מייסד אוטונומי תוקף את אישומי HP על הונאות מצידו ומקים אתר חדש

באתר החדש נכתב, כי הוא מיועד לפרסום "העוולות המתמשכות" של HP כלפי אוטונומי ומייסדה, ד"ר מייק לינץ' ● באתר הוא טוען שאין יסוד להאשמות של HP לפיהן פעילות אוטונומי מסתכמות לכדי מחיקה בשווי של חמישה מיליארד דולרים ● נראה ש-HP לא מתייחסת להאשמותיו של לינץ' בכובד ראש

ד"ר מייק לינץ', הגאון המתמטי והמייסד והמנהל לשעבר של אוטונומי (Autonomy), הודף את ההאשמות של HP על "חשבונאות מפוקפקת" שעשו אנשי החברה בתהליך מכירתה.

לינץ' השיק אתר חדש שמוקדש לפרסום "העוולות המתמשכות" של HP כלפיו וכלפי החברה, אותה היא רכשה בשנה שעברה. באתר הוא טוען שאין יסוד להאשמות של HP לפיהן פעילות אוטונומי מסתכמות לכדי מחיקה בשווי של חמישה מיליארד דולרים.

HP הודיעה באחרונה על מחיקה בשווי כולל של 8.8 מיליארד דולרים מתוך סכום של 11.1 מיליארד ששילמה תמורת חברת התוכנה הבריטית והוסיפה, כי חמישה מיליארד דולרים מסכום המחיקה מיוחסים ל-"אי תקינות חשבונאית חמורה" ול-"מאמץ מכוון של אוטונומי להטעות את בעלי המניות".

באתר נכתב, כי מטרתו היא לסתור ולספק "מידע רלוונטי הנוגע להאשמות של HP בדבר התנהגות בלתי הולמת פיננסית של אוטונומי". על פי הכתוב באתר, הוא נועד לשמש "נקודה ציבורית ליצירת קשר עם ד"ר מייק לינץ' ומנהלים לשעבר אחרים באוטונומי. האתר אוסף ומציג הצהרות, ראיונות ומידע נוסף מנקודת מבטו של לינץ', ומהווה אמצעי ליצירת קשר לכל מי שרוצה בכך עימו".

ההונאה הפיננסית לכאורה לה טוענת HP התגלתה על ידי חושפי שחיתויות מתוך אוטונומי, כמו גם במהלך בדיקת נאותות שערכו רואי חשבון מטעם PricewaterhouseCoopers, כחלק מתהליך הרכישה. HP דיווחה על כך לרשויות משני צדי האוקיינוס.

לינץ' חולק על הממצאים וטוען ש-"אין מצב" שהצוות הכלכלי של HP – שכלל גם אנליסטים חיצוניים מ-KPMG ומארנסט אנד יאנג (Ernst & Young) – היה יכול לפספס סוגיות פיננסיות בסדר גודל שכזה במהלך תהליך בדיקת הנאותות.

במרכזו של האתר החדש מפורסם מכתב גלוי של לינץ' למועצת המנהלים של HP שבו הוא מייחס את הירידה בערך הכספי של אוטונומי בניהול הכושל של החברה הרוכשת. כמו כן, לינץ' דורש במכתב מ-HP שתסביר בפרוטרוט את טענותיה נגדו.

בנוסף, האתר כולל ביוגרפיה מחמיאה למדי ללינץ' ולוח זמנים של אירועים שמציגים את הישגיה של אוטונומי לפני הרכישה על ידי HP במונחים חיוביים, ומעט אזכורים שכאלה לאחר הרכישה.

לינץ' לא לבד
לינץ' אינו היחיד שמטיל ספק בתיאור של HP את האירועים. בסוף נובמבר הגישו משקיעים לבית המשפט בסן פרנסיסקו תביעה נגד HP בטענה שבחברה ידעו, כי ההצהרות בדבר הרכישה של אוטונומי היו מטעות – מה שהוביל לצניחה בשערן של מניות HP. התובעים ביקשו להעניק לתביעה מעמד של תביעה ייצוגית ויש כבר מי שמעריכים, כי זו רק סנונית ראשונה בגל של תביעות עתידיות. התובעים ומשקיעים אחרים טענו, כי HP עשתה שימוש בהאשמות נגד לינץ' כמסך עשן, על מנת להסתיר את הפאשלות שלה.

HP, כך נראה, לא מתייחסת להאשמות של לינץ' בכובד ראש. "בעוד ד"ר לינץ' נראה להוט להתווכח, אנחנו מאמינים שהתהליך המשפטי הוא השיטה הנכונה לפעול לטובת בעלי המניות שלנו", מסרה החברה בהצהרה בנובמבר, ומאז לא אמרה דבר.

היועץ המשפטי הראשי של HP, ג'ון שולץ, טען שאוטונומי יצרה הכנסות של 200 מיליון דולרים בתקופה של שנתיים, מאז 2009, בהשוואה לסכום שדווח של 1.6 מיליארד דולרים בדו"חות השנתיים של 2009 ו-2010. לינץ' טען, כי האשמות אלה "משוללות יסוד" והוסיף שיש מספר תחומים שבהם כללי החשבונאות נתונים לפרשנויות שונות. הדו"חות של אוטונומי מבוססים על כללי החשבונאות IFRS של מועצת IASB, שנהוגים בכ-100 מדינות, בעוד שהדו"חות של HP, בדומה לחברות רבות נוספות מארצות הברית, מבוססים על כללי החשבונאות GAAP. בין שתי מערכות הכללים קיימים הבדלים משמעותיים, במיוחד בכל הקשור להכרה בהכנסות מתוכנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים