נמשכת המלחמה בין ענקיות הסלולר: סמסונג תובעת את אפל על הפרת זכויות ב-iPhone 5

החברה הדרום קוריאנית טוענת שאפל הפירה ב-iPhone 5 את זכויותיה בפטנטים שנוגעים לטכנולוגיית LTE מהדור הרביעי ● המכשיר אמנם עדיין לא הושק, אולם החברה הדרום קוריאנית מתכננת להגיש תביעות בכל הנוגע אליו במדינות באירופה ואולי אף בארצות הברית ● על פי סמסונג, אפל כבר חתמה על הסכם עם ספקית סלולר דרום קוריאנית לפיו היא תשווק באותה המדינה מכשירי iPhone 5 עם הטכנולוגיה המדוברת

המלחמה בין ענקיות הסלולר לא נרגעת: לאחר שבחודש שעבר ניצחה אפל (Apple) את סמסונג (Samsung) כשבית משפט בארצות הברית קבע, כי הפירה את זכויותיה בפטנטים, החליטה סמסונג להגיש שורה של תביעות נגד אפל בגין עילה דומה. החברה הדרום קוריאנית טוענת שמתחרתה הגדולה הפירה את זכויותיה בפטנטים שקשורים לטכנולוגיית LTE מהדור הרביעי ב-iPhone 5, שכידוע – עדיין לא הושק. סמסונג מתבססת על שמועות לפיהן אפל תשתמש במכשירים החדשים בטכנולוגיה זו לשיפור במהירות הגלישה האלחוטית.

ה-Korean Times דיווח אמש (ב'), בהסתמך על מקורות בתעשייה, כי סמסונג החליטה להגיש את התביעות במדינות באירופה ובארצות הברית שלטענת אותם מקורות מהוות "יעדים מועדפים" של החברה בהקשר זה.

החלטתה של סמסונג נתקבלה לאחר שאתמול דווח, כי ה-iPhone 5 עתיד לכלול תמיכה בטכנולוגיית LTE ברחבי העולם, אם כי ייתכן שלא בכל המדינות. לפי טענת סמסונג, אפל כבר חתמה על הסכם בכל הקשור לכך עם אחת מספקיות הסלולר בדרום קוריאה, לפיו היא תשווק מכשירים כאלה בשוק המקומי.

אחד המקורות המצוטטים ב-Korean Times אף העריך, כי לא סביר שה-iPhone 5 יתבסס על טכנולוגיות מהדור השלישי. לדבריו, "אפל טענה שפטנטים שקשורים לדור השלישי הם פטנטים חיוניים מתוקננים, לפי התחייבותה לתנאי FPAND (ר"ת Fair, reasonable and non-discriminatory), אם כי כאן המקרה שונה לחלוטין. טכנולוגיות LTE הן חדשות ומאוד מוערכות".

מנהל בתעשייה מצוטט בדיווח כמעריך שתביעה של סמסונג בדרום קוריאה עלולה להשפיע גם על החברות המקומיות SK Telecom ו-KT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים