מחקר: המכוניות האוטונומיות יצילו מאות אלפים בעשור

לפי התחזית של אינטל, המהפכה התחבורתית הצפויה תחסוך עלויות רבות, שעות של נסיעות והכי חשוב - חיי אדם

אילוסטרציה: rihardzz/BigStock

המכוניות האוטונומיות צפויות לא רק לחסוך לנו את הנהיגה המייגעת, אלא גם להציל חיים – כך עולה ממחקר שפרסמה אינטל (Intel) בסוף השבוע. על פי הערכה שמרנית, בעזרת המעבר למכוניות אלה ניתן יהיה להציל את חייהם של 585 אלף בני אדם ב-10 שנים. הדבר יביא לצמצום של יותר מ-234 מיליארד דולר בעלויות הנובעות מתאונות דרכים.

המחקר, שנערך בהזמנת אינטל על ידי סטראטג'י אנליטיקס (Strategy Analytics), חוזה כי כלי הרכב האוטונומיים יפנו יותר מ-250 מיליון שעות מדי שנה, שהוקדשו בעבר לנסיעה לעבודה בערים העמוסות בעולם. הזמן והידיים הפנויות של הנהגים לשעבר יתורגמו לפעילויות מגוונות ויניעו ענפים כלכליים חדשים.

עוד מצא המחקר כי שוק "כלכלת הנוסעים" (Passenger Economy), שיתפתח בעקבות המעבר לשימוש בכלי רכב אוטונומיים, צפוי לגדול מ-800 מיליארד דולר ב-2035 לשבעה טריליון עד 2050. על פי הדו"ח, עיקר הפעילות הכלכלית בתחום תנבע משימוש בשירותי ניוד, מכיוון ששיעורי הבעלות על רכבים ירדו.

השימוש העסקי בשירותי ניוד צפוי להניב הכנסות של שלושה טריליון דולר, שיהוו 43% מסך כלכלת הנוסעים. עוד מעלות התחזיות כי השימוש הצרכני באותם שירותים יהווה 55% מהשוק, כ-3.7 טריליון דולר. הכנסות של 200 מיליארד דולר צפויות לנבוע מהשימוש הצרכני הגדל ביישומים ושירותים חדשניים, שיפותחו במקביל להתפתחות והשתרשות השימוש בכלי הרכב ללא נהג.

על אילו תעשיות אחרות ישפיע הרכב האוטונומי?

חוץ ממהפך תחבורתי, המחקר חוזה מהפכה של ממש בכל הקשור לדפוסי צריכת הבידור, הנופש, הטיפוח והתיירות שלנו. באינטל צופים כי המכוניות יהפכו ל-"תאי חוויות ניידים". יהיו סלוני יופי על גלגלים וכלי רכב עם שולחנות עם מסכי מגע שיאפשרו שיתוף פעולה מרחוק, ייערכו סעודות משותפות תוך כדי נסיעה, יבוצעו במכוניות הללו מכירות מרחוק, יוקמו קליניקות רפואיות ניידות ותאי טיפולים, ואפילו מלונות ניידים, המורכבים מ-"להקות של מכוניות אוטונומיות" (Platooning).

מפיקי מדיה ותכנים יפתחו פורמטי תוכן חדשים, שיתאימו לזמני נסיעה – קצרים וארוכים. הפרסום מבוסס המיקום יהפוך לרלוונטי מתמיד ככל שמפרסמים ומשרדי פרסום יידרשו לנצל אפשרויות חדשות במרחב הפרסום ותכניו. בנוסף, מעסיקים, מבני משרדים, מגדלי מגורים, קמפוסים אוניברסיטאיים ומרכזי דיור יציעו שירותי ניוד כערך מוסף, בניסיון לייחד את עצמם מהמתחרים או כחלק מחבילות תגמול.

"חברות צריכות להתחיל לתכנן כבר עכשיו את האסטרטגיה שלהן לעידן המכוניות האוטונומיות", אמר בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל. "עד לפני פחות מ-10 שנים, איש לא דיבר על הפוטנציאל של האפליקציות הניידות או של כלכלת השיתוף, משום שאיש לא חזה מה עומד להתרחש. זו הסיבה שאנחנו מתחילים כבר עכשיו לדבר על כלכלת הנוסעים החדשה, במטרה להפנות את תשומת לבם של בני אדם להזדמנויות החדשות שייווצרו כאשר מכוניות יהפכו להתקני הנתונים הניידים החזקים ביותר שבהם נשתמש מהרגע שאנשים יהפכו מנהגים לנוסעים".

"הטכנולוגיה האוטונומית תניע שינוי במגוון תעשיות ותיצור נוף חדש שניצניו הראשונים יופיעו במגזר המסחר בין עסקים (B2B)", הסביר הארווי כהן, שותף לכתיבת המחקר ונשיא סטראטג'י אנליטיקס. "הופעתם של כלי רכב ללא נהג תתחיל בשווקים המפותחים ותמציא מחדש את ענפי שיגור החבילות והתחבורה למרחקים ארוכים. היא תקל על המחסור בנהגים ברחבי העולם ובשלבים הראשונים תהיה אחראית לשני שלישים מההכנסות החזויות".

אינטל ממקדת בימים אלה מאמצים בתחום הרכב האוטונומי, כחלק מהאסטרטגיה שלה להתפתח לתחומים נוספים. אחד המהלכים הבולטים שביצעה באחרונה וקשורים לתחום הוא רכישתה של מובילאיי (Mobileye) הירושלמית תמורת יותר מ-15 מיליארד דולר – הליך שצפוי להסתיים בקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים