עובדי בנק לאומי זועמים על המנמ"ר: "התייחסת אלינו כמגבלה ובעיה"

העובדים דורשים מדן ירושלמי, ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות, להתנצל על דברים שאמר בראיון בו ציין כי "המגבלות שלי הן הדטה סנטר העצום וצוות העובדים הגדול"

יוזמת חדשנית המסייעת לחולל עסקים.דן ירושלמי, ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות. צילום: קובי קנטור

זעם בקרב עובדי בנק לאומי, ובתוכם עובדי ה-IT בו, בעקבות דברים שאמר בראיון עיתונאי דן ירושלמי, ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות.

לפני יומיים התפרסם ראיון עם ירושלמי ב-TheMarker, בו אמר כי "המגבלות שלי הן הדטה סנטר העצום וצוות העובדים הגדול". הוא ציין כי ההסכמים הקיבוציים שקיימים בבנק מהווים עבורו מגבלה, אולם "למרות המגבלות האלה נעשה פה מהלך פרישה מרצון של כ-100 עובדים בחטיבה".

עוד אמר ירושלמי כי "אין ספק שאם הייתי בונה היום את חטיבת המחשוב של הבנק, הייתי בונה אותה עם פחות אנשים, פחות חומרה ופחות תקציב. בטווח הארוך אפשר להתייעל ב–20%–30%. אני מאמין שבעוד ארבע־חמש שנים אהיה עם מצבת עובדים קטנה יותר".

בעקבות הראיון שלח ארגון עובדי לאומי מכתב חריף לירושלמי, עליו חתומים מירי רובינו, יו"ר ארגון עובדי הבנק, ואלי זרקה, יו"ר ועד המנהלים, בו הם דורשים ממנו להתנצל. "התאכזבנו קשות מהראיון", כותבים השניים לירושלמי. "בראיון התייחסת לעובדי הבנק בדרך שאינה מתאימה לרוח הבנק ואינה מקובלת על עובדיו".

"נדהמנו לראות כי במקום לשבח את עובדי הבנק, אשר מובילים אותו כבר יותר מ-100 שנים להיות הבנק הטוב בישראל, התייחסת לעובדים כ-'מגבלה' וכ-'בעיית גמישות'", הוסיפו. "הגדלת לעשות כאשר הודעת על התייעלות לאחר ראש השנה – ביטוי מכובס לפיטורים המוניים. לא אמרת מילה אחת טובה על האנשים בלאומי, בתוך הררי המלים שבהם העדת בחיוב רב על העשייה שלך".

"שכחת", כותבים ראשי הוועדים, "כמו לצערנו גם גורמים אחרים בבנק ששכחו, כי העובדים הם עמוד השדרה של הבנק ומי שמוביל אותו להישגים. אנחנו זקוקים למנהיגות ולהנהלה שממנפות את יכולות העובדים, לצד התקדמות טכנולוגית, ושפועלות להעצמת ההון האנושי ולא להסתכלות עליו כמגבלה או כבעיה".

השניים חותמים את מכתבם במילים: "בשם עובדי בנק לאומי, אנחנו דורשים שתבהיר את הדברים ותתנצל על ההתבטאויות".

מהבנק נמסר כי "בלאומי נהוגה מסורת ארוכת שנים של כבוד הדדי בין העובדים והנהלת הבנק, כשכולם רואים את טובת הבנק לנגד עיניהם. גם בעתיד נעשה הכל כדי להמשיך מסורת זו  שתניב תוצאות מיטביות לעובדים ולבנק".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שנמצא שם

    עובדי הבנק הם בהחלט המגבלה הכי גדולה שיש לבנק. בארגון החליטו לעשות "ערבוביה" ולשים בנקאים בכול מיני תפקידים שלא קשורים בכלל לבנקאות בתקווה שהם ילמדו מקצוע חדש לגמרי בשבועיים בלבד. הדבר מוביל לכך שמגייסים ללא הפסקה ומנחילים כול מיני פרויקטים בזבזנים שההשפעה שלהם לא מורגשת. בכול ארגון רציני יש דרישה ברורה מאוד מי יכול להיות בנקאי ומי יכול להיות איש תפעול, בבנק כנראה עוד לא הבינו זאת

  2. דוב

    הנקודה לדיון כלל אינה יעילות הבנקים. ברור לכולנו שהבנקים (כמו גם יבמ, אמדוקס :) , צה"ל ושאר ארגוני ענק) אינם יעילים במיוחד. הנקודה היא שפעם ראשונה בתולדות בנק לאומי סמנכ"ל חדש הגיע לעימות כה חזיתי פוגעני ומיותר עם העובדים והוועד, עד כדי מכתב שיצא לכל 10,000 עובדי הבנק. כעת מי יכבה את השריפה? וכיצד אומדים את הנזק למורל ולמו"מ על הסכם השכר הקיבוצי שמתחיל וחוזים אישיים שרצו להכניס...? ולצד המהותי: באמת זה כל החזון הטכנולוגי/עסקי הנדרש לבנק ? ציין בכתבה זיהוי ביומטרי, תחנות קצה וירטואליות ודטה סנטר בענן. כולם אלמנטים טכנולוגיים, אבל אין להם שום השפעה על עסקי הבנק מול מתחריו. מהו ואיפה החזון לגבי מערכות ליבה ופתרונות שיתנו ערך עסקי ויתרון תחרותי לגופי העסקים בבנק ? זו הציפיה כיום מ CIO

  3. אמריקו

    ללא כל ספק, עובדי בנק לאומי הם מגבלה בהתפתחותו, אך מי שאשם בכך הוא הבנק עצמו, אשר מטפח בינוניות ומטה ע"י קידום עובדים אשר אינם ראויים, ומניעת הצמדת תמריצי שכר לביצועים. לדוגמה: כל עובדי (הבנק) חוות השרתים בקש"ב מגיעים לעבודה ב- 09:00, ויוצאים ב- 15:00. במהלך היום, הם עושים פחות או יותר... כלום, ובין לבין, דנים לאן יטוסו הפעם במסגרת טיולי הוועד. אחרים, יגיעו רק אחה"צ, וישארו למשמרת לילה, במהלכה יעשו... כלום... ויקבלו שכר של עד 400%. אז אם כולם עושים... כלום.. כיצד מקדמים דברים? ע"י עובדים חיצוניים, אשר נתונים לתת-יחס, למרות עבודתם ככתף אל כתף עם עובדי הבנק. עובדים אלו אשר נתונים כל הזמן לחרב הפיטורים, ע"י מנהלי בנק מושחתים ובטלנים, אשר הגיעו לתפקידם רק כי... אי אפשר לפטר אותם. אם יקצץ הבנק 1000 עובדים קבועים בקש"ב, לא תהיה לכך כל השפעה מעשית. פחות עובדים יעשו כלום. צודק ירושלמי: מחשוב ענן יאיץ תהליכים, יפשט ביצועם ויחסוך בעלוית. טועה ירושלמי בכך שהוא חושב שיוכל לעשות זאת. מקור טעותו בכך שהגיע מהעולם הפרטי, עולם ההי-טק, ונחת ישר בעולם של עובדים חסיני פיטורים, אשר אינם נדרשים להתאמץ כדי להוכיח עצמם, ואכן לא עושים זאת.

  4. מלאכי

    דן ירושלמי אומר אמת. כל ספק ועובד בבנק מכיר ויודע כמה קשה להניע תהליך באתר קש״ב, כמה כפילויות יש בתפקידים השונים בקשב וכמה אבטלה סמויה. בחלקים לא מעטים של קשב עובדי הבנק הקבועים מגיעים ב09:00 ונעלמים ב-15:30 ומי שהאמת עושה את העבודה הם העובדים הזמניים. כל עסקה גדולה צפויה אוטומטית לעיכוב , חסימה ופוליטיקה של גוף אחר. התוצאה סטגנציה ושינויים איטיים מאוד. בנק הפועלים ודיסקונט הרבה יותר מהירים ויעילים עם מחצית מעובדי ה-IT, התקשורת ואבטחת המידע. ישר כוח לדן ירושלמי שאחרי 30 שנה קם ואומר דברים שאף אחד לפניו לא העז לומר. חג שמח, מלאכי.

  5. Shlomo

    לבנק לאומי הגיע יוסף בעל החלומות עם ראש בעננים זה לא יוביל למקום טוב חלומות ניתן לממש על הקרקע לא בעננים......

אירועים קרובים