לאחר שערוריית המין: פייסבוק מינתה ישראלי אחר לתפקיד בכיר באוקולוס

אחרי שדב כץ, הישראלי האמריקני שהיה ראש תחום הראייה הממוחשבת לשעבר בחברת המציאות המדומה, נעצר בחשד לשידול לזנות של בת 15, מונה לאותו התפקיד ישראלי אחר - אמיר פרנקל

ברנדן אירייבה מאוקולוס עוזב את פייסבוק

דב כץ, מי שהיה ראש מחלקת הראייה הממוחשבת באוקולוס (Oculus) – החברה למציאות וירטואלית שנמצאת כיום בבעלות פייסבוק (Facebook) – נפרד מתפקידו והוחלף בחודש שעבר על ידי אמיר פרנקל – כך מתפרסם כעת.

על פי פרופיל הלינקדאין (LinkedIn) שלו, פרנקל הצטרף לפייסבוק בנובמבר שעבר ואייש בחברה משרת מנהל הנדסה. לפני כן הוא שימש כמנהל תחום הנדסת המוצרים הלבישים בגוגל (Google), שם עבד על ה-Google Glass ועל פרויקט אאורה, שעוסק במציאות רבודה.

קודמו של פרנקל בתפקיד, כץ בן ה-38, שמתגורר בארצות הברית, נעצר בעצר בסוף השנה שעברה ליד סיאטל בחשד לשידול קטינה לזנות. הוא ניסה לשלם 300 דולר למי שחשב שהיא נערה בת 15 בלבד, ושהייתה סוכנת סמויה, בתמורה לקיום יחסי מין בלתי מוגנים. דובר אוקולוס אישר ל-TechCrunch שכץ כבר לא עובד בחברה.

תקופה של שינויים משמעותיים בצמרת אוקולוס

שערוריית המין הזו התרחשה בעיתוי רע במיוחד עבור אוקולוס, שפייסבוק רכשה אותה ב-2014. החברה הייתה בחודשים האחרונים בעיצומו של מבצע לרענון עמדות של בכירים, שבמהלכו עברו רבים מהעובדים הבולטים בה מתפקידם, או אפילו עזבו את חברת המציאות הווירטואלית. כל זאת נעשה כחלק מהבנייה ארגונית חדשה, שתתאים יותר לפעולה תחת החברה האם החדשה.

במסגרת חילופי הגברי נכללה גם הודעתו המפתיעה של מנכ"ל ומייסד אוקולוס, ברנדן איריב, על עזיבתו את תפקידו לטובת הובלת יוזמות מציאות מדומה מבוססות מחשב בחברה.

הוגו בארה, לשעבר בכיר בשיאומי (Xiaomi), השתלט על מושכות אוקולוס בחודש שעבר, אך לא כמנכ"ל. במקום זאת, הטייטל שלו הוא סמנכ"ל VR (מציאות וירטואלית) או VP (סגן נשיא) בפייסבוק, והוא אמור לפקח על יוזמות המציאות המדומה בשתי החברות – האם והבת.

התקרית שבה היה מעורב כץ היא ללא ספק אירוע חריג ומזיק לחברה, בפרט בזמן זה של שינויי הנהגה. אוקולוס מתכוונת לנסוק עם הטכנולוגיה שלה ולא זקוקה לתקריות שכאלה, שעלולות לחבל בתוכניות המציאות הווירטואלית ובמוצרי המציאות הרבודה שעליהם היא שוקדת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים