פועלים שוקי הון תשקיע מיליוני שקלים בסטארט-אפ הישראלי ThetaRay

החברה החליטה לבצע את ההשקעה לאחר שניסתה את מוצר הגנת הסייבר של ThetaRay בפיילוט - בהצלחה ● היא מצטרפת להשקעות של קרן JVP וג'נרל אלקטריק

מארק גזית, מנכ"ל ThetaRay

פועלים שוקי הון, זרוע בנקאות ההשקעות של בנק הפועלים, הודיעה היום (ג') כי תשקיע בחברת הסטארט-אפ ThetaRay, שעוסקת בתחום ההגנה על תשתיות קריטיות. ההשקעה תתבצע במסגרת פעילות השקעות הפינטק של הבנק. היקף ההשקעה לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי מדובר במיליוני שקלים.

עוד נודע לאנשים ומחשבים כי ההחלטה על ההשקעה באה לאחר שהמוצר של החברה הוטמע במערך ה-IT של הבנק כפיילוט, כדי לבחון האם לרכוש ולהטמיע אותו באופן מלא – הטמעה שהניבה התלהבות מצד אנשי ה-IT של הבנק.

המהלך הנוכחי מצטרף להשקעות של קרן JVP ושל ג'נרל אלקטריק (General Electric) ב-ThetaRay. ההחלטה של התאגיד השלישי בגודלו בעולם להשקיע בה היא הפעם הראשונה שהוא מחליט לבצע השקעה כזאת. היקף ההשקעה לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני דולרים בודדים.

יחידת הפינטק של חטיבת האסטרטגיה בבנק הפועלים, בשיתוף עם חטיבת הטכנולוגיה ופועלים שוקי הון, מובילות בשנה וחצי האחרונה יוזמה לקידום והשקעה בחברות טכנולוגיה פיננסית מבטיחות. זאת, לאור החשיבות הרבה שרואה הבנק בפיתוח והטמעת חדשנות בתחום זה. החברות המתאימות מקבלות ייעוץ והכוונה ממומחי הבנק וכן גישה לסביבת הפיתוח הטכנולוגי של הבנק על מנת לבחון את יישום הרעיון בסביבת בטה.

ערן גרשט, אחראי על ההשקעות הישירות בפועלים שוקי הון ומוביל השקעות הפינטק של בנק הפועלים מטעמה, אמר כי "אבטחת הסייבר היא אחד התחומים הטכנולוגיים הצומחים ביותר בישראל ובעולם כולו, ואנחנו עוקבים בעניין רב אחרי התפתחותו במסגרת תוכנית ההשקעות בחברות פינטק שאנחנו מנהלים. בעולם שבו נרשם גידול מתמיד הן בתלות של תשתיות קריטיות במערכות ממוחשבות והן בהיקף ובאיכות האיומים, נוצר צורך אמיתי בפתרונות אבטחה מתקדמים דוגמת זה שפיתחה ThetaRay. איכות הפתרון של החברה ממצב אותה כאחת המעניינות ביותר בתחום אבטחת המידע ולוחמת הסייבר. פעילות החברה בחממת הסייבר של JVP והשותפות האסטרטגית שלה עם חברה גלובלית כמו ג'נרל אלקטריק מחזקים את ההזדמנות העסקית שמצאנו בחברה".

לדברי מארק גזית, מנכ"ל ThetaRay, "השקעת בנק הפועלים מעניקה לנו רוח גבית ומהווה המלצה לכל ארגון פיננסי גדול להטמיע את פתרון החברה, על מנת להגן על התשתיות שלו".

מניעת מתקפות יום אפס ו-APT
ThetaRay פועלת בחממת הסייבר של JVP. היא הוקמה לפני שנה על ידי שני פרופסורים למתמטיקה – אמיר אוורבוך מאוניברסיטת תל אביב ורונלד קויפמן מאוניברסיטת ייל. פעילותה של החברה היא למניעת מתקפות יום אפס (Zero Day Attack ) ומתקפות מתקדמות ומתמשכות, APT (ר"ת Advanced Persistent Threat), על מערכות תשתית קריטיות. מדובר במערכות שנמצאות במתקנים אסטרטגיים, מערכות תקשורת ומערכות פיננסיות גדולות, תחנות כוח גרעיניות, מערכות שליטה ובקרה, תשתיות תקשורת ועוד. בתוך עולם הסייבר, תחום זה נחשב למורכב אך בעל פוטנציאל צמיחה גבוה ביותר.

המודל של החברה מבוסס על אלגוריתם מתמטי מתקדם שפותח במטרה לאתר אנומליות ברשת והתנהגות חריגה בסביבת Big Data. הוא הוכח כמוצלח ביישומים שונים, בהם בקרת תהליכים, ניטור ביצועים וזיהוי מגמות. טכנולוגיית Thetaray מעוגנת בשבעה פטנטים רשומים בארץ ובעולם.

עד היום נוסתה המערכת של ThetaRay בהצלחה בגופים עסקיים, ממשלתיים וביטחוניים, ובתשתיות לאומיות קריטיות – בארץ ובעולם. תוצאות הטמעת המערכת הצביעו על גילוי מוקדם של מתקפות, ביחס גבוה בהרבה מהפתרונות האחרים לתחום, תוך הורדה משמעותית בכמות התראות השווא. החיבור בין המחקר האקדמי של פרופ' אוורבוך ופרופ' קויפמן לפרקטיקה הטכנולוגית נרקם בקרן JVP, שזיהתה את הפוטנציאל המשמעותי הטמון ביישום הידע המתמטי כפתרון להתמודדות עם איומים ומתקפות מעולמות הסייבר.

פועלים שוקי הון היא זרוע הבנקאות להשקעות של בנק הפועלים. החברה, שפועלת משנת 1990, עוסקת במגוון פעילויות ושירותים על בסיס גלובלי. תחומי הפעילות העיקריים הם בנקאות השקעות והשקעות. פעילות הבנקאות להשקעות כוללת פעילות גלובלית של ייעוץ לעסקאות מיזוגים ורכישות והנפקות פרטיות וציבוריות. פעילות השקעות של החברה כוללת ייזום קרנות Private Equity בארץ ובעולם במגזרים שונים לרבות נדל"ן, תשתיות אנרגיה נקייה ומזנין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים