מרכז השלטון המקומי שוקל לבטל את "מצנח הזהב" של משה אלקסלסי

יו"ר המרכז, חיים ביבס, הורה ליועצים המשפטיים לבדוק האם ניתן לבצע את הביטול מבחינה משפטית ● הסכם הפרישה של אלקסלסי, עד לא מכבר יו"ר החברה לאוטומציה, מעניק לו סכום שמגיע ל-1.5 מיליון שקלים

מרכז השלטון המקומי שוקל לבטל את "מצנח הזהב" שאושר ליו"ר היוצא של החברה לאוטומציה, משה אלקסלסי. לאנשים ומחשבים נודע כי חיים ביבס, יו"ר המרכז וראש עיריית מודיעין, הורה ליועצים המשפטיים של המרכז לבדוק את ההיתכנות המשפטית של מהלך זה.

אלקסלסי פרש מתפקידו לפני כחודשיים, בעקבות ההסכם במסגרתו נמכרה השליטה על החברה (51% מהמניות) ממרכז השלטון המקומי ל-One1. זמן קצר לפני פרישתו אישרה לו מועצת המנהלים של החברה לאוטומציה הסכם פרישה נדיב ביותר, שמבטיח לו שכר מלא, כולל הטבות, עד סוף 2017 . גורמים בשוק העריכו כי שכרו החודשי של אלקסלסי עמד על 42 אלף שקלים, ומכאן שמדובר בתשלום בסך כולל של 1.5 מיליון שקלים.

הסכם הפרישה עורר ביקורת ציבורית רבה, בעיקר בקרב ראשי השלטון המקומי, והיה אחד הנושאים שהרתיעו את הקונים הפוטנציאלים שהתעניינו ברכישת החברה לאוטומציה. כאמור, בסופו של דבר רכשה אותה One1, ומינתה כמחליפו של אלקסלסי את עדי אייל, שמשמש גם כיו"ר One1. אלי אחי מרדכי, שהתפטר בתקופת אלקסלסי, חזר לכהן כמנכ"ל החברה לאוטומציה.

אלקסלסי מונה ליו"ר החברה ב-2003, לאחר שכיהן כמה שנים כראש מועצת גן יבנה. הוא איש מפלגת העבודה – בעבר הוא היה מקורב לעמיר פרץ, ונהנה מתמיכה גורפת של היו"ר הקודם של המרכז לשלטון מקומי, שלמה בוחבוט. אלקסלסי אמר בעבר בקשר ל-"מצנח הזהב": "לא אני כתבתי את ההסכם הזה ומרכז השלטון המקומי מסר במפורש לכל מי שיקנה את החברה שהוא לא חייב להמשיך להעסיק אותי ואם יחליטו לפטר אותי, ישלמו לי את מה שמגיע לי מכוח ההסכם. זה הוגן".

גורמים בשוק המכירים את הנושא מביעים ספק האם ניתן לבטל את הסכם הפרישה שנחתם כדין עם אלקסלסי והעריכו שאי אפשר לעשות בו שינוי, אלא אם מתקבלת הסכמתו.

אלקסלסי נמנע מלהתייחס ישירות לעניין פתיחת ההסכם ואמר כי יצא לגמלאות ויגיב כאשר הדברים יהיו רלבנטיים. ממרכז השלטון המקומי נמסר כי "הדברים נבדקים על ידי היועצים המשפטיים ורק לאחר מיצוי הבדיקה נגיב באופן מלא".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי

    שערוריה שמי שהביא חברה מפוארת כמו החברה לאוטומציה למצבה הנוכחי שנמכרה בנזיד עדשים מקבל מצנח זהב על חשבון משלם המיסים. אני מציע לבדוק אפשרות לחיוב אישי לחברי הדירקטוריון שנתנו יד להתנהלות השערוריתית הזו לאורך כל השנים. 8 מנכלים פןטרו/התפטרו תחת היו"ר המוצלח.

אירועים קרובים