לא עוצרים בוורוד

הקהילה הגאה סובלת מאפליה מסוימת בעולם ההיי-טק, אבל גם מביאה לו ערך מוסף - אומרים חברי קבוצה של להט"בים בתעשייה ● בראיון לאנשים ומחשבים הם מספרים על הניסיון האישי שלהם ומסבירים איך ההיי-טק יכול לסייע ליציאה מהארון

אלעד מינצר, מראשי Gay Tech Israel Forum

עשרות היי-טקיסטים, יזמים ומתעניינים התכנסו לפני ימים אחדים כדי לשמוע הרצאות של עמיתיהם למקצוע. המציגים דיברו על החברות אותן הקימו או שהם עובדים בהן, הניסיון שלהם ועד כמה המוצר שלהם טוב וייחודי. לכאורה, אין בזה שום דבר מיוחד – כנסים כאלה נערכים לפחות אחת לשבוע ברחבי הארץ. אז זהו, שלא.

האירוע יוחד הפעם לקהילה הגאה, כחלק מפעילות Gay Tech Israel Forum – קבוצת פייסבוק (Facebook) בת יותר מ-750 משתתפים, שמקיימת כמה אירועים בשנה. המפגש הזה היה אחד מהם, והוא התקיים במסגרת שבוע החדשנות של תל אביב, שבו התקיימו בעיר אירועים שונים שקשורים בנושא.

בניגוד למה שניתן היה אולי לחשוב, המפגש עסק בסטארט-אפים באופן כללי, לאו דווקא באתרים או אפליקציות שקשורים לקהילת הלהט"ב, ויש לא מעט כאלה, כולל בישראל. השוני היה בקהל: רובו היה מהקהילה הגאה.

לטענת אלעד מינצר, אחד המארגנים, יש חשיבות בכך שיהיה אירוע שיעסוק בסטארט-אפים והיי-טק ויפנה לקהל הגייז. "יש להט"בים שלא יגיעו לאירועים אחרים בנושא ועצם זה שיש אירוע שמיועד לקהילה מעודד אותם להגיע ולהכיר סטארט-אפים".

לדבריו, "המטרה שלנו היא לא להבליט את השוני שלנו אלא לחגוג אותו ולהראות שהקהילה היא לא רק חיי לילה, אלא גם תרבות וסטארט-אפים. כיום, קהילת הלהט"ב משויכת בחלק מהציבור לחיי לילה ולאופנה. אנחנו רוצים להראות שהיא משויכת גם לסטארט-אפים ולעסקים, שיהיה מגוון רחב יותר בדימויים שיש לגייז בציבור".

אחד המרצים באירוע היה אודי לדרגור, סגן נשיא וראש מחלקת השיווק של yotpo, סטארט-אפ שפיתח תוכנה שמאפשרת לחנויות ובתי עסק לקבל יותר חוות דעת על המוצרים שלהן ובכך להגדיל את המכירות. בשאר הזמן הוא משמש כיו"ר עמותת אבות גאים. הוא, וגם מינצר, אמרו שהם לא נתקלו באפליה בעולם ההיי-טק באופן אישי, אם כי הם יודעים שהיא קיימת. "יש אפליה נגד להט"בים גם בעולם הזה, אבל לא הרבה, באופן יחסי, מפני שמדובר בתעשייה גלובלית", לדברי לדרגור. "חברות מסתכלות מה עושות המתחרות, כולל איך הן מתייחסות לעובדים הלהט"בים שלהן".

אודי לדרגור, סגן נשיא וראש מחלקת השיווק של yotpo

אודי לדרגור, סגן נשיא וראש מחלקת השיווק של yotpo

ואמנם, חברות רבות בעמק הסיליקון מעניקות זכויות שוות לעובדים להט"בים ולבני הזוג שלהן, ותאגידים מהבולטים בתעשייה משתתפים במצעדי גאווה ברחבי העולם. הבולטות באותן חברות הן פייסבוק – מארק צוקרברג עמד בראש קבוצה מעובדי החברה שהשתתפה במצעד הגאווה בסן פרנסיסקו – וגוגל (Google), שיש בה ארגון עובדים להט"בים כלל עולמי בשם Gayglers, שיש לו סניף גם בישראל.

הנראות הזאת, לדברי מינצר, יכולה לעזור ללהט"בים צעירים לשבור את הבושה וחוסר הקבלה העצמית ולצאת מהארון. "הם יכולים לראות שיש להט"בים שמובילים את עולם ההיי-טק ולהבין שהשד לא כל כך נורא", ציין.

כמה מהבכירים בחברות ההיי-טק הגדולות ביותר בעולם משתייכים לקהילה הגאה. הבולט שבהם הוא טים קוק, מנכ"ל אפל (Apple), שמתראיין בנושא ומביע תמיכה בזכויות להט"ב. אתר Mashable אף פרסם בשנה שעברה רשימה של להט"בים בולטים בתעשייה, בהם כריס יו, אחד השותפים של צוקרברג בייסוד פייסבוק; פיטר ת'יל, ממייסדי PayPal ובעבר מנכ"ל החברה; ומגאן סמית', ראש מערך הטכנולוגיה של הבית הלבן, שבעבר כיהנה כסגנית נשיא לפיתוח עסקי בגוגל.

למה עובדים להט"בים רבים מצליחים בעולם ההיי-טק?

מינצר: "סיפור חייהם של אנשים מהקהילה, ההתמודדות עם הארון וחוסר הקבלה, גורם להם להבין שהם יכולים להיות אמיצים יותר, שיש להם יכולות קצת אחרות, ערך מוסף שמוסיף צבעוניות".

לדרגור: "מחקרים בעולם מראים שלהט"בים נוטים להיות שאפתנים ומתאמצים יותר, כדי להוכיח שהם לא פחות טובים מהשאר. במקרים רבים הם אמנם מצליחים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים