משרד התקשורת: ההטבה החדשה של גולן טלקום אינה חוקית
בדיקה שערך המשרד העלתה, כי המבצע מכיל בתנאיו הפרה של חוק התקשורת, משום שהוא מתנה את מתן ההטבה ללקוח המפנה בשירות ● ההתניה, טוענים במשרד, מגלמת בתוכה ביטול הטבה בשל התנתקות מהשירות – תנאי המנוגד לסעיף 51 א' לחוק התקשורת ● גולן טלקום: "סעיף 51 א' לחוק התקשורת אינו חל בעניין זה, שהרי אין מדובר בהטבה כהגדרתה או בהתניה להטבה"
המבצע החדש של גולן טלקום, המעניק הטבה כספית למי שמצרפים חברים לחברה, מנוגד לחוק – כך עולה מבדיקה ראשונית של משרד התקשורת. על פי המשרד, המבצע מכיל בתנאיו הפרה של חוק התקשורת, משום שהוא מתנה את מתן ההטבה ללקוח המפנה בשירות.
לפי תנאי המבצע שפרסמה גולן טלקום, לקוח שהפנה חברים לחברה, אך בחר שלא להמשיך להיות לקוח שלה לפני סוף דצמבר 2013, לא זכאי לקבל את ההטבה. הפעולה הזו, מסבירים במשרד התקשורת, מגלמת בתוכה ביטול הטבה בשל התנתקות מהשירות – תנאי המנוגד לסעיף 51 א' לחוק התקשורת.
מגולן טלקום נמסר בתגובה, כי "סעיף 51 א' לחוק התקשורת אינו חל בעניין זה, שהרי אין מדובר בהטבה כהגדרתה או בהתניה להטבה. הלקוח החדש לא מקבל דבר נוסף בגין הצטרפותו. הלקוח הממליץ אינו מקבל הטבה בגין התקשרותו הוא, אלא מקבל תגמול שלא קשור לעצם הצטרפותו (מעין עמלת סוכן) שלא מוגדר תחת הטבה לפי סעיף 64 א' לרשיון. יצוין עוד, כי הטבה במהותה נועדה ליצור תמריץ להצטרפות, דבר אשר אינו חל בענייננו, שכן הממליץ הוא מנוי קיים. כמו כן, בשונה מהטבה לפי סעיף 64 א', על התגמול חל מס ועל כן, בגין תשלומו לממליץ, גולן טלקום תנכה מס במקור".
עו"ד אביב אילון, מומחה לדיני מחשבים ואינטרנט, התייחס לנושא ואישר בפני אנשים ומחשבים, כי "אם יימצא שמדובר בהטבה ללקוח הקיים במסגרת מערכת יחסיו הקיימים מול גולן טלקום, התנאי כי ההטבה תבוטל במידה והלקוח הקיים יפסיק את השירות, עומד בניגוד לסעיף 51 א' לחוק התקשורת".
משרד התקשורת הורה לגולן טלקום לתקן את תנאי המבצע, כך שלא יותנה מתן ההטבה ללקוח המפנה בהפסקת או המשך השירות שהוא רוכש מן החברה. המשמעות היא, שגולן טלקום תצטרך לשלם ללקוח המפנה את סכום ההטבה שהיא מציעה כיום, גם אם הוא יעזוב אותה זמן קצר לאחר שהפנה אליה לקוחות.
גולן טלקום? האם באמת שווה בנסיעה לחו"ל? קיבלתי את החשבון – המון חיובים להודעות טקסט שלא ביצעתי!!! וכל נסיון התקשרות לשיחה בארץ שלא הצליח בגלל בעיית תקשורת שלהם חוייב בדקת שיחה מלאה!!! אני לא כותבת סטטוסים פומביים ומתלוננים כאלה בדר"כ אבל כאן אני מרגישה שאני חייבת לשתף אני נוסעת הרבה לחו"ל ובדר"כ לא מדברת הרבה בטלפון. אין לי צורך הרי אני נוסעת כדי להתנתק. כל החבילות של חברות הסלולר תמיד לא התאימו לי – הרי אני לא מדברת הרבה ולמה אני צריכה כל כך הרבה שיחות מראש. עדיף לשלם רק על מה שדיברתי. זה לפחות מה שחשבתי. נסעתי לצ'כיה ל11 ימים. כבר שם ביזבזתי המון על הודעות טקסט – כי הרי אנחנו חיים היום בשפע של הודעות בחינם או כמעט חינם אז אנשים שולחים הודעה אחר הודעה ולי זה עולה שקל כל אחת. אבל בסדר לא נורא, זה הרבה פחות ממה שללא חבילה בחברות ה"סולידיות" אז עברתי לסלובקיה. שם כל דקת שיחה כבר שקל ולא 35 אגורות. טוב לא נורא. אבל הטיסה שלי בוטלה – שביתה באל על – זוכרים? וזה אומר המון התקשרויות ולחץ. אבל מה – בסלובקיה ואוסטריה הטלפון כמעט שלא עבד!!! על כל 10 שיחות שניסיתי להתקשר אולי אחת הצליחה ועל כל נסיון כזה תשלום של דקת שיחה מלאה – שקל ועל כל זה נוסיף רשימה של עשרות חיובים של שיחות ובעיקר הודעות טקסט שלא ביצעתי ולמספרים שאינם קיימים כלל!! אחת ההוכחות לכך שיש להם חיובים שלא קיימים למספרים שלא ביצעתי זה שחוייבתי על 10 שיחות לעצמי!!! גם חוייבתי על עשרות הודעות טקסט ששלחתי מאוסטריה כביכול – למספר שלא קיים ולא ידוע לי מהו – וחזר והופיע עוד יומיים אחרי שכבר עזבתי את אוסטריה בקיצור – אם אתם לוקחים כרטיס של גולן לחו"ל תדעו שזה יהיה זול רק אם כמעט ולא תשתמשו בו ואם תצטרכו משהו דחוף יש סיכוי טוב שדווקא אז לא תצליחו לקבל תקשורת!!! וכמובן תצטרכו לשלם על כל הנסיונות בצ'כיה למשל הכרטיס עבד טוב רוב הזמן, אבל דווקא כשהטיסה בוטלה והייתי צריכה כמה טלפונים דחופים, דווקא אז הוא לא עבד והייתי צריכה לחפש אינטרנט קפה עם סקייפ. שיחות בחו"ל למספרים בחו"ל לא עבדו כלל במדינות שהייתי: צ'כיה סלובקיה וגרמניה אבל כמובן חוייבתי על הנסיונות...
כרטיס הסים של קו גולן במכשיר הנייד מוגדר בתוקף ההגדרות של המפעיל גולן עם תוקף מפעיל גולן עד תחילת 2014 בלבד !!!!!! על פי בדיקה בהגדרות סים ומפעיל במכשיר האייפון . ממתי כרטיס סים של חברות סלולר כאן בישראל עם תוקף לשנה או שנתיים רק ? ולמה מידע זה מתגלה כדרך אגב ללקוח...כמו שלא קיים כל מידע באתר /הסכם ההתקשרות עם גולן לעניין נדידית קו גולן לסלקום וחיפוש רשת לקליטה וגלישה כאילו היינו עם סים ישראלי במדינה זרה.. מה גולן הולך לעשות לנו כיפה אדומה כאן? איפה שר התקשורת ? איפה ההגינות של גולן והשקיפות בטרמינולוגיה פשוטה לעיני הצרכן ?
אפסססססססס קליטה ואפססססס גלישה בקו גולן !!!! איפה שר התקשורת ??????? במקום להתמקד בקבלת הערבויות שמהווה חלק מרכזי באסטרטגיית ההקמה שלהן, ולנהל מאמצי שיווק ניכרים כדי להגיע למכסת הלקוחות - ראוי שהצרכנים יקבלו חברת סלולר עם תשתית ואפשרות גלישה וקליטה בכלל חלקי הארץ !!! ההתניידות לשם מילוי מיכסת הלקוחות בגולן עולה ביוקר ללקוחות גולן !!! מצב בלתי ניסבל של העדר קליטה ואפשרות גלישה - מחזיר אותנו לשנות התשעים כאן כשחברות סלולר רק החלו בהקמת תשתיות ובכל מקום הקו היה מתנתק לנו . כספי הערבות חזרה לגולן מונעים מגולן את פריסת תשתית דור 3 כאן עדיין ..שקוף !!! איפה שר התקשורת לתת את הדעת לנפגעי גולן ?
מבצע 49 שקלים לחודש למשך חצי שנה ללא התחייבות ולאחר מכן המחיר חוזר ל 99 שקלים היה מבצע אשר שיקף הטבה של 300 שקל נטו - ולא כללה בתוכה התחייבות כלשהי להישאר מנוי !!!! המבצע הקודם צפוי להסתיים ב 24 לחודש מרץ 2013 . יש פה סממנים של מצוקת מימון ונזילות מסויימת של גולן טלקום, ולכן יש פה את אלמנט הדחייה במתן המענק. העיתוי בו צפויה גולן לשלם את המענקים סמוך למועד בו היא צפויה לקבל חזרה את ההחזר של החלק היחסי של הערבות שהפקידה במסגרת מכרז התדרים בידי משרד התקשורת. המבצע החדש יאפשר לגולן למתן את קשר הנטישה של הלקוחות, מאחר שהלקוחות צפויים להישאר בחברה לפחות עד למועד חלוקת המענק
המבצע, קושר לחברה את שני הלקוחות - החדש והקיים - עד דצמבר 2013. החברה בעצם מתנה את ההטבה, בכך שהלקוח יישאר מנוי ברשת. לפי סעיף 51 א' לחוק התקשורת (תיקון מספר 53), חל איסור לביטול הטבה בעת ניתוק. בסעיף נכתב כי: "ביטל מנוי של בעל רישיון את הסכם ההתקשרות עמו, לא יגבה ממנו בעל הרישיון תשלום ולא ימנע ממנו הטבה שהיה מקבל אלמלא הביטול...", כל זאת למעט ציוד קצה. האיסור הזה קיים במטרה למנוע מחברות לכבול אליהן לקוחות. בגולן טענו בתובה שזו לא הטבה מסחרית ללקוח, אלא תגמול - הדומה לעמלת משווק. עקב כך, גולן אף משלמת מס של 30% למדינה על התגמול הזה. בחברה בעצם טוענים שהפכו את הלקוחות למשווקים. במשרד התקשורת טוענים מנגד שהמהלך הזה בכל זאת עומד בניגוד לתנאי הרישיון וביקשו מגולן לשנות את הסעיף ,בסוף דצמבר 2013, יערכו בגולן טלקום בדיקה עבור כל ממליץ שעדיין מנוי בחברה, במסגרתה יבדקו כמה חברים חדשים שהצטרפו בזכותו לחברה הפעילו את כרטיס הסים בהמלצתו ועדיין פעילים. הסכום המצטבר יועבר בתחילת 2014 באופן ישיר, לכל ממליץ. משלוח צ'ק או זיכוי כרטיס האשראי יעשו בין 1 בינואר 2014 ל-15 בפברואר 2014, כך לפי תקנון המבצע, בניכוי מס של 30%. לקוחות מסויימים, בהתאם לנסיבות האישיות, יוכלו להגיש בקשה להחזר מס או להוסיף על המס שנגבה.
היום בשביל להשיג את 7% מכלל השוק....תהיו מוכנים לראות את הכליה של מיכאל גולן נמכרת באיביי בעבודה 100 אלף לקוחות