דיווח: אמזון מנהלת משא ומתן לרכישת חברה מיקנעם ב-350 מיליון דולר

הענקית מביעה עניין ברכישת אנפורנה לבס, שלפי הערכות מפתחת פלטפורמות עיבוד ומערכות תקשורת לדטה סנטרים ● אמזון מחפשת דריכת רגל בהיי-טק הישראלי, במיוחד בתחום זה

אנפורנה לאבס

האם גל הרכישות של חברות ישראליות בתקופה האחרונה עומד להימשך? אמזון (Amazon) נמצאת בימים אלה במשא ומתן לרכישת הסטארט-אפ אנפורנה לבס (Annapurna Labs) מיקנעם תמורת כ-350 מיליון דולר.

מדובר בחברה שלא חשפה עד היום מה היא מפתחת, אבל לפי ההערכות, מדובר בפלטפורמת עיבוד ומערכות תקשורת לדטה סנטר, שאמורה לספק ביצועים משופרים על אלה של המערכות הנהוגות כיום בתחום. בכלכליסט דווח שאם העסקה אכן תתממש, אמורה החברה ישראלית להפוך למרכז המחקר והפיתוח של אמזון בארץ.

אמזון מחפשת מזה זמן מה דריכת רגל בתעשיית ההיי-טק הישראלית, במיוחד בתחום הדטה סנטרים. זאת לאור העובדה שהחברה מחזיקה בכמה מהדטה סנטרים הגדולים ביותר בעולם. "החברה מחפשת כל הזמן אחרי דרכים מהירות ויעילות יותר כדי לאפשר ללקוחות שלה להשתמש טוב יותר בשירותים שהיא מציעה. הרכישה הזו היא מאוד הגיונית עבורה", צוטט מקורב לחברה באתרים בחו"ל.

אנפורנה לבס הוקמה ב-2011 בידי אביגדור ווילנץ, שבעבר הקים את חברת השבבים המצליחה גלילאו ומכר אותה בשנת 2000 תמורת 2.7 מיליארד דולר למארוול (Marvell). גלילאו הפכה למרכז המחקר והפיתוח של מארוול בישראל והיא מעסיקה כיום כ-1,200 עובדים.

לפי דיווחים גייסה אנפורנה לבס כמה עשרות מיליוני דולרים בגיוסים פרטיים, ומלבד ווילנץ השקיעו בה ARM וקרן ההון-סיכון Walden International.

מי מבין החברות לא הגיבה לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים