"מלחמת העולם השלישית תהיה מלחמה קיברנטית ודאעש עלולים לנצח בה"

הבשורות טורדות השלווה הללו מגיעות מבית המדרש של מק'אפי ● לא, אין מדובר על חברת אבטחת המידע הנודעת, אלא דווקא על המומחה השנוי במחלוקת - שגם ייסד את החברה - ג'ון מק'אפי

ג'ון מק'אפי

אומרים שהנבואה ניתנה לשוטים. לא בטוח שאת ג'ון מק'אפי ניתן לכנות שוטה, למרות שהוא בהחלט מתנבא ושתחזיתו האחרונה נשמעת לאחדים מעט מופרכת.

נביא הסייבר המפוקפק, שהצליח להתחמק מרצח שכנו בבליז, ומי שמריץ את עצמו למועמדות לנשיאות ארצות הברית, הוא בעיקר איש לא ממש מובן שבהחלט זכאי גם לתארים מחמיאים. למשל, מק'אפי היה אחד מחלוצי אבטחת המידע בעולם והקים כבר בשנת 1987 את חברת האנטי-וירוס המצליחה מק'אפי (McAfee) שנושאת עדיין את שמו, למרות שמכר אותה לפני קצת יותר משני עשורים בתמורה לסכום מכובד בן תשע ספרות, בדולרים – מה שעושה אותו גם סוג של טייקון. מק'אפי נקרא גם בשלל כינויים קונטרוברסליים כמו: מר אנטי-וירוס; יקיר קהילת הקוד הפתוח; ענק היי-טק והוא אפילו נחשד כמי שמייצר סמים באופן עצמאי.

מומחה האבטחה מק'אפי טוען כי אזלת היד של ארצות הברית "בהכנה למלחמה עתידית" צריכה להטריד מאוד את העולם. מק'אפי מאמין שמלחמת העולם השלישית תהיה קרב שיתנהל כולו באינטרנט ושהמלחמה תהיה כזו שקיצונים מהמדינה האסלאמית כבר מוכנים לה בעוד שהמערב מפגר הרחק מאחור בכל הנוגע בה, וזאת מפני שלסברתו ארצות הברית ויתר מדינות המערב מוכנות רק ללוחמה מסורתית.

איש לא יכול לחזות את העתיד

מק'אפי בן ה-70 – שנולד בבריטניה בבסיס חיל אוויר אמריקני – טוען כי בזמן ש"אנחנו מתווכחים בטיפשות אם כן או לא להציב חיילים במדינה זו או אחרת במזרח התיכון או במקום אחר, או איך לתקוף בדרך הטובה ביותר את דאעש באמצעות מכונות הלחימה המאסיביות שלנו", כללי לוחמת העתיד יהיו בכלל שונים לחלוטין בעשרות השנים הבאות.

במאמר שפרסם ב-IB Times כתב מק'אפי עוד כי "איש לא יכול לחזות את העתיד. אנחנו יכולים רק לעשות ניחושים מלומדים, או לנהוג בתבונה רבה יותר ולחקור את האפשרויות והתרחישים השונים. לצערי הרב, לתרחיש של מלחמת סייבר אנחנו במערב לא מוכנים – אפשר אפילו לומר שבמקרה כזה אנחנו חסרי הגנה לחלוטין". המומחה מציין גם כי ארצות הברית כבר עוסקת כיום במלחמת סייבר מול סין ומציין את שמו של ראש ה-FBI, ג'יימס קומדי, כדוגמה לאדם שמסכים איתו.

בעקבות התייחסותו זו של טייקון האנטי-וירוס למציאות שארצות הברית בפרט והעולם בכלל עומדים בפניה, בחר מק'אפי להודיע על השקת מפלגה פוליטית. ניכר כי זהו ניסיון לנצל את הנתח העצום של הציבור האמריקני שמודאג לגבי אבטחת הסייבר העולמית.

יש לבטח מי שיאזינו למק'אפי, שמצטייר לעת זקנה כנביא זעם, אבל ספק אם המועמד התמהוני יצליח לגרוף בכל זאת קולות ומצביעים, וזאת מכיוון ששמו לא כרוך באסוציאציות המוצלחות ביותר. לדוגמה, אינטל (Intel) שרכשה את מק'אפי תמורת כמה מיליארדי דולרים לפני שנים מספר, שינתה את שמה לאינטל סקיוריטי (Intel Security), רק משום שלא הייתה מעוניינת בכל קשר או הקשר לשמו המפוקפק של ג'ון מק'אפי, שקשה לדמיין את התואר "כבוד הנשיא" מקדים אותו. אבל מוטב להניח לעם האמריקני לומר את דברו ביום הבוחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים