לנובו רכשה את עסקי השרתים של יבמ ב-2.3 מיליארד דולר

לפי דיווחי החברה לבורסה של הונג קונג, העסקה מחולקת ל-2.07 מיליארד דולר במזומן והשאר במניות ● המגעים בין החברות התחילו כבר באפריל האחרון

לנובו (Lenovo) רכשה את עסקי השרתים של יבמ (IBM) בעסקת ענק בהיקף של 2.3 מיליארד דולר, כך עולה מהודעה שפרסמה החברה הבוקר (ה') לבורסה של הונג קונג.

כפי שפורסם באנשים ומחשבים בסוף השבוע, מספר חברות ביקשו לרכוש את הנכס של יבמ, וכבר באפריל הייתה העסקה מצויה בשלבים מתקדמים, אך הבעיה העיקרית הייתה הסכום הגבוה אותו ביקשה המוכרת – 6 מיליארד דולר. הסכום כאמור, ירד באופן משמעותי. 2.07 מיליארד דולר, כך על פי ההודעה של החברה, ישולמו במזומן, והשאר במניות.

עסקי ה-System x הניבו ליבמ ב-2012 הכנסות בסך 5.6 מיליארד דולר – נתון המשקף מעט יותר משליש מכלל המכירות של מערכות הענק הכחול, שעמדו על 15.6 מיליארד.

זו הפעם השניה שבה הענקית הסינית רוכשת פעילות מיחשוב מהענק הכחול בעסקת ענק היסטורית. הראשונה, כזכור, הייתה ב-2005, כאשר שילמה לנובו 1.25 מיליארד דולר תמורת חטיבת ה-PC של יבמ – מהלך ששימש לה קרש קפיצה שבעקבותיו הפכה ליצרנית השנייה בגודלה בעולם בתחום.

יש לציין שבאוגוסט 2012 כרתה לנובו ברית עם EMC, במטרה להגדיל את מכירות השרתים והאיחסון שלה. שתי החברות גיבשו תוכנית פיתוח של טכנולוגיית שרתים שתאיץ ותרחיב את היכולות של לנובו בתחום שרתי ה-x86, מאחר שאלה יוטמעו במערכות האחסון של EMC. עסקי השרתים של יבמ, המבוססים גם הם על מעבדי x86, יכולה להגדיל באופן משמעותי את שיתוף הפעולה הזה.

בשבוע שעבר עלו השמות של פוג'יטסו (Fujitsu) היפנית ודל (Dell) האמריקאית כקונות אפשריות של השרתים, אך כאמור, החברה הסינית הייתה זו שסגרה את העסקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים