גוגל רכשה חברת תוכנה לתחום התעופה תמורת 700 מיליון דולרים

החברה, ITA Software, מנתחת מידע המגיע אליה מחברות התעופה, וכך מסייעת למשתמשים לקבל מידע מעודכן ובזמן אמת אודות מועדי טיסות, חברות תעופה, נתיבים מועדפים ועוד ● העסקה צפויה להיחקר על ידי הרגולטור בארצות הברית באופן מעמיק ● ההערכות הן שגוגל תרחיב, לאחר הרכישה, את החיפוש מעבר לעולם התעופה, אל עולם התיירות באופן כללי

גוגל (Google) רכשה את ITA Software, המפתחת תוכנות ויישומי אינטרנט לתחום התעופה – כך הודיעה ענקית החיפוש בסוף השבוע. היקף העסקה עומד על 700 מיליון דולרים, והיא צפויה להיחקר על ידי הרגולטור בארצות הברית באופן מעמיק.

ITA Software מנתחת מידע המגיע אליה מחברות התעופה, וכך מסייעת למשתמשים לקבל מידע מעודכן ובזמן אמת אודות מועדי טיסות, חברות תעופה, נתיבים מועדפים, תעריפי טיסות, הנחות, הזמנות וחיוב ועוד. המידע של ITA נגיש לאתרי חברות תעופה, סוכנויות נסיעות ומנועי חיפוש – דוגמת Kayak ,Orbitz, בינג (Bing), קונטיננטל איירליינס (Continental Airlines) ו-TripAdvisor. אנשי החברה הנרכשת מתהדרים בכך שהטכנולוגיה שלהם מסוגלת להתמודד עם עד מיליארד צירופים שונים של נתונים בשאילתא אחת.

אנליסטים העריכו, כי באמצעות הרכישה, גוגל מתכננת לבנות כלי חיפוש חדשים לעולם התעופה, המיועדים למשתמש הסופי. לדברי אריק שמידט, מנכ"ל ענקית החיפוש, "הכלים הללו יאפשרו לגולשים לקבל נתונים אודות טיסות, להשוות תנאים ומועדים בין טיסות, ולהביא את הגולשים במהירות לאתר של חברת תעופה או סוכנות נסיעות, שם הם יוכלו לרכוש את הכרטיס הרצוי עבורם". בכל מקרה, גוגל הדגישה, כי אין בכוונתה להיכנס לעולם המסחר בכרטיסי טיסה, אלא רק בניתוח ובהשוואת הפרטים אודותיהם.

מזה זמן מה מבקשת גוגל לחדור לשוק המקוון של עולם התעופה, המוערך על ידי אנליסטים כבעל מחזור שנתי של יותר מ-85 מיליארד דולרים. המערכת של ITA עשויה לסייע לה להתחרות ביישומי החיפוש של מיקרוסופט (Microsoft) ושל Kayak.com בתחום זה. "המשימה של גוגל היא לארגן את המידע העולמי, וזה בדיוק מה שעושה ITA Software  בעולם הטיסות המקוון", אמר הנרי הארטוולדט, אנליסט בפורסטר (Forrester). לדברי בריאן פיץ, אנליסט במחלקת המחקר של הבנק השווייצרי UBS, ענקית החיפוש צפויה להרחיב את השימוש בתוכנה של החברה הנרכשת מעולם התעופה המקוון, אל עולם התיירות – דוגמת מידע על מלונות ומכוניות שכורות.

פיץ ציין, כי העסקה צפויה להיחקר לעומק על ידי הרגולטור בארצות הברית, בשל נתח השוק הדומיננטי של גוגל בעולם החיפוש. אישורי הרכישות של גוגל את AdMob, חברה העוסקת בפרסום בטלפונים סלולריים, ואת DoubleClick, העוסקת בפרסום מקוון, ארכו, כל אחת, כתשעה חודשים. גם שמידט העריך, כי הרכישה "תעבור בחינה מדוקדקת בטרם תאושר". הוא סירב להעריך כמה זמן זו תיארך.

כאשר נודעה כוונתה של גוגל לרכוש את ITA Software, העריכו אנליסטים את שווי העסקה בכמיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים