גם אפל מודה: הממשל האמריקני ביקש מאתנו מידע על אלפי משתמשים

סוכנויות של הממשל ביקשו מאפל גישה לכ-10,000 חשבונות של משתמשים ● מחצית מהבקשות נגעו לענייני מודיעים וביטחון לאומי של ארצות הברית והיתר - לפענוח פשעים ומציאת ילדים נעדרים ● בכך מצטרפת אפל למיקרוסופט ופייסבוק, שהודיעו על פניות דומות של הממשל גם הן

אפל (Apple) מצטרפת למיקרוסופט (Microsoft) ולפייסבוק (Facebook) ומודה שהממשל האמריקני פנה גם אליה על מנת לקבל מידע על אלפי משתמשים. בכך היא תורמת את חלקה לסערה שהתפתחה באחרונה סביב חשיפת תוכנית PRISM, שבמסגרתה מנסה הממשל לקבל מידע על חשבונות של אזרחים אמריקנים רבים. לטענת הממשל, המטרה בכך היא למנוע טרור.

בהודעתה של אפל נמסר, כי היא קיבלה מרשויות אכיפת החוק של ארצות הברית בין 1 בדצמבר ל-31 במאי בקשות לעקוב אחרי 9,000 עד 10,000 משתמשים שלה, כאשר בין 4,000 ל-5,000 מהן היו קשורות בחקירות מודיעיניות שעוסקות בביטחון הלאומי האמריקני. הבקשות האחרות נגעו לחקירות פשעים ולמאמצים לאתר ילדים נעדרים.

החברה מסרה, כי "כמו חברות טכנולוגיה אחרות, ביקשנו את רשותו של הממשל האמריקני לדווח כמה בקשות שקשורות לביטחון הלאומי קיבלנו ואיך טיפלנו בהן. קיבלנו אישור לחלוק חלק מהמידע ואנחנו מביאים לכם אותו כחלק משקיפות".

על פי אפל, נודע לה על PRISM רק ב-6 ביוני, לאחר שסוכנויות ידיעות פנו אליה בשאלות שקשורות לתוכנית.

אפל היא ענקית הטכנולוגיה האמריקנית השלישית שמודיעה שקיבלה מהממשל בקשות מעין אלה, לאחר שמיקרוסופט ופייסבוק עשו זאת אף הן. פייסבוק קיבלה במחצית השנייה של 2012 בין 9,000 ל-10,000 בקשות לנתונים על 18,000 עד 19,000 חשבונות משתמשים, בעוד שמיקרוסופט קיבלה באותה התקופה בקשות לגבי 31 אלף חשבונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים