רכישת לנובו את עסקי השרתים של יבמ תמורת כשישה מיליארד דולרים – לקראת חתימה

"העסקה בין שתי החברות נעה לקראת סיום", דיווחו בסוף השבוע מקורות יודעי דבר ● באחד הדיווחים אף פורסם, כי עובדי הייצור והמו"פ של שרתי יבמ בצפון קרוליינה קיבלו הודעה שב-1 ביוני הם יהפכו לעובדי לנובו ● על פי הדיווחים, ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ, כועסת על ביצועים של המערכות העסקיות בחברה, ולכן מקדמת את העסקה עם לנובו ● הסכום שבו צפויה להיסגר העסקה גבוה יותר מזה שפורסם בתחילה, שעמד על בין 2.5 ל-4.5 מיליארד דולרים

העסקה במסגרתה לנובו (Lenovo) תרכוש את עסקי השרתים של יבמ (IBM) נמצאת בשלבים מתקדמים לקראת חתימה. בסוף השבוע פורסם, כי הצדדים מנהלים ביניהם מגעים אינטנסיביים וקרובים לסגירה, תמורת סכום שייקבע לפי כמות הנכסים שתימכר וההתחייבויות הכלולות בעסקה. מקורות מסרו, כי "העסקה נעה במהירות לקראת סיום" ובאחד הדיווחים אף פורסם, כי עובדי הייצור והמו"פ של שרתי יבמ בצפון קרוליינה קיבלו הודעה שב-1 ביוני הם יהפכו לעובדי לנובו.

הסכום החדש גבוה יותר מזה שפורסם בתחילה, כשדווח על כך שיצרנית המחשבים הסינית היא המועמדת הסבירה ביותר לרכישת עסקי השרתים של יבמ, שעמד על בין 2.5 ל-4.5 מיליארד דולרים.

עסקי ה-System x הניבו ליבמ ב-2012 רווח של 5.6 מיליארד דולרים – נתון המהווה מעט יותר משליש מכלל המכירות של מערכות הענק הכחול, שעמדו על 15.6 מיליארד דולרים.

הענק הכחול מוכר שרתים שרצים על מעבדי x86. חטיבת השרתים של יבמ הציגה ביצועים לא טובים, שנובעים מעלות עשיית העסקים לחברה. לנובו, כפי הנראה, יכולה לעשות זאת במחיר זול יותר.

בסוף השבוע פורסם, כי ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ, כועסת על ביצועים של המערכות העסקיות בחברה, ולכן מקדמת את העסקה עם לנובו.

אנליסטים ציינו שלנובו הגדילה את מכירות השרתים שלה והיא להוטה להתחרות ביתר אגרסיביות ולקבל יותר אחיזה בארצות הברית ובאירופה. אם תתממש העסקה, תהפוך לנובו להיות היצרנית השלישית בגודלה בעולם של שרתי x86. מנגד, יבמ רוצה גישה ישירה יותר למחוזות בסין, כדי למכור שירותי ייעוץ ופרויקטים במסגרת מיזם עולם חכם, וביניהם עיר חכמה. עוד רוצה הענק הכחול למכור פלטפורמות ל-Big Data בסין.

לא מדובר בחטיבה ראשונה של יבמ שלנובו צפויה לרכוש. ב-2005 היא רכשה את יחידת המחשבים האישיים של הענק הכחול – מהלך ששימש לה קרש קפיצה שבעקבותיו הפכה ליצרנית השנייה בגודלה בעולם בתחום. כעת היא מבקשת לגוון את היצע המוצרים שלה ולהוציא לשוק מוצרים כמו טאבלטים וטלפונים חכמים. בנוסף, באוגוסט האחרון כרתה לנובו ברית עם EMC, במטרה להגדיל את מכירות השרתים והאיחסון שלה. שתי החברות גיבשו תוכנית פיתוח של טכנולוגיית שרתים שתאיץ ותרחיב את היכולות של לנובו בתחום שרתי ה-x86, מאחר שאלה יוטמעו במערכות האחסון של EMC.

כאמור, לנובו היא יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם, והיא שנייה רק ל-HP. לפי IDC, היצרנית הסינית הייתה היחידה בין חמש יצרניות ה-PC המובילות את השוק שלא חוותה ירידה במשלוחי המחשבים האישיים ברבעון הראשון של השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים