סין: קוואלקום תשלם קנס של 975 מיליון דולר

התשלום יבוצע במסגרת הסכם אליו הגיעה החברה עם הרשויות במדינה, שישים קץ לחקירת הגבלים עסקיים שערכו נגדה

סטיב מולנקוף, מנכ"ל קוואלקום

קוואלקום (Qualcomm) הגיעה להסכם עם הרשויות בסין שעל פיו תשלם קנס של 975 מיליון דולר – הקנס הגבוה ביותר שהוטל אי פעם על תאגיד עסקי במדינה זו. בכך יושם קץ לחקירה של ההגבלים העסקיים על פעילותה של החברה במדינה, בה החלו הרשויות לפני 14 חודשים.

לצד תשלום הקנס, קוואלקום התחייבה בהסכם להפחית את שיעור התמלוגים על פטנטים שהיא גובה מחברות בסין – התחייבות שממנה יצאו נשכרות בעיקר יצרניות מקומיות של טלפונים חכמים, דוגמת וואווי (Huawei) ושיומי (Xiaomi).

בעקבות ההודעה על יישוב הפרשה עלה שערן של מניות קוואלקום בניו-יורק ב-2.8% לאחר תום המסחר ביום ב'. זאת, מאחר שהחקירה העיבה על סיכוייה של החברה למכור שבבים ליצרניות סיניות של טלפונים חכמים שתומכות בטכנולוגיות של דור רביעי, ואף הובילה לעיכובים בתשלום התמלוגים מצד היצרניות הללו.

קוואלקום מסרה כי אין בכוונתה לערער על החלטת הרשויות שקבעו כי עברה על חוקי ההגבלים העסקיים בסין. דרק אברלה, נשיא החברה, ציין כי "אנחנו מכבדים את הסמכות שלהן, אך איננו סבורים כי סוכנויות אחרות, למשל באירופה ובארצות הברית, יגיעו בהכרח להחלטות דומות".

סטיב מולנקוף, מנכ"ל קוואלקום, אמר כי "בעקבות ההחלטה הוסר מקור משמעותי לחוסר ודאות ביחס לפעילותנו, וחטיבת הרישוי שלנו תוכל למצות את מרב היתרונות מהצמיחה של שוק הסלולר בסין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים