אפל מחויבת לסייע בפיצוח ה-iPhone של הרוצח מסן ברנרדינו

צו בית משפט פדרלי בארצות הברית מורה לענקית לאפשר לחוקרים גישה למידע מוצפן במכשיר ● סיוע שעד כה "סירבה לספק על בסיס התנדבותי"

אפל הולמס לפתרון החקירה. אך לא מרצון. אילוסטרציה: BigStock

צו של בית משפט פדרלי בארצות הברית מורה לאפל לאפשר לחוקרים גישה למידע מוצפן במכשיר ה-iPhone של אחד מן היורים באירוע סן ברנרדינו, סיוע שענקית המחשבים "סירבה לספק על בסיס התנדבותי", כך לדברי כתב התביעה.

הצו מורה לחברה מקופרטינו לספק "סיוע טכני סביר" לממשלה בשחזור הנתונים ממכשיר ה-iPhone 5c, כולל עקיפת הפרוצדורה של מחיקה-עצמית, ולאפשר לחוקרים לנסות אינסוף מספר של סיסמאות לפיצוח הטלפון. לאפל (Apple) יש חמישה ימים כדי להגיב על הצו במידה שהיא מאמינה כי הציות לו עשוי להיות "מעיק בצורה לא סבירה".

בכתב תביעה בן 40 עמודים, טען התובע בלוס אנג'לס שגופי החקירה היו זקוקים לסיוע מאפל כדי לפצח את סיסמת הגישה למכשיר הסלולר הנועל של סייד פארוק, להשגת "מידע רלוונטי וקריטי", שיחד עם אישתו טאשפין מאליק רצחו 14 אנשים בסן ברנרדינו בתחילת דצמבר 2015.

למרות צו שהתיר את החיפוש, טענו התובעי כי "לא הצליחה הממשלה להשלים את החיפוש בשל מניעת הגישה לתוכן המוצפן ב-iPhone. לאפל יש את היכולות הטכנולוגיות הבלעדיות שיכולו לסייע לממשלה להשלים את החיפוש, אך היא סירבה לספק סיוע זה על בסיס התנדבותי", נטען בתביעה.

התביעה הייתה זקוקה לסיוע של אפל בגישה למכשיר כדי לגלות עם מי היו היורים בקשר, שאולי סייעו להם לתכנן ולבצע את הטבח, ולברר אם היו בנסיעות לפני האירוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים