילת המנייה שלה היום (ב'). זאת, בשל ההפסד שספגה במשפט הפטנטים המתוקשר מול אפל (Apple).

כזכור, 12 המושבעים קבעו, כי החברה הקוריאנית הפרה את זכויותיה של אפל בארבעה פטנטים, בעוד שאפל לא הפרה את זכויותיה של סמסונג באף פטנט. עוד קבעו המושבעים, כי על סמסונג לשלם לאפל פיצויים בסכום עתק של 1.05 מיליארד דולרים. יצוין, כי סכום הפיצויים שנקבע היה נמוך מהסכום המקורי שתבעה אפל, שעמד על בין 2.5 ל-2.75 מיליארד דולרים.

כך, נפלה היום (ב') מניית סמסונג ב-7.5% בבורסת סיאול. הייתה זו הירידה החדה ביותר בערכה זה ארבע שנים, שעומד כעת על 153 מיליארד דולרים. הנפילה התרחשה על רקע חששות שהועלו, כי מכשירים מסוימים של סמסונג עלולים להיאסר למכירה בארצות הברית, בעקבות פסיקת בית המשפט. איסורים שכאלה, אם יושתו, עשויים לערער את אחיזתה של סמסונג בשוק הטלפונים החכמים, המגלגל 219.1 מיליארד דולרים. אנליסטים העריכו, כי פסק הדין במשפט מהווה אבן דרך תקדימית עבור יצרניות הטלפונים החכמים אחרות מסמסונג, המשתמשות במערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google). הדיון בדרישתה של אפל לאסור באופן קבוע את המכירות של טלפונים חכמים שונים מתוצרת סמסונג, נקבע לחודש הבא.

"האפשרות שתיאסר מכירתם של דגמי הדגל של סמסונג בארצות הברית מדאיגה, שכן תהיה לכך השפעה על מקרים במקומות אחרים", אמר סו וון סוק, אנליסט ב-Korea Investment & Securities. "ייתכן שלסמסונג יש טכנולוגיה שתאפשר לה להימנע מהפרות פטנטים של אפל במוצריה, אולם עליה למצוא גם דרכים להתמודד עם הצורך להימנע מהפרות פטנטים של אפל בסביבת מערכת ההפעלה אנדרואיד".

"זה מצער שפסק הדין גרם לדאגה בקרב עובדים ולקוחות", נכתב היום בבלוג של ענקית האלקטרוניקה. "אנחנו מאמינים כי הצרכנים והשוק יהיו בצד של אלה המעדיפים חדשנות על פני התדיינות משפטית, ונוכיח זאת מעבר לכל ספק". סמסונג הודיעה, כי תבקש מהשופטת לבטל את פסק הדין, ואם היא לא תרצה בכך, בכוונת סמסונג לערער על הפסיקה. מירה ג'אנג, דוברת סמסונג, אמרה כי פסק הדין עלול לעכב את ההשקה של מוצרי אנדרואיד חדשים של החברה, כי היא תיאלץ לעצב אותם מחדש.

צפון אמריקה הוא האזור הגיאוגרפי השלישי בגודלו במכירות טלפונים ניידים של סמסונג, לאחר אסיה-פסיפיק ומערב אירופה. נכון למחצית הראשונה של 2012, הענקית הקוריאנית ייצרה 16% ממכירותיה בשתי יבשות אמריקה.

סמסונג זינקה לצמרת שוק הטלפונים החכמים העולמי, על ידי הצגת מגוון דגמים של מכשירי גלקסי (Galaxy) מבוססי מערכת הפעלת אנדרואיד. אנליסטים העריכו, כי ייתכן והחברה תצטרך לדחות השקות של כמה ממוצריה, בזמן שעליה להמשיך להתמודד מול מוצרי אפל – ה-iPhone החדש והופעתו האפשרית של iPad בעל מסך קטן יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים