בית המשפט "חסך" 195 מיליון דולרים לסאפ בתביעה שבה הפסידה לאורקל

השופט הוריד את סכום הפיצויים שנפסק, כי על סאפ לשלם ל-1.105 מיליארד דולרים, לעומת 1.3 מיליארד ● הוא הגיע לסכום זה לאחר שקבע גובה שונה של ריבית בגין הנזקים שאורקל טענה שנגרמו לה במהלך השנים

לאחר שסאפ (SAP) הודתה בגניבת תוכנה מאורקל (Oracle) ונדרשה לשלם לה יותר ממיליארד דולרים פיצויים – בית המשפט הפחית את הסכום ב-195 מיליון דולרים.

השופט הפדרלי שהחליט על צמצום הסכום חישב אחרת את התשלום על ידי קביעת גובה שונה של ריבית בגין הנזקים שאורקל טענה שנגרמו לה במהלך השנים. כעת, במקום 1.3 מיליארד דולרים, נדרשת סאפ לשלם לאורקל 1.105 מיליארד "בלבד". בכל מקרה, סאפ מתכוונת לערער על גובה הפיצוי.

הסכום המקורי נקבע בנובמבר האחרון על ידי חבר מושבעים בבית המשפט המחוזי באוקלנד שבקליפורניה. מדובר בסכום הגבוה ביותר שנפסק עד כה בגין הפרה של זכויות יוצרים. זאת, לאחר שהחברה הודתה באחריותה למעשיה של טומורואונאו (TomorrowNow), חברה בת שלה, שעובדיה גנבו פרטי לקוחות ותוכנות משרתי אורקל ומכרו אותם במחירי מציאה. הדיון במשפט התמקד בגובה הפיצויים שעל סאפ לשלם לאורקל – מעשרות מיליונים, לטענת סאפ, ועד מיליארדים רבים של דולרים, לטענת אורקל. סאפ כבר שילמה המחאת מקדמה על סך 120 מיליון דולרים, לאחר שהודתה ב-"שגיאה" שנעשתה, לדבריה.

לפני כשבועיים פנתה אורקל לבית המשפט בדרישה שיריבתה הגרמנית תשלם לה 211 מיליון דולרים נוספים. בית המשפט טרם הכריע בדרישה זו, ואם היא תיענה, הרי שסכום הפיצוי הכולל שתקבל מסאפ יעמוד על 1.316 מיליארד דולרים.

לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל, טען בעדותו במשפט, כי אילו הייתה החברה שבראשותו מחייבת את סאפ בעלות התוכנות שנגנבו, היה הסכום מגיע לארבעה מיליארד דולרים. מומחה שהעיד מטעם אורקל העריך את סכום הפיצויים שעל סאפ לשלם בלפחות 1.6 מיליארד דולרים, ואילו מומחה שהעיד מטעם החברה הגרמנית טען, כי על הפיצויים להסתכם ב-40.6 מיליון דולרים לכל היותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים