"החינוך הטכנולוגי – המפתח להובלת ההיי-טק העולמי"

"יש צורך בהמשך שיפורו, בשל תחרות מתגברת ממדינות אחרות, שרואות את הפוטנציאל הטמון בהיי-טק", אמר עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל, במסגרת פרויקט ראש השנה של אנשים ומחשבים

עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל. צילום: שלומי מזרחי

איך היית מסכם את השנה בהיי-טק הישראלי?
"בסך הכול, זו הייתה שנה טובה להיי-טק שלנו.

אנחנו ממשיכים לשמוע על ריבוי אקזיטים ועל גיוסים לא מעטים של חברות סטארט-אפ והיי-טק ישראליות, בראשם רכישת הענק של מובילאיי (Mobileye), שמיקמה את ישראל חזק יותר על מפת ההיי-טק העולמי כמעצמת חדשנות. כמי שעובד באופן שוטף מול גורמים רבים בחו"ל, הרגשתי היטב את השפעת הרכישה הזו על ההערכה העולמית המחודשת להיי-טק הישראלי.

בנוסף, יותר ויותר ארגונים מתחילים לאמץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית ועל ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כגון ענן, Big Data, מובייל ואנליטיקה מאפשרים לארגונים שלהם ערכים עסקיים בצורה גמישה ומהירה.

על מנת שההיי-טק הישראלי יוביל את התעשייה הגלובלית, יש צורך בהמשך שיפור החינוך הטכנולוגי – בשל תחרות מתגברת ממדינות אחרות, שרואות את הפוטנציאל הטמון בהיי-טק".

את מי אתה בוחר כאיש השנה בהיי-טק בישראל?
"פרופ' אמנון שעשוע, מנכ"ל וממייסדי מובילאיי. הוא איש אקדמיה בכיר שלקח טכנולוגיה והפך אותה לרעיון מסחרי, שגם תורם לשמירה על חיי הנהגים והולכי הרגל בכבישים. יחד עם שותפו, זיו אבירם, הצמיח פרופ' שעשוע את מובילאיי לאורך כמעט 20 שנים ומכר אותה כשכבר הייתה חברה משמעותית שנסחרת בנאסדא"ק, עם הבטחה מצד אינטל (Intel), הרוכשת, להמשיך ולהצמיח אותה, וליצור מקומות עבודה נוספים בהיי-טק הישראלי.

במקביל, פרופ' שעשוע מעורב בסטארט-אפים אחרים כמו אורקם (Orcam) – חברה שפיתוחיה ישפרו משמעותית את חייהם של כבדי הראייה. הוא גם מספק השראה לבני נוער בפניהם הוא מרצה, כדי להגביר את המוטיבציה שלהם להצטרף לתעשיית ההיי-טק".

מה אתה מאחל לענף לשנה הבאה?
"אני מאחל ומקווה לראות את ישראל ממשיכה בפריצות דרך ומביאה בשורות חדשות, שיתרמו משמעותית לתעשייה העולמית.

ברמת השוק המקומי, אני מקווה לראות עוד ועוד ארגונים ישראליים שמבצעים טרנספורמציה דיגיטלית ומשפרים באופן זה משמעותית את התנהלותם הפנימית, כמו גם את השירות לקהל הצרכנים והלקוחות שלהם.

מבחינת כוח אדם בענף, אני מאחל לנו גיוון גדול יותר בתמהיל העובדים והמנהלים – עוד נשים בתפקידי מפתח, יותר שילוב של מגזרים שונים ועידוד קבוצות אוכלוסיה, כמו חרדים, ערבים, עולים חדשים ועובדים בפריפריה, שיצטרפו לתעשייה, שזקוקה לעוד מוחות יצירתיים. מהלך זה יהיה טוב הן להיי-טק והן לחברה הישראלית כולה.

אני מאחל לכולנו שנה טובה ומוצלחת, ושכל אחד יגשים את החלומות והמשאלות שלו באשר הם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים