מדיניות הצנזורה של פייסבוק שוב מעוררת סערה

החברה חזרה בה מהחלטתה להסיר את התמונה זוכת הפוליצר שזכתה לכינוי "ילדת הנפלם", שהתקבלה בטענה שהיא "כוללת עירום ילדים" ● ההחלטה התקבלה לאחר שהרגיזה את ראש ממשלת נורבגיה ואת העיתון הנפוץ במדינה

האם היא תחולל אנרכיה בטוויטר? הפסקת מיתון התוכן. אילוסטרציה.

מדיניות הצנזורה של פייסבוק (Facebook) שוב מעוררת סערה. הרשת החברתית הגדולה בעולם הסירה את התמונה זוכת הפוליצר שזכתה לכינוי "ילדת הנפלם" (או The Terror of War), ובה נראית קים פוק בת התשע נמלטת עירומה כביום היוולדה מזוועות ההפצצות במלחמה ב-1972. הסיבה: התמונה האייקונית כוללת עירום ילדים. לאחר מכן היא חזרה בה.

תחילת הסיפור בכתב עיתון נורווגי, שהעלה לפייסבוק פוסט ובו כלל את התמונה האמורה כאחת משבע תמונות נודעות "ששינו את היסטוריית המלחמה". הרשת החברתית לא רק שהסירה את הפוסט, אלא גם השעתה אותו.

העיתון שבו הוא עובד אפטנפוסטן (Aftenposten) ליווה את הסיפור ואף פרסם את התמונה בחשבונו בפייסבוק, אך ללא הועיל – המנגנון של מארק צוקרברג מחק גם את הפוסט הזה אחרי שהמערכת לא היתה מוכנה להסירה או לכל הפחות לצנזר אותה. עורך העיתון פנה בתגובה לצוקרברג מעל גבי העיתון, כינה אותו "עורך העיתון החזק בעולם", ביקש ממנו להקפיד על מדיניות אכיפה ברורה יותר, ואף טען כי הוא מנצל לרעה את כוחו כמנכ"ל פייסבוק.

הרשת החברתית טועה

הסיפור לא נגמר כאן. ראשת ממשלת נורווגיה, ארנה סולברג, התערבה בנעשה וקראה לצוקרבג לבחון מחדש את מדיניות העריכה שלו. היא שיתפה את התמונה במחאה וכתבה: "אני מעריכה את העבודה של פייסבוק במטרה למנוע הפצת תמונות עם התעללות ואלימות, אבל פייסבוק טועה כשהיא מצנזרת תמונות כאלו".

ואולם, לא הרבה לאחר מכן פייסבוק הסירה גם את הפוסט שלה. "לפחות הם לא מפלים (בצנזורה), צריך לתת להם קרדיט על זה", אמרה בציניות לאחר מכן לגרדיאן (Guardian).

בתחילה, פייסבוק הגנה על מדיניותה. "אמנם אנחנו מכירים בחשיבות התמונה והיותה אייקונית, אך זה קשה ליצור הבחנה בין לאפשר לשתף תמונה עם עירום ילדים במקרה אחד ולא באחר".

ואולם בסוף השבוע, לאחר סערה עולמית, חזרה בה הרשת החברתית. "אחרי ששמענו את קהילתנו, בחנו שוב כיצד הסטנדרטים של הקהילה שלנו יושמו במקרה זה. אנחנו מכירים בהיסטוריה ובחשיבות הגלובלית של תמונה זו", פרסמה. עוד הוסיפה פייסבוק כי תבחן את מנגנון הצנזורה שלה כך שבעתיד לא יתרחשו מקרים דומים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים