Messenger של פייסבוק מספק מעכשיו תמיכה בתשלומים

אפליקציית המסרים המידיים של ענקית הרשת החברתית תאפשר ל-30 אלף הצ'אט-בוטים שפועלים עליה כיום, לגבות תשלומים מלקוחות דרך כרטיסי אשראי, PayPal ואמצעים אחרים

ה-Messenger של פייסבוק

פייסבוק (Facebook) הודיעה אתמול (ב') כי מעכשיו היא משלימה סוף סוף חלל גדול שהיה בפלטפורמת הצ'אט-בוטים שלה – מעתה יוכלו הבוטים של ה-Messenger לקבל תשלומים באופן ישיר, מבלי לשלוח את המשתמשים לאתר חיצוני. על החידוש הודיע ראש אגף שירות המסרים המידיים של פייסבוק, דיוויד מרכוס, מעל במת כנס TechCrunch Disrupt SF 2016.

יותר ויותר בוטים יאפשרו יותר ויותר רכישות

האינפורמציה של כרטיסי האשראי של רבים ממשתמשי פייסבוק כבר מאוחסנת במאגרים של החברה או ב-Messenger שלה, וכעת סוף סוף יוכלו הגולשים לעשות בה שימוש בכדי לבצע רכישות באופן ישיר דרך צ'אט-בוטים. הבוטים הם חלק מגרסת הבטא ׁ- version 1.2 – הסגורה החדשה, שמפתחים אמריקנים יכולים להגיש כעת בקשות להצטרף אליה, לפני שתופץ באופן נרחב יותר.

בראיון שהעניק בכנס שהתקיים אתמול גילה מרכוס – שהתמחה בתשלומי לקוחות ברשת בעבר, כשאייש את תפקיד סגן הנשיא והמנהל הכללי של חטיבת הניידים של PayPal – כי 34 אלף מפתחים הצטרפו לפלטפורמה עד כה ובנו 30 אלף בוטים, החל מההשקה שנערכה באפריל, עם הצטרפות של יותר מ-10,000 מפתחים בחודשי מאי ו-11 אלף בוטים שנוצרו בחודש יולי.

מרכוס סיפר כי בכדי לתמוך בתשלומים ב-Messenger עובדת הענקית ממנלו פארק עם כל השחקניות המרכזיות בענף כולל Stripe ,PayPal ,Braintree, ויזה (Visa), מאסטרקארד (MasterCard) ואמריקן אקספרס (American Express).

מעידות מוקדמות ב-200 מדינות

במהלך השיחה הרחיב מרקוס ועסק בעלייה של מספר המשתמשים ב-Messenger למיליארד, שהתרחשה כזכור בעקבות "הגירה" שנכפתה עליהם מהאפליקציה הראשית של פייסבוק, על יחסיו עם מארק צוקרברג ועל המעידות המוקדמות עם הצ'אט-בוטים שכבר נמצאים בשימושם של מיליוני אנשים ברחבי 200 מדינות.

"זה לא קל", אמר מרכוס, בקשר למורכבות השקת פלטפורמה כמו הבוטים ל-Messenger. "זה לוקח זמן. מה שרצינו לעשות ב-F8 הוא לאפשר למעל 34 אלף המפתחים כולם להיכנס לפלטפורמה, בין אם הם בונים יכולות בעבור צדדים שלישיים או חוויות אמיתיות".

מרקוס ציין גם כי יחד עם התוספת של היכולות החדשות, מפתחים יקבלו עכשיו גם יותר הדרכה מפייסבוק על הדרך לבנות חוויות Messenger מוצלחות יותר או מוצלחות באופן אבסולוטי בעבור הלקוחות.

בעוד שחלק מהבוטים – כמו אלה המתמקדים בנושא החדשות למשל – נחלו הצלחה בתפקידם, בוטים אחרים נזקקו להרבה עבודה על מנת שיצליחו להציע חוויה מרתקת של ממש למשתמשים. אבל עם תוספת של תצוגת אינטרנט ותשלומים, צ'אט-בוט כמו בוט הנסיעות של Hipmunk יכול לעשות דברים בעבור נוסעים, כמו לעזור להם למצוא כרטיסי טיסה ובתי מלון, כמו גם מופעים ישירות מתוך אפליקציית Messenger.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים