בית המשפט: אפל לא חייבת לתת לממשל גישה ל-iPhone בחקירה פלילית

שופט בניו-יורק דחה את בקשת משרד המשפטים האמריקני לאפשר לפרוץ למכשיר של סוחר סמים ● בתוך כך, הבעל של אחת מניצולות הטבח בסן ברנרדינו תומך באפל

קרב ענקיות. צילום אילוסטרציה: BigStock

מכה לממשל האמריקני באחד הקרבות מול אפל (Apple): שופט בניו-יורק קבע אמש (ב') כי משרד המשפטים לא יכול להכריח את החברה לתת ל-FBI גישה למכשיר ה-iPhone של סוחר סמים.

על פי הדיווחים, הטיעונים של משרד המשפטים שהשופט ג'יימס אורנשטיין דחה במקרה זה הם אותם טיעונים שהעלה ה-FBI בבקשתו להורות לאפל לאפשר לו גישה ל-iPhone של סייד ריזוואן פארוק, אחד הטרוריסטים שביצעו את הטבח בסן ברנרדינו. במקרה ההוא קיבל בית משפט (אחר) את הטיעונים והחברה הגישה ערעור על כך.

בשני המקרים התבססו הרשויות על חוק מהמאה ה-18, שמאפשר לשופטים להוציא צווים במקרים שאין דרכים משפטיות אחרות.

בפסיקתו כתב השופט אורנשטיין כי "לאחר שבחנתי את העובדות שבתיק ואת טיעוני הצדדים, הגעתי לכלל מסקנה שאף לא אחד מהם מצדיק לחייב את אפל לסייע לחקירה של הממשלה בניגוד לרצונה".

במשרד המשפטים האמריקני הביעו אכזבה בעקבות ההחלטה וציינו כי הם יבקשו מהשופט לבחון את החלטתו בשנית. טענתם היא ש-"ייתכן שהטלפון הזה מכיל ראיות שיסייעו לנו בחקירה פלילית".

הבעל של הניצולה שינה את דעתו – לטובת אפל

בתוך כך, הבעל של אחת הניצולות מהטבח בסן ברנרדינו מגבה את אפל בקרב המשפטי מול ה-FBI – בניגוד למשפחות קורבנות הטבח.

סאליהין קונדוקר, שאשתו, אנייס, נפצעה בטבח לאחר שנורתה שלוש פעמים, מילא תצהיר מטעמה של החברה, כידיד בית המשפט. בתצהיר הסביר קונדוקר כיצד שינה את דעתו לטובתה של אפל לאחר שירד לעומקו של הנושא.

"כשלמדתי בפעם הראשונה שאפל מגישה ערעור על ההחלטה", כתב, "הייתי מתוסכל מתוך חשש שיהיה זה עוד מחסום בדרך למיצוי החקירה. אולם, כאשר קראתי יותר על המקרה, הגעתי למסקנה שהממשל ישתמש בתוכנה שתיפרץ נגד מיליוני אנשים אחרים, חפים מפשע. אני שותף לחשש הזה".

הוא ציין בנוסף כי מכשיר ה-iPhone של פארוק היה שייך למחוז סן ברנרדינו, כפי שהיו שייכים כל המכשירים של המועסקים במקום הטבח – כולל אשתו (של קונדוקר), שלדבריו לא השתמשה בו לצרכים פרטיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים