ניצחון זמני לאורקל: בית המשפט דחה את רוב טענות גוגל נגדה וקבע שענקית החיפוש מושכת זמן

אורקל טענה נגד גוגל במסגרת ההליכים המקדמיים למשפט בין השתיים, כי היא מפירה את זכויותיה בפטנטים מבוססי ג'אווה שהטמיעה באנדרואיד ● גוגל טענה בתגובה, כי אין קשר בין מערכת ההפעלה לשפת הפיתוח ● השופט הותיר על כנם רק שלושה מבין עשרת הסעיפים שהעלתה גוגל וקבע ש-"היא השהתה את הגשת טיעוניה החדשים במשך חודשים"

אורקל (Oracle) רושמת ניצחון זמני בתביעתה נגד גוגל (Google): בית המשפט במחוז הצפוני של צפון קליפורניה דחה את רוב טיעוניה של ענקית החיפוש שהועלו במסגרת ההליכים המקדמיים לקראת המשפט הצפוי בין שתי החברות. השופט ויליאם אלסופ אף מתח ביקורת על ענקית החיפוש וקבע שהיא "מורחת זמן כטקטיקה וזורה חול בעיני בית המשפט".

ענקית ה-IT הגישה את התביעה בטענה שגוגל מפירה פטנטים מבוססי שפת הפיתוח ג'אווה (Java) ומטמיעה אותם באנדרואיד (Android) – מערכת ההפעלה הסלולרית שלה. על פי אורקל, הבעלות על ג'אווה היא שלה מאז שרכשה את סאן (Sun).

בתשובה לאישומי אורקל טענה גוגל, כי אין קשר בין פיתוחי האנדרואיד לג'אווה וכי עליה להמציא במהלך המשפט מסמכים נוספים שיצביעו על העדר קשר שכזה. עוד טענה ענקית החיפוש שהפטנטים בטלים מעיקרם, ולכן – לא חלים עליהם כללי זכויות יוצרים. מכאן, על פי גוגל, אין כל בסיס לתביעת אורקל.

בין עשרות הסעיפים בטענות הנגד של גוגל התיר השופט על כנם רק שלושה ודחה את כל היתר. כמו כן, הוא לא מצא לנכון לספק לגוגל זמן נוסף על מנת להיערך לקראת המשפט. בהחלטתו כתב השופט אלסופ, כי "פשוט ייתכן שלא היו לגוגל טיעונים משפטיים טובים, ולכן – היא מנסה למלא את החסר בטיעונים מסוג אחר, שהיא השהתה את הגשתם במשך חודשים".

יצוין, כי לפני ימים אחדים טענה גוגל שמתנהל נגדה מסע שיסוי, על מנת להביא לביטול האנדרואיד. בשלב מוקדם יותר במשפט הצליחה אורקל לזמן לעדות את לארי פייג', ממייסדי גוגל והמנכ"ל הנוכחי שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים