אקזיט חברתי: פייסבוק רוכשת את אונבו הישראלית תמורת כ-200 מיליון דולר

אונבו פיתחה אפליקציות לניהול ודחיסת מידע במכשירים חכמים, ופייסבוק מתכוונת להשתמש בהן לצורך פרויקט הרחבת אפשרות הגישה לאינטרנט ● עם השלמת הרכישה תקים הרשת החברתית הפופולרית בעולם תקים סניף ראשון בארץ - במשרדי הנרכשת בתל אביב

מסתכל אל העתיד שמעבר לפייסבוק? מארק צוקרברג

פייסבוק (Facebook) תרכוש את הסטארט-אפ הישראלי אונבו (Onavo), שעוסק באיסוף מידע על שימוש במכשירים חכמים, כמו גם בניהול ודחיסת מידע. על פי ההערכות, סכום העסקה עומד על 200-100 מיליון דולר. עם הרכישה תפתח פייסבוק סניף ראשון בישראל – במשרדיה של אונבו בתל אביב.

הפרויקט המרכזי בו תעסוק אונבו לאחר הרכישה הוא התוכנית להגברת הגישה לאינטרנט לחמישה מיליארד בני אדם שכיום אין להם יכולת שכזאת. פייסבוק חברה בתוכנית יחד עם ענקיות היי-טק נוספות. בהודעה שפרסמו המייסדים במשותף של אונבו, גיא רוזן, שמשמש גם כמנכ"ל שלה, ורועי טיגר, שמשמש גם סמנכ"ל הטכנולוגיות, הם כתבו כי "אנחנו נרגשים להצטרף לפייסבוק ומקווים לקחת חלק מרכזי באחד החלקים החשובים ביותר של הפרויקט – להשתמש במידע ביעילות רבה יותר, כדי שאנשים ברחבי העולם יוכלו לתקשר ולשתף".

פייסבוק ידועה כחברה שרוכשת חברות אחרות ואחר כך סוגרת אותן, אולם הפעם המצב עתיד להיות שונה. רוזן וטיגר ציינו כי "עם השלמת הרכישה, אנחנו מתכוונים להמשיך להריץ את אפליקציות המובייל של אונבו כמותג שעומד בפני עצמו". כמו כן, לדבריהם, "נישאר נאמנים לפרטיות של המשתמשים, הנאמנות הזו לא תשתנה".

אונבו הוקמה ב-2010. האפליקציות אותן פיתחה מופנות לאנשי שיווק ומנתחות עבורן את המידע. כמו כן, יש לה מחלקת אבטחת מידע. עם זאת, לפי אתר AllThingsD, נראה שפייסבוק הביעה עניין באונבו עקב שירותי ניהול ודחיסת המידע שהיא מפעילה. אחת האפליקציות שפיתחה החברה היא Count, ש-"מנטרת" מידע ממכשירים חכמים. אפליקציה נוספת היא Shrink, שמכווצת מידע שהמשתמש הוריד למכשיר שלו, כדי שיהיה כמה שיותר מקום בזיכרון שלו.

דובר מטעם פייסבוק כינה את הרכישה "תוספת מרגשת עבורנו". לדבריו, "אנחנו מצפים שטכנולוגיית דחיסת המידע של אונבו תמלא תפקיד מרכזי במשימה שלנו לספק ליותר אנשים גישה לאינטרנט, ושכלי הניתוח שלה יסייעו לנו לספק מוצרים טובים ויעילים יותר לעולם המובייל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים