יבמ השיקה את המיינפריים החדש zEC12

הענק הכחול השקיע יותר ממיליארד דולרים בפיתוחו של המיינפריים החדש, שכולל יותר מ-100 ליבות הניתנות להגדרת תצורה וקיבולת עיבוד גבוהה ב-50% בהשוואה לדגם היוצא ● על פי יבמ, zEC12 מציע שיפור של 25% בביצועים לכל ליבת עיבוד ● הניו-יורק טיימס כינה את המיינפריים החדש "פרק מדהים בסיפור יוצא דופן של אריכות ימים טכנולוגית ואסטרטגיה עסקית

המיינפריים - כבר לא בבורסה. צילום אילוסטרציה

יבמ (IBM) השיקה אתמול (ג') מיינפריים חדש, שעל פי הניו-יורק טיימס (New York Times) "מוסיף עימו פרק מדהים לסיפור יוצא דופן של אריכות ימים טכנולוגית ואסטרטגיה עסקית".

על פי הענק הכחול, השרת המרכזי החדש, zEnterprise EC12, מבסס את מחשבי המיינפריים כמערכות מאובטחות ויציבות בתחומי מיחשוב הענן, היישומים הארגוניים והטיפול בנתונים קריטיים.

המיינפריים החדש כולל כלי אבטחה ומערכות עיבוד אנליטי שמנתחים את ביצועיו בזמן אמת, מאפשרים שיפורים משמעותיים בביצועים וביציבות המערכות המוצעים ללקוחות הארגוניים. בניו-יורק טיימס נכתב, כי "הדגם החדש חיזק את המומחיות המסורתית של המיינפריים, כמו גם את המהימנות ואת היכולת לנהל נפחים גדולים של טרנזאקציות בצורה בטוחה. זוהי הסיבה שמיינפריים הוא עדיין סוס עבודה דיגיטלי לבנקים ולחברות טלקום".

מיבמ נמסר, כי zEC12 מציע שיפור של 25% בביצועים לכל ליבת עיבוד, יותר מ-100 ליבות הניתנות להגדרת תצורה וקיבולת עיבוד גבוהה ב-50% בהשוואה לדגם היוצא. המערכת החדשה היא תוצאה ישירה של השקעה שביצע הענק הכחול בהיקף של יותר ממיליארד דולרים במחקר ופיתוח, בשילוב עם היזון חוזר שקיבל מלקוחותיו לגבי שדרוג המערכות הקיימות.

שילוב כלים המיועדים לאפשר עמידה בדרישות החקיקה והתקנות החלות על עסקים במגוון תחומי משק ותעשייה הופך את zEC12 לשרת ארגוני מאובטח ביותר, נמסר. "מגוון כלים להגנה על נתונים בזמן אמת ותוך כדי מהלך העיבוד מאפשרים ל-zEC12 להצטרף למסורת משפחת השרתים המרכזיים של יבמ, שהם המחשבים המסחריים היחידים העומדים בתקן Common Criteria Evaluation Assurance Level 5+ לאבטחת מערכות ולהגנת מידע ופרטיות".

עוד מסרו אנשי יבמ שיכולות הווירטואליזציה של המיינפריים הופכות אותו למתאים במיוחד לתמיכה במיחשוב ענן פרטי או בן כלאיים. כך, לקוחות יכולים לשלב אלפי מערכות מבוזרות אל תוך סביבת לינוקס (Linux) על גבי zEC12, תוך הורדת עלויות התפעול וחיסכון בצריכת חשמל, בשטח רצפה ובמחירי רישוי תוכנה.

ב-zEC12 שולבו גם כלים לניתוח תפעולי אנליטי שנשענים על ניתוח כמעט בזמן אמת של עומסי העבודה. זאת, לצורך ניהול יעיל יותר של הקצאת משאבי המערכת. הביצועים של המיינפריים החדש בתחום הניתוח האנליטי מאפשרים שיפור של 30% בכושר העיבוד במשימות כאלה.

טכנולוגיית זיכרון חדשה
zEC12 משלב בראשונה גם טכנולוגיית זיכרון חדשה, המבוססת זיכרון פלאש (Flash) ומסייעת לשיפור ביצועים ביישומים עתירי נתונים ולהבטחת רמות שירות גבוהות. רמות אלה נדרשות בעבודה מול לקוחות קצה, בתחומים דוגמת עולם הבנקאות, חברות ציבוריות וחברות קמעונאיות. הפלאש המשולב בשרתים המרכזיים מאפשר להם להתמודד עם עומסי שיא שמאפיינים, למשל, את רגע פתיחת המסחר היומי או תקופות קניות ערב חגים.

על פי הענק הכחול, בפעם הראשונה בעולם השרתים בקצה העליון ניתן להפעיל את המחשבים המרכזיים החדשים שלו גם במתקנים שאינם כוללים רצפה מוגבהת. ביבמ מעריכים, כי תמיכה באספקת מתח ובחיווט המגיעים מכיוון התקרה צפויה להגדיל את ההתעניינות בשרתים המרכזיים החדשים גם בשווקים שנמצאים בצמיחה. בשווקים מתפתחים אלה רשמה יבמ ברבעון השני של השנה עלייה של 11% במכירות המחשבים האלה. ככלל, רשמה יבמ ברבעון זה צמיחה דו-ספרתית במכירות שרתים מרכזיים לתחום מיחשוב הענן.

המחשב החדש הוא המערכת המסחרית הראשונה המשלבת טכנולוגיית זיכרון לעיבוד תנועות שפותחה עבור מחשב העל סקויה. אימוץ הטכנולוגיה הזאת בעולם המיינפריים מאפשר לתוכנה לתמוך טוב יותר בפעילויות המתבצעות בעת ובעונה אחת, תוך שהן נשענות על מערך נתונים משותף אחד.

יבמ דיווחה, כי הצליחה להרחיב בהתמדה את בסיס המשתמשים שלה: בשנתיים האחרונות נוספו 142 ארגונים גדולים חדשים לרשימת לקוחותיה בעולם המיינפריים, ובהם 51 ארגונים בשווקי צמיחה. מאז 2010 עברו יותר מ-250 חברות בעולם עומסי עבודה חדשים, ובכלל זה מערכות בסביבת אורקל (Oracle), לשרתי מיינפריים. ב-2011 הותאמו יותר מ-1,500 יישומי תוכנה חדשים ומשודרגים לעבודה בסביבת מערכות ההפעלה z/OS ולינוקס על גבי מערכות מרכזיות מדגמי System z.

על פי הניו-יורק טיימס, "מותו של המיינפריים נחזה פעמים רבות במהלך השנים, אך המחשב שרד, משום שעבר שיפוץ כללי פעם אחר פעם. בתחילת שנות ה-90' המריאה מהפכת המיחשוב האישי ויבמ, שהייתה 'נשואה' למחשבי הברזל הענקיים שלה, הייתה בצרות. כדי להפוך את המיינפריים לתחרותי יותר, הקרביים של המחשב צוידו מחדש במיני-מעבדים בעלות נמוכה, כמו גם מנוע המיחשוב. כמו כל זן מאוים ששרד, המיינפריים התפתח. הוא הוכרח להתמקצע בשפות תכנות חדשות כמו ג'אווה (Java) ובמערכות הפעלה חדשות דוגמת לינוקס".

רודני אדקינס, סגן נשיא למערכות וטכנולוגיה ביבמ, אמר ש-"המיינפריים הוא פלטפורמת הטכנולוגיה הגמישה ביותר במיחשוב".

נפתחה ההרשמה לפורום המיינפריים החדש של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים