פייסבוק עקף את גוגל בטבלת האתרים הנצפים ביותר

מנתונים של חברת המחקר comScore עולה, כי מספר הדקות שבילו האמריקנים בפייסבוק עמד באוגוסט על 41.1 מיליון, בהשוואה ל-39.8 מיליון דקות בגוגל ● למקום השלישי הגיע יאהו! עם 37.7 מיליון ● עוד עולה מהנתונים, כי האמריקנים בילו 9.9% מזמן הגלישה שלהם בפייסבוק לעומת 9.6% באתרי גוגל

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

פייסבוק (Facebook) הדיח את גוגל (Google) ממעמדו כאתר האינטרנט הנצפה ביותר – לאחר שבחודש אוגוסט בילו האמריקנים ברשת החברתית הפופולרית יותר מאשר בכל האתרים של גוגל יחדיו.

מנתונים שמסרה חברת המחקר comScore עולה, כי מספר הדקות שגלשו האמריקנים בפייסבוק בחודש שעבר עמד על 41.1 מיליון, לעומת 39.8 מיליון בגוגל. אתר יאהו! (!Yahoo) הגיע למקום השלישי עם 37.7 מיליון דקות.

לעומת זאת, האנליסט מארק מאהני ציין בניתוח שפרסם לגבי דפוסי התעבורה באוגוסט, כי גוגל דיווחה שמספר המשתמשים באתריה ברחבי העולם חצה לראשונה בחודש זה את הרף של מיליארד גולשים.

עוד עולה מהנתונים של comScore, כי האמריקנים בילו 9.9% מזמן הגלישה שלהם בפייסבוק, בהשוואה ל-9.6% באתרי גוגל, ובכלל זה מנוע החיפוש של החברה, ג'י-מייל (Gmail), ויו-טיוב (YouTube). זמן הגלישה של האמריקנים ביאהו! עמד על 9.1%. תוצאות אלה מבוססות על שילוב בין דו"חות של שני מיליון משתמשים ברחבי העולם לבין דוחות שמתקבלים משרתי אינטרנט.

נתונים אלה מתפרסמים לאחר שבחודש שעבר רשמה פייסבוק ציון דרך חשוב נוסף, כאשר מספר המשתמשים ברשת החברתית הגיע לכ-500 מיליון. על פי הנתונים שפרסמה comScore, פייסבוק עקפה בחודש יולי לראשונה את יאהו!

על פי חברת המחקר נילסן (Nielsen), הזמן הממוצע שמבלים המשתמשים ברשת החברתית הפופולרית עלה מדי חודש בקרוב ל-10%, וכעת הוא מגיע ליותר משבע שעות. לשם השוואה, ביאהו! מבלים הגולשים 2.29 שעות חודשיות בממוצע, בגוגל (ללא יו-טיוב) – 1.26 שעות וביו-טיוב – 1.02 שעות.

הקרב בין פייסבוק לגוגל התלהט באוגוסט, בעקבות ההשקה של Facebook Places – מנגנון שמסייע למשתמשים לציין את מיקומם למשתמשים אחרים או לאתר את מיקומם של חבריהם. גוגל, מצידה, הציגה את Places API – יישום שמאפשר למפתחים להוסיף ליישומים שלהם מידע על בתי עסק מקומיים ונקודות עניין על גבי מפה.

"גוגל מתרחבת מהאינטרנט לעולם הפיזי", ציין ריי ולדז, אנליסט בגרטנר (Gartner). "הם מתרחבים לא רק לתחום תכני האינטרנט והרשתות החברתיות, אלא גם למקומות בעולם הפיזי. בעוד שמנגנון Facebook Places מתמקד בהיבטים החברתיים, הרי שמנגנון Google Places מתמקד בהיבט המידע. ובכל זאת, מדובר בתחרות ישירה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים