יבמ רוכשת את Initiate Systems האמריקנית שמספקת תוכנה לניהול בתחומי בריאות וממשל

הרכישה מתפרסמת יומיים בלבד לאחר שאינפורמטיקה רכשה את מתחרתה של Initiate - סיפריאן ● תחום ה-IT הרפואי מעניין את שתי החברות הרוכשות, בין השאר בשל נושא הרשומה הרפואית האלקטרונית, ושינוע מידע רפואי בין גורמים וארגוני רפואה ● היקף העסקה לא פורסם

יומיים לאחר שאינפורמטיקה (Informatica) רכשה תמורת 130 מיליון דולרים את סיפריאן (Siperian), המספקת טכנולוגיות ניהול מידע מרכזי (MDM, ר"ת Master Data Management), רכשה יבמ (IBM) את מתחרתה של סיפריאן – Initiate Systems. היקף העסקה לא פורסם, והיא צפויה להיות מאושרת ולהסתיים תוך שבועות ספורים.

החברה הנרכשת מספקת תוכנה המסייעת בגישה למידע בארגונים ובהצגת תמונה אחידה של נתונים המתקבלים ממקורות שונים – בדרך לקבלת החלטות מהירה ואפקטיבית יותר. Initiate Systems, חברה פרטית היושבת בשיקגו, אילנוי שבארה"ב, מתמקדת במגזר שירותי הבריאות בפרט והמגזר הממשלתי בכלל.

התוכנה אותה פיתחה Initiate Systems, נועדה להתמודד עם בעיית פיזור המידע הרפואי בין בתי חולים שונים, קליניקות של רופאים ומאגרי נתונים של ספקי בריאות. כלי התוכנה של  Initiate Systems מאיצים את תהליכי ההקמה והשיתוף של רשומות רפואיות אלקטרוניות.

מיבמ נמסר, כי השילוב בין תוכנת InfoSphere של יבמ ובין כלי התוכנה של Initiate Systems, צפוי להרחיב את יכולות השליטה במידע ובתחום ממשל IT, כדרך משופרת להצגת תמונת נתונים אחידה גם בגופי ממשל ושירות ציבורי. "שילוב כלי Initiate Systems יסייע ליבמ להציע ללקוחותיה פתרון כולל שיביא את המידע הנדרש על החולים באופן ממוקד, יעיל ומהיר יותר", אמר ארווינד קרישנה, מנכ"ל חטיבת ניהול המידע ביבמ, "הרכישה תסייע גם ללקוחותינו במגזר הממשלתי, שיספקו שירותי מידע טובים יותר לאזרחים".

תחום ה-IT הרפואי מעניין את חברות ההיי-טק, לרבות יבמ ואינפורמטיקה, בין השאר בשל נושא הרשומה הרפואית האלקטרונית, ושינוע מידע רפואי בין גורמים וארגוני רפואה. בדצמבר האחרון הודיעה מיקרוסופט (Microsoft), כי בכוונתה לרכוש את Sentillion, המספקת תוכנות לטיפול במידע רפואי. בין התקציבים שמופנים על ידי הממשל להאצת הצמיחה בארה"ב, חלקם מופנה לקידום מערכת הבריאות והטכנולוגיות בעולם זה, כמו גם לקידום רשומה רפואית לאומית בארה"ב – בהיקף של 36 מיליארד דולרים .תוכניות אלה ונוספות בארצות אחרות, צפויות להרחיב משמעותית את ההשקעה ב-IT בעולם הרפואה, תוך דגש על ניהול ובאספקה סדירה של מידע רפואי אמין ומדוייק.

עוד מחפשים השחקנים הפועלים בשוק שירותי הבריאות בארה"ב, אחר דרכים חדשות לשיפור התפקוד של המערכת, באמצעות הבטחת גישה מלאה לנתונים ממקורות שונים, והצגת תמונה מלאה של התיק הרפואי, שיהיה זמין לכל נותן שירות. כך, ניתן לחסוך בדיקות מיותרות, למנוע טעויות ברישום תרופות, ולהאיץ את תהליכי השירות, באמצעות הצגת ההיסטוריה הרפואית המלאה של החולה, תוך הקפדה על הפרטיות והסודיות הרפואית.

זו הרכישה ה-110 של יבמ בעשור האחרון וה-30 של חברת תוכנה שמטרתה להרחיב את ההיצע של הענק הכחול בתחומי ניהול הנתונים והמידע ושיפור תהליכי קבלת החלטות. מאז שנת 2005, יבמ ביצעה רכישות בסכום של 10 מיליארד דולרים ב- 14 רכישות של חברות בתחום האנליזה העסקית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים