פייסבוק מודה: הכנסנו מסננים לאינסטגרם כדי להתחרות בסנאפצ'ט

מסנני הפנים החדשים של אינסטגרם כוללים אוזני קואלה פרוותיות, משוואות מתמטיות שמסתחררות סביב הראש ותוספת קלאסית לקיץ הקופח - כתר קרח ● עכשיו יש באינסטה כל מה שיש בסנאפצ'ט; באיזו מהן תבחרו?

מסנני הפנים החדשים של אינסטגרם. צילום: יח"צ

עם הגעת התוספת החדשה של מסנני הפנים (Face Filters) לאינסטגרם (Instagram) אתמול (ג'), אפשר לסכם ולומר שפייסבוק (Facebook) ואינסטה שבבעלותה מסכמות פירוק מוחלט ומלא של פלטפורמת סנאפצ'ט (Snapchat).

דקות ספורות לאחר ההודעה של אינסטגרם על מסנני הפנים ועל מספר התכונות החדשות הנוספות – כולל כפתור Rewind, מדבקות האשטאג (Hashtag) וכפתור מחיקה – עלה סמנכ"ל המוצר שלה, קווין וייל, על במת כנס TechCrunch Disrupt בניו-יורק ויצר סיפור אינסטגרם (Instagram Story) עם הקהל.

וייל, שהיה בעבר סגן נשיא מוצר בטוויטר (Twitter), מאייש את תפקידו באינסטגרם מזה שנה ושלושה חודשים. באותו הזמן, עברה האפליקציה ל-פיד אלגוריתמי והוציאה את ה-Instagram Stories – תכונה מוצלחת, שכעת כבר מעפילה על הישגיה הגדולים של זו שממנה "שאלה" את הפיצ'ר הפופולרי – סנאפצ'ט.

ל-Instagram Stories יש יותר מ-200 מיליון משתמשים פעילים מדי יום, וזאת בתוך פחות משנה מאז הוספת התכונה. לעתיד הקרוב בוחנת הרשת החברתית המצולמת והאמביציוזית שבבעלות פייסבוק להוסיף סיפורים מבוססי מיקום, שב-"מפתיע" גם הם בהשראתה של סנאפצ'ט, עם סינוני ה-Geapilters שהיא מציעה. אולם, היא עדיין לא אישרה את התכונה הזו ואת מועד כניסתה לאפליקציה, אם בכלל.

צוקרברג עם משקפי חנון: עבודה טובה

"מסנני פנים הם חלק צפוי מהמצלמה המודרנית ולכן, אנחנו משיקים אותם היום", הודיע וייל. הוא הסביר ש-"שמונת המסננים הראשונים זמינים כבר עכשיו והשקנו גם מבחר דברים אחרים, כולל פורמט הפעלת וידיאו לאחור, מדבקות האשטאג המאפשרות לתייג סיפורים באותה דרך שניתן לתייג אזכורים ועוד כמה כלים כמו מחק".

במה שונים מסנני הפנים של אינסטה מאלה של סנאפצ'ט? תחליטו אתם – למסננים אפשר להגיע מסמל הפנים שבפינה הימנית של היישום, כאשר מצלמים סיפור. בדיוק כמו בסנאפצ'ט, לוחצים על מסנן בכדי לנסות אותו, ויש מסננים לבודדים ולקבוצה, שבהם ניתן להשתמש עם החברים שבפריים. מסנני הפנים גם משתלבים כברירת מחדל עם Boomerang והתוצאה יכולה להישלח כ-Instagram DM או להיטען לסיפור של המשתמש.

בעקבות החידושים פרסם מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, וידיאו באינסטגרם שבו התנסה באחד המסננים החדשים (משקפי חנון שחורים) ובירך את הצוות שלו ב-"עבודה טובה".

"שיבוט – זו דרכה של כל תעשייה"

סביב כל שמחת החידושים הזו יש עניין אחר לגמרי: בחודשים האחרונים שיפרה פייסבוק כל תכונת ליבה של סנאפצ'ט לאחר שאימצה אותה לחיקה החמים. היא הוסיפה תכונות – שיבוטים של כאלה שהופיעו בפעם הראשונה בסנאפצ'ט – ופתחה את פלטפורמת המצלמה למפתחים. לכך חבר בסיס המשתמשים הפעיל של אינסטה, שבו סנאפ (Snap), המפעילה את האפליקציה המתחרה, לא יכולה להתחרות.

במהלך דבריו בוועידה הודה וייל באי רצון שמקור האסטרטגיה של אינסטגרם סביב הסיפורים והמסננים הוא בהשראת סנאפצ'ט ושהדברים באים על חשבונה. "אם נהיה כנים עם עצמנו, זו הדרך של תעשיית הטכנולוגיה – ולמען האמת, של כל התעשיות – לעבוד. רעיונות טובים מתחילים במקום אחד ומתפשטים בכל רחבי התעשייה", אמר וייל.

העדכונים החדשים זמינים במסגרת גרסה 10.21 של אינסטגרם עבור iOS ואנדרואיד (Android).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים