סופית: צ'ק פוינט רוכשת את לקון הישראלית – ב-100 מיליון דולר

החברה הנרכשת עוסקת בעולם האבטחה בסלולר ואחד המשקיעים בה הוא שלמה קרמר, שותפו של גיל שווייד לייסוד צ'ק פוינט

החברה הישראלית הרב לאומית הגדולה ביותר. צ'ק פוינט

עכשיו זה סופי: בהמשך לדיווחים שפורסמו לפני כשבועיים הודיעה היום (ה') צ'ק פוינט (Check Point) כי היא רוכשת את לקון סקיוריטי (Lacoon Security), חברה ישראלית שפועלת בתחום האבטחה בסלולר. סכום הרכישה לא נמסר, אולם על פי הערכות שונות, מדובר ב-100 מיליון דולר.

החברה הנרכשת הוקמה ב-2011, כאשר אחד המשקיעים בה הוא שלמה קרמר, שותפו של גיל שווייד לייסוד צ'ק פוינט, שפרש בהמשך לדרך עצמאית. עד כה הושקעו בחברה כ-11 מיליון דולר בלבד, על פי הערכת שווי של 30 מיליון.

מקימיה הם מיכאל שאולוב (המנכ"ל), אוהד בוברוב (מנהל הטכנולוגיות הראשית) ועמנואל אבנר – יוצאי יחידה 8200, והיא מעסיקה 40 עובדים בלבד.

קרמר ושווייד ייסדו את צ'ק פוינט ב-1993, יחד עם מריוס נכט. חברה נוספת אותה ייסד קרמר היא אימפרבה. הוא עשה זאת ב-2002, יחד עם עמיחי שולמן ומיקי בודאי – אף הם משקיעים בלקון. בודאי וקרמר היו בין מייסדי טראסטיר (Trusteer), שנמכרה ליבמ (IBM) תמורת מאות מיליוני דולרים.

רכישת לקון נועדה להעמיק את אחיזתה של צ'ק פוינט בעולם המחשוב הנייד. החברה פיתחה מערכת אבטחה המציעה הגנה בזמן אמת למכשירים הסלולריים של המשתמשים, בפלטפורמות אנדרואיד (Android) ו-iOS. המשתמשים מתקינים אפליקציה ייעודית של לקון וזו עובדת ברקע, מנטרת ועוקבת אחר פעילות חשודה במטרה לנטרל אותה.

רכיב נוסף שלה מותקן על הרשת הסלולרית של המפעילה. מנהל האבטחה בארגון מקבל לוח ניטור ובקרה שמציג לו את המידע אודות התקיפות שהמערכת חסמה. ממשק הניהול מאפשר לנתח ולחקור אותן.

יצוין כי זוהי הרכישה השנייה השנה לצ'ק פוינט בישראל: לפני כחודש וחצי היא הודיעה כי קנתה את Hyperwise, שגם בה אחד המשקיעים הוא שלמה קרמר. החברה פיתחה טכנולוגיה שכיום היא היחידה בעולם שמצליחה לאתר פולשים למערכות מחשוב כשהסיכון הוא עדיין רק פוטנציאלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים