מג וויטמן, HP: "אני יודעת שלא עמדנו בציפיות; לא יהיו הפתעות – עלינו להיות יותר פשוטים ועקביים"

"נשקיע יותר במו"פ ולא ברכישות גדולות", הבטיחה המנכ"לית החדשה יחסית של ענקית ה-IT לאחר פרסום התוצאות של החברה, שהצביעו על צניחה של 90% ברווח הנקי ● לדבריה, "לא תהיינה ב-2012 שום השקעות גדולות ברכישות גדולות; הרף הגבוה לרכישה יהיה חצי מיליארד דולרים" ● וויטמן הוסיפה, כי "עלינו לצמצם את כמות הדרמה סביבנו"

"אני יודעת שלא הצלחנו לעמוד בציפיות שלנו ב-2011. לא היינו עקביים בביצועים שלנו, ולכן – לא יהיו יותר שליפות, הפתעות נוספות. עלינו להיות יותר בהירים, יותר פשוטים ויותר עקביים", כך אמרה מג וויטמן, מנכ"לית HP. וויטמן שוחחה עם עיתונאים ובעלי מניות לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות של החברה לרבעון האחרון של שנתה הכספית 2011, שהראו ירידה חדה – של 90% – ברווח הנקי וקיטון בהכנסות.

לדבריה, "אף על פי שהיכינו את התחזיות, זה לא היה בהרבה". וויטמן ומנהלת הכספים של HP, קאתי לסג'ק, ייחסו את התוצאות ל-"רוחות מקרו-כלכליות", מונח בו הרבו להשתמש במהלך השיחה. הן הסבירו, כי זו הייתה הבעיה העיקרית של החברה בשנתה הכספית האחרונה.
"למרות השינויים התכופים בהנהלת החברה ובמסרים השונים שנשלחו בשנה החולפת לגבי דרכה האסטרטגית של HP, הצלחנו להשיג את יעדינו לטווח הקצר", אמרה וויטמן. "עמדנו בציפיות של הרבעון הרביעי, החלטנו להותיר על כנה את חטיבת המיחשוב האישי בחברה ולא להיפרד ממנה, והתחלנו את האינטגרציה של אוטונומי (Autonomy)". יצוין, כי עסקת הרכישה של ענקית התוכנה הבריטית, תמורת יותר מעשרה מיליארד דולרים, הושלמה בתחילת אוקטובר.

מארק הארד, קודמו של ליאו אפותקר בתפקיד מנכ"ל HP, היה ידוע בצמצום עקבי של תקציבי המו"פ של החברה – דבר ששימח את המשקיעים והעציב את שאר אנשיה. ברמזה לכך אמרה וויטמן, שהחליפה את אפותקר, כי "נשקיע פחות ברכישת חברות ונבצע השקעה נרחבת במו"פ". לדבריה, "לא תהיינה ב-2012 שום השקעות גדולות ברכישות גדולות, דוגמת זו של אוטונומי. הרף הגבוה לרכישה יהיה חצי מיליארד דולרים לערך".

היא הוסיפה, כי "אנחנו לא יכולים להסתמך יותר רק על רכישות. נשקיע יותר במו"פ פנימי ועלינו להפיק ממנו יותר אם נפעיל אותו כיאות". בנוסף, ציינה וויטמן שהחברה החלה בגיוס אנשי מכירות – מגמה שתימשך בשנה הבאה, יותר מהמתוכנן.

לדברי וויטמן, HP הופתעה מהרבעון החלש שחוותה קבוצת המיחשוב האישי שלה, הכוללת מדפסות ומחשבים ניידים. היא אמרה, כי המכירות החלשות בתחום "ישפיעו דרמטית על כלל השוק ובאפקט משנה על עולמות השרתים והאיחסון".

וויטמן סיכמה באומרה, כי "עלינו לצמצם את כמות הדרמה סביבנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים