האופוזיציה נגד עסקת אנבידיה-ARM

אופוזיציה של כמה חברות גדולות, הכוללת את אינטל, קוואלקום, טסלה ויצרניות מעבדים אחרות, מנסה למנוע את השלמת עיסקת הרכישה של ARM על ידי אנבידיה

ARM. התנגדות לרכישתה על ידי אנבידיה

רכישת הענק של אנבידיה (NVIDIA), שמוכנה לשלם 40 מיליארד דולר כדי לרכוש את ARM, עוד תעבור כמה טלטלות עד שתאושר, אם בכלל. בעוד החברה "מצחצחת חרבות" ומסבירה מה שתי החברות יעשו ביחד, ברקע מתחילה להתאגד אופוזיציה חזקה מאוד, שמנסה למנוע את השלמת העסקה, גם אם הגופים הרגולטוריים יאשרו אותה – וגם זה כרגע בספק גדול, בעיקר בסין, בשל מאבקי הכוחות הכלכליים בינה לבין ארצות הברית, אבל גם באיחוד האירופי.

האופוזיציה הזאת לפי הדיווחים כבר איגדה תחת כנפיה את אינטל (Intel), קוואלקום (Qualcomm), טסלה (Tesla) ויצרניות מעבדים אחרות – חלקן מתמודדות מול אנבידיה בתחום המעבדים לשוק הרכבים החכמים, חלקן יצרניות מעבדים לטלפונים ולמחשבים.

לפי הערכות, החברות פנו גם לאפל (Apple) כדי שתצטרף לחבורה, אבל זו בינתיים כנראה מעדיפה להישאר בחוץ, אם כי ייתכן שהיא תשמיע את קולה בנפרד.

ההתאגדות הזו מוכיחה בפועל את מה שצפה ד"ר הרמן האוזר, ממסיידי ARM, שטען כי, "אחת התפיסות העקרוניות של המודל העסקי של ARM היא, שהיא יכולה למכור לכולם. אם היא תהפוך לחלק מאנבידיה, רוב רוכשי הרישיונות הם מתחרים של אנבידיה והם כמובן יחפשו חלופה".

קבוצת החברות אמורה לפרסם הודעה בנושא בימים הקרובים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים