סמסונג וגוגל מצנזרות אפליקציות לקהילה הגאה

שתי החברות חסמו את האפשרות להוריד אפליקציות היכרויות גאות במדינות מסוימות, "בגלל ערכי המוסר והחוקים המקומיים" ● אחת מאותן מדינות היא דרום קוריאה, שם יש מגמה הולכת ומתרחבת של צנזורה והגבלת זכויות להט"ב

גם PayPal בעד להט"בים. צילום אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) היא אחת משורה של חברות היי-טק גדולות שמצהירות על תמיכתן בזכויות להט"בים, ויש בחברה אף ארגון מיוחד לעובדים גאים. באירועי הגאווה בתל אביב בשנים האחרונות החברה אף האירה את המשרדים שלה בעיר בצבעי הגאווה. אלא שנראה שכשזה מגיע לביזנס, הגאווה נסוגה בגוגל, וגם בסמסונג (Samsung), לאחור.

שתי החברות חוסמות אפליקציות גאות בדרום קוריאה, ארצות הברית, איסלנד ומספר מדינות נוספות. אחת מהן היא Hornet, מאפליקציות ההיכרויות הפופולריות לקהילה הגאה, שאינה זמינה בחנות של סמסונג במדינות אלה, כמו גם אפליקציות היכרויות גאות אחרות, נמסר בדיווח ב-BuzzFeed.

במכתב ששלח מנכ"ל סמסונג לעמיתו מ-Hornet נכתב כי האפליקציה לא ניתנת להורדה במדינות מסוימות, "מאחר שערכי המוסר והחוקים המקומיים לא מאפשרים הפצת תכנים להט"ביים". מעניין שבמדינות האלה כלולים אמנם אזורים שברובם לא ידידותיים לקהילת הלהט"ב, בהם המזרח התיכון (לא ישראל) וחלקים מדרום וממזרח אסיה, אבל גם מדינות מתקדמות יותר כמו ארצות הברית ומדינות סקנדינביה.

אלא שבניגוד לסמסונג, גוגל מאפשרת למשתמשים הדרום קוריאניים להוריד חלק מאפליקציות ההיכרויות הגאות, כמו Hornet וגריינדר (Grindr), אולם לא את Jack'd, הפופולרית אף היא. מדוע? בגוגל לא מספקים הסבר ברור. למרות זאת, ב-Jack'd מציינים כי מספר המשתמשים שלהם בדרום קוריאה מגיע לחצי מיליון, ככל הנראה עקב שימוש נרחב ב-VPN.

יצוין כי על פי הדיווח, אפל (Apple) לא הסירה אף אפליקציית היכרויות גאה בדרום קוריאה. עם זאת, נתח השוק של ה-iPhone במדינה קטן למדי ועומד על כ-15%.

צנזורה באחת המדינות הטכנולוגיות בעולם

זה המקום לציין שיש בדרום קוריאה פרדוקס בהקשר זה: בעוד שמדובר במדינה דמוקרטית וטכנולוגית מאוד, עם חברות היי-טק רבות, אינטרנט מהמהירים בעולם וחדשנות למכביר, הממשלה הנוכחית שלה מקדמת צנזורה, בטענה להגנה מפני יריבתה, צפון קוריאה. במסגרת זו היא מנסה להשתיק גם פעילויות להט"ביות. כך, שר המשפטים החדש, קיום יון-וונג, קרא באחרונה להטיל מגבלות על מצעד הגאווה בסיאול, בטענה שהוא "לא תואם את הנורמות והערכים המסורתיים של החברה שלנו". בסופו של דבר המצעד צעד לפני כשבועיים, לאחר שבית משפט ביטל צו משטרתי שאסר על צעידתו.

קאנג מיונג-ג'ין, ממארגני המצעד ופסטיבל התרבות הקווירית של קוריאה, אמר כי "אנחנו חווים צנזורה על בסיס קבוע. שליטה על תוכן אונליין, חסימת גישה למשתמשים והשבתת אתרים שונים עבור האדמינים שלהם תלויים בחסדים ובסטנדרטים של רשויות החוק".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עמרם

    גיא משה: אתה מגיב לחוץ מדי. מה שדני אומר, אתה אכן לא אשם, אבל תעשה בצנעה מה שטוב לך. אל תהפוך את זה לגאווה, למודל לחיקוי. פדופיליה זה דוגמה אולי לא מוצלחת. אתן לך דוגמה אחרת, אולי גם לא מוצלחת, אבל ממחישה: תאר לך שזה טרנד עולמי וכולם יהיו כמוך. כולם. נראה לך???. קח דברים בפרופורציות. יום נעים

  2. גיא משה

    הגבתי לו: תתביישו לכם , מה איכפת לכם אם מכירים או לא מכירים אם יש אפליקציות או אין אפליקציות לי יש את החופש לעשות מה שאני רוצה ואת "הסטייה שלי" לא בחרתי אני יגיד לך איפה יש ריגרסיה... כאשר אנשים משווים הומוסקסואליות לפדופיליה לניצול תם לאונס!!! כאשר אנחנו מקיימים קשרי אהבה עם אופי והסכמה הדדית. תתביישו שהשיח פה הגיע לרמה כזאת. זה פשוט הורג אותי שאנשים מדברים ומתנהגים ככה !

  3. דני

    טכנולוגיה ודמוקרטיה הן קידמה, הומוסקסואליות וסטיות אחרות הן רגרסיה למה שבעבר נחשב כקידמה (בתרבות היוונית למשל). כפיה של הצגת תכנים כאלה היא רגרסיה. אילוץ אנשים נורמטיביים לחנך את ילדיהם שזוהי הנורמה היא רגרסיה אפילו גדולה יותר. תעשו מה שאתם רוצים בחדרי חדרים, זה לא מקור לגאווה. זה אף פעם לא יהיה הנורמה או מקובל כנורמה גם אם תכפו את כל העולם להכיר בכך רשמית. אבל למה אתם עוצרים כאן - מה הלאה אפליקציות ארגון חובבי הכבשים? חומדים לצאן? אפליקציות לפדופילים?

  4. שושי זלמן

    עד היום הייתי אפל עכשיו אני שוקל ברצינות לעבור לסמסונג ואנדרואיד

אירועים קרובים