האם F5 בוחנת רכישת חברה ישראלית נוספת?

ג'ון מק'אדם, מנכ"ל החברה, הגיע לארץ לפני ימים אחדים וסירב לענות לשאלת אנשים ומחשבים האם ביקורו נועד כדי לסגור עסקה לרכישת חברה ישראלית ● "כמובן שאני לא יכול לנקוב בשמות של חברות ישראליות שאנחנו בוחנים את רכישתן, אם אנחנו בוחנים", אמר ● בפברואר האחרון רכשה F5 את הסטארט-אפ הישראלי טרפיקס סיסטמס ● מק'אדם כינה את F5 "שוטרת התנועה של היישומים בצמתי הרחובות בדטה סנטר"

"אנחנו יושבים ברשתות שבדטה סנטר, מנהלים את התעבורה, ממטבים אותה, בוחנים אותה ומספקים היבטי אבטחת מידע. ככאלה, אנחנו שוטרי התנועה של היישומים בצמתי הרחובות שבמרכזי המיחשוב", כך אמר ג'ון מק'אדם, מנכ"ל F5, בראיון לאנשים ומחשבים. מק'אדם הגיע לישראל לפני ימים אחדים, נפגש עם לקוחות וסירב לומר אם בא לרכוש עוד חברה ישראלית. "כמובן שאני לא יכול לנקוב בשמות של חברות ישראליות שאנחנו בוחנים את רכישתן, אם אנחנו בוחנים", אמר.

בפברואר השנה רכשה F5, שהינה חברה אמריקנית, את הסטארט-אפ הישראלי טרפיקס סיסטמס (Traffix Systems). בשתי החברות ניסו לשמור על קיומה של העסקה ועל ההיקף הכספי שלה בסוד, אולם לאנשים ומחשבים נודע שהוא עולה על 100 מיליון דולרים. טרפיקס סיסטמס עוסקת בפיתוח מערכות תוכנה לשיפור התנועה, ניהול התקשורת והגדלת הביצועים ברשתות תקשורת סלולרית מהדור הרביעי, LTE.

רכישה זו לא הייתה הראשונה של F5 בישראל. בעבר היא קנתה בעבר את מגניפייר תמורת 30 מיליון דולרים ואת הקניין הרוחני של קרשנדו תמורת 5.6 מיליון.

"הרכישה של מגניפייר כבר הוכחה כמשתלמת", אמר מק'אדם בראיון. "יש לה פיירוול ליישומי ווב והכנסנו אותו להיצע שלנו. הוא מגן מפני מתקפות סייבר שפיירוול מסורתי לא מסוגל להגן מפניהן. אני בטוח שגם הרכישה של טרפיקס סיסטמס תתברר כמוצלחת, כי כיום יש יותר ויותר כתובות IP בטלפונים חכמים שנדרש לנהל. ספקיות הטלקום מהוות יותר מרבע מהלקוחות שלנו והמוצר של טרפיקס מטפל בטיוב האיכות של השירות בתחום".

ככלל, הוסיף מק'אדם, "המניע לרכישות שלנו הוא אך ורק כאלה התואמות את מפת הדרכים הטכנולוגית שלנו. איננו רוכשים חברות בגלל בסיס לקוחות או מניעים כספיים של רווח עתידי. אנחנו משקיעים במו"פ נתח מטורף של 12% מהמחזור שלנו – פי שניים מיבמ (IBM) ופי שישה מ-HP".

לטובת מי שאינו מכיר, מה עושה F5?
"החברה עוסקת בשיפור ביצועי היישומים ברשתות (Application Delivery Networking). היא מספקת פתרונות שמאפשרים ליישומים בארגון להיות מאובטחים, מהירים ונגישים, בכך שהיא מבצעת מיטוב ליישומי הארגון ומאפשרת להם לעבוד בצורה מהירה יותר, תוך ניצול משאבים מינימלי. TMOS (ר"ת מערכת הפעלה לניהול התעבורה), תשתית המוצרים שלנו, אותה השקנו ב-2004, מאפשרת שילוב של יכולות מיטוב, אבטחת מידע, יציבות ושרידות ליישומי הארגון.

F5 פועלת בכמה שדות: פיירוול רשתי ופיירוול ליישומים לטובת הגנה על אתרי אינטרנט, בקרת גישה חכמה, האצת ביצועי היישומים על גבי רשת התקשורת ואיזון עומסים. בנוסף, אנחנו עוסקים בהמרת כתובות מ-IPV4 ל-IPV6".

מהם האתגרים הנוכחיים של המנמ"רים?
"כל מנמ"ר נדרש ומנסה לבנות ארכיטקטורה דינמית בדטה סנטר שלו, כי המגמות הטכנולוגיות משתנות במהירות. עקב חדירת העולם הנייד, חשיבותו של הפיירוול המסורתי הולכת ומתפוגגת, כי המשתמשים מורידים יישומים מהחנויות המקוונות.

המנמ"ר נדרש לתת יותר שירותים בפחות הוצאות ולספק יותר אבטחה, כדי ליצור דטה סנטר דינמי אך גם מאובטח. עקב מיקומנו בדטה סנטר, אנחנו רואים את התעבורה שבו, שולטים בה אסטרטגית וקובעים מדיניות: אם אתה נכנס ל-IT הארגוני מהטלפון החכם – תקבל גישה רק ליישומים מסוימים ולא לאחרים".

על השוק הישראלי אמר מק'אדם, כי "סניף F5 ישראל נמצא בתל אביב, מונה כ-60 עובדים ומהווה מוקד פיתוח עבור אחד ממוצרי אבטחת המידע של החברה. הביצועים של הסניף הישראלי מבחינת מכירות טובים, נתח השוק טוב גם הוא, אבל אני רוצה עוד".

כיצד תתאר את המתחרים?
"כשהצטרפתי ל-F5, בשנת 2000, נתח השוק שלנו בתחום בקרי העברת היישומים (ADC) עמד על 10% ואילו זה של סיסקו (Cisco) – על 50%. באחרונה חדלה סיסקו מלפעול בתחום, על אף שחרף העובדה שנתח השוק שלה הצטמצם, עדיין הייתה לה בו נוכחות. מתחרינו כיום הם Riverbed ,A10, רדוור וסיטריקס (Citrix). אנליסטים העריכו ש-F5, כמובילת שוק ה-ADC, תהיה זו שתשיג את רוב הנתח בו. אנחנו מתכוננים לצמיחה בביקוש לתוכנית מעבר של לקוחות סיסקו בתחום ה-ADC למוצרים שלנו".

"אנחנו מגדירים את שווקי שלוש האותיות באנגלית עבור חברות המחקר", סיכם מק'אדם בחיוך. "התחלנו בהאצת יישומים, עברנו לפיירוול ליישומים, המשכנו לבקרת גישה ונלך לתחומים נוספים. הכול לטובת המנמ"ר – על מנת שיוכל לטפל, לתחזק ולנהל את הדטה סנטר שלו בהיבטי תעבורה, איזון עומסים ואבטחת מידע בצורה כלכלית טובה יותר ובאופן תפעולי יעיל יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים